Če ne gre Mohamed h gori…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 12. 2019 07:47:00, Kategorija: Avto tech

… ali kako si Volkswagen predstavlja robotsko polnjenje električnega avtomobila.

Če ne gre Mohamed h gori…
Kar zadeva dostopnost energije imajo električni avtomobili tako svoje prednosti kot tudi slabosti. Slabost je recimo ta, da je polnilnih postaj zaenkrat relativno malo, in ker polnjenje traja kar nekaj časa, se lahko človek kar načaka. A to se bo verjetno kmalu popravilo, saj so polnilne postaje precej cenejše za izgradnjo in v primerjavi z bencinskimi črpalkami potrebujejo tudi bistveno manj prostora. Tako jih je recimo mogoče postavljati tudi v garažnih hišah in drugih parkiriščih, kjer lahko zanje rezerviramo posebna »električna« področja. So posebna parkirna področja res potrebna? Mogoče pa ne. Pri Volkswagnu so prišli na idejo, kako polniti električne avtomobile tudi na »navadnih« parkirnih mestih.

Vse skupaj je dokaj preprosto. Na parkirišču imamo poseben prostor, v katerem se polnijo in čakajo na uporabo – prenosne baterije. Neke vrste »powerbanki«, ki, za razliko od svojih telefonskih sorodnikov, dajejo od sebe do 50 kW. To sicer ni dovolj, da bi se v času obiska nakupovalnega središča avtomobil popolnoma napolnil, dopolniti na neko udobno raven pa ga je vsekakor mogoče. In kako te baterije pridejo do električnih vozil? S samovoznim robotom. Uporabnik avtomobil postavi na parkirno mesto, v telefonu zažene aplikacijo, preko katere zahteva polnjenje. Ko robot zahtevo prejme, se odpelje do prve proste in polne baterije, jo zgrabi in nato odpelje do avtomobila, ki ga je potrebno polniti. Tam baterijo postavi na tla, odpre loputo polnilnega priključka, jo priključi. In  se odpelje. Ko je polnjenje končano, se odpelje po njo, jo izključi, odpelje nazaj na svoje mesto in priključi na omrežje, da se spet napolni.

Ideja je vsekakor izredno zanimiva, saj še poenostavi in poceni gradnjo polnilnih postaj. Lastnikom parkirišč namreč ni potrebno vleči napeljave do vsakega parkirišča posebej, prav tako pa ni potrebno dodeljevanje posebnih parkirnih mest – dovolj je »domovanje« robota in baterij, vse ostalo pa ostane enako kot je bilo do sedaj.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!