Brezzračnica v živo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 09. 2021 04:19:00, Kategorija: Avto tech

Michelin in GM naj bi nov koncept plaščev poslal na trg leta 2024, nekateri pa so ga že lahko preizkusili. In kako se obnese?

Brezzračnica v živo
Imenuje se Uptis (Unique Puncture-proof Tire System), in je plod sodelovanja podjetij Michelin in General Motors. Gre za pnevmatiko oziroma zračnico, ki to – ni. Beseda pnevmatika oziroma zračnica namreč pomeni, da je nekaj napolnjeno z zrakom, Uptis pa je kolo, ki ga ni potrebno napihovati. Namenoma smo uporabili izraz kolo, saj gre za nekaj, kar nadomešča tako kolesne plašče, torej gumijasti del kolesa, kot tudi platišča.

In kako kolo deluje, če ni zraka? Tako, da vlogo amortizacije tresljajev zaradi neravnin na cesti prevzamejo »špice«, ki so na eni strani dovolj trdne, da kolo ostane lepo okroglo in vozila med vožnjo ne trese, na drugi pa dovolj elastično, da kompenzira neravnine in majhne predmete na cesti, kar pa je še najbolj pomembno – Uptis je poleg je popolnoma odporen proti predrtju. No ja, predre se že, vendar to ne vpliva na njegovo funkcijo.

»Brezzračna zračnica« ni nekaj novega. Idejo je Michelin prvič razkril že leta 2005, leta 2014 pa je v ZDA zgradil tudi 50 milijonov dolarjev vredno tovarno, ki kolesa Tweel, kot se imenujejo, tudi proizvaja, a le za ne-potniška vozila (za gradbeno, kmetijsko in podobno mehanizacijo). Sedaj je razvoj očitno prišel do ravni, ko bo stvar zrela za serijsko proizvodnjo tudi za potniška vozila.

In kakšne so prednosti Uptisa napram klasiki? Michelin jih navaja kar nekaj. Prva je seveda ta, da takšna kolesa pri predrtju ohranijo svojo funkcijo kar pomeni, da se zmanjša tveganje za nesreče, ki so posledica počene pnevmatike. Ker ne gre za zračnico tudi ni obrabe zaradi previsokega ali prenizkega tlaka v njih, kar seveda pomeni daljšo življenjsko dobo takšnih koles. Naslednja prednost je teža. Kolo Uptis tehta 22,5 kilograma in je po teži nekako med kolesi z običajnimi in tako imenovanimi praznovoznimi (run-flat) pnevmatikami. Ker pa pri uporabi Uptisa ni potrebno imeti rezervne pnevmatike, se skupna teža vozila v bistvu zmanjša. Michelin navaja tudi manj porabljenega materiala in energije za proizvodnjo, hvali pa občutek med vožnjo, ki se menda popolnoma nič ne razlikuje od »zračnih zračnic«.
##oGLAS##
Kolesa Uptis naj bi šla v serijsko proizvodnjo leta 2024, njihova cena seveda še ni znana, so jih pa dva tedna nazaj nekateri srečneži lahko preizkusili na letošnjem sejmu mobilnosti IAA v Münchnu. In kaj pravijo? Občutek v električnem Miniju, na katerega so bila nameščena kolesa, je bil menda povsem nezanimiv, saj ni bilo prav nobene razlike napram klasičnim pnevmatikam. Kar je seveda dobro...



Vir: Michelin

preberite še to

Avto tech
1360 km s 5,65 kg vodika

1360 km s 5,65 kg vodika

Toyota Mirai, ki jo poganjajo vodikove gorivne celice, se je uvrstila v Guinessovo knjigo rekordov.

Avto tech
Ročna zavora ima svoj namen...

Ročna zavora ima svoj namen...

...eden je recimo preprečevanje česa takega...

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Niste doma, da bi prevzeli pošiljko?

Niste doma, da bi prevzeli pošiljko?

Nič hudega! Vam jo bodo dostavili kar v prtljažnik vašega avtomobila…

Avto tech
Električni Subaru

Električni Subaru

Imenuje se Solterra, (seveda) ima štirikolesni pogon in če vas spominja na kak Toyotin model, imate pra...

Avto tech
»Žabec« v živo

»Žabec« v živo

Tale voznik je imel (mnogo) več sreče kot pameti…

Avto tech
Konec usnja!

Konec usnja!

Volvo se je odločil, da bo iz okoljskih razlogov prenehal uporabljati usnje…

Avto tech
Električni »čoper« za sprejemljivo ceno

Električni »čoper« za sprejemljivo ceno

V prednaročilu stane manj kot 1000 €…

Avto tech
Baterija, polna v minuti in pol

Baterija, polna v minuti in pol

Skuter z novo litij-ogljikovo baterijo je poln enako hitro kot če bi ga »tankali«…

Avto tech
Brezzračnica v živo

Brezzračnica v živo

Michelin in GM naj bi nov koncept plaščev poslal na trg leta 2024, nekateri pa so ga že lahko preizkusi...

Avto tech
Električno-bencinska tekma

Električno-bencinska tekma

Kako se na dolgi poti napram bencinskim obnesejo električni avtomobil?

Avto tech
Tesla (vedno) bolje vozi sama

Tesla (vedno) bolje vozi sama

Nova različica programske opreme za samodejno vožnjo je »navdušujoča«, pravi Elon Musk