Brezzračnica v živo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 09. 2021 04:19:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM naj bi nov koncept plaščev poslal na trg leta 2024, nekateri pa so ga že lahko preizkusili. In kako se obnese?

Brezzračnica v živo
Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.
##oGLAS##
Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2024, njihova cena seveda še ni znana, so jih pa dva tedna nazaj nekateri srečneži lahko preizkusili na letošnjem sejmu mobilnosti IAA v Münchnu. In kaj pravijo? Občutek v električnem Miniju, na katerega so bila nameščena kolesa, je bil menda povsem nezanimiv, saj ni bilo prav nobene razlike napram klasičnim pnevmatikam. Kar je seveda dobro...



Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Lesene zavore - ja, tudi to je mogoče

Si lahko zamislite, da vam nekdo proda avtomobil z lesenimi zavornimi oblogami?

Avto tech
Takšna pa je nova katrca!

Takšna pa je nova katrca!

Renault je, po slavni petici, ponovno obudil še en, pri nas nekdaj verjetno najbolj priljubljen model -...

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Matematično bočno parkiranje

Matematično bočno parkiranje

A veste, da obstaja matematična formula bočnega parkiranja?

Avto tech
Ko odpove akumulator

Ko odpove akumulator

Kako zagnati avtomobil, ko »zmanjka akumulatorja« in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?