Če ne gre Mohamed h gori…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 12. 2019 07:47:00, Kategorija: Avto tech

… ali kako si Volkswagen predstavlja robotsko polnjenje električnega avtomobila.

Če ne gre Mohamed h gori…

Kar zadeva dostopnost energije imajo električni avtomobili tako svoje prednosti kot tudi slabosti. Slabost je recimo ta, da je polnilnih postaj zaenkrat relativno malo, in ker polnjenje traja kar nekaj časa, se lahko človek kar načaka. A to se bo verjetno kmalu popravilo, saj so polnilne postaje precej cenejše za izgradnjo in v primerjavi z bencinskimi črpalkami potrebujejo tudi bistveno manj prostora. Tako jih je recimo mogoče postavljati tudi v garažnih hišah in drugih parkiriščih, kjer lahko zanje rezerviramo posebna »električna« področja. So posebna parkirna področja res potrebna? Mogoče pa ne. Pri Volkswagnu so prišli na idejo, kako polniti električne avtomobile tudi na »navadnih« parkirnih mestih.

Vse skupaj je dokaj preprosto. Na parkirišču imamo poseben prostor, v katerem se polnijo in čakajo na uporabo – prenosne baterije. Neke vrste »powerbanki«, ki, za razliko od svojih telefonskih sorodnikov, dajejo od sebe do 50 kW. To sicer ni dovolj, da bi se v času obiska nakupovalnega središča avtomobil popolnoma napolnil, dopolniti na neko udobno raven pa ga je vsekakor mogoče. In kako te baterije pridejo do električnih vozil? S samovoznim robotom. Uporabnik avtomobil postavi na parkirno mesto, v telefonu zažene aplikacijo, preko katere zahteva polnjenje. Ko robot zahtevo prejme, se odpelje do prve proste in polne baterije, jo zgrabi in nato odpelje do avtomobila, ki ga je potrebno polniti. Tam baterijo postavi na tla, odpre loputo polnilnega priključka, jo priključi. In  se odpelje. Ko je polnjenje končano, se odpelje po njo, jo izključi, odpelje nazaj na svoje mesto in priključi na omrežje, da se spet napolni.


Ideja je vsekakor izredno zanimiva, saj še poenostavi in poceni gradnjo polnilnih postaj. Lastnikom parkirišč namreč ni potrebno vleči napeljave do vsakega parkirišča posebej, prav tako pa ni potrebno dodeljevanje posebnih parkirnih mest – dovolj je »domovanje« robota in baterij, vse ostalo pa ostane enako kot je bilo do sedaj.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Spanje za volanom

Spanje za volanom

Mladenič je v Tesli spal pri 150 km/h…

Avto tech
Električni Rolls-Royce

Električni Rolls-Royce

Britansko podjetje je izdelalo prvi čisto električni Rolls-Royceov Phantom V.

Avto tech
Platišče iz stotih žebljev

Platišče iz stotih žebljev

In zakaj bi nekdo naredil kaj takega? Ker lahko…

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Narobe kombi

Narobe kombi

Kombi, pri katerem je vse – napačno.

Avto tech
Veriga, ki ne potrebuje vzdrževanja

Veriga, ki ne potrebuje vzdrževanja

Motociklistom več ne bo treba podmazovati in napenjati verige, pravi BMW…

Avto tech
(Spet) nov Cannonball rekord

(Spet) nov Cannonball rekord

Od New Yorka do Los Angelesa v 25 urah in 39 minutah.

Avto tech
Smo pripravljeni na e-mobilnost? Vedno bolj(e)…

Smo pripravljeni na e-mobilnost? Vedno bolj(e)…

Število električnih vozil tudi v Sloveniji nezadržno narašča. Kako pa je s polnilno infrastruktu...

Avto tech
Frogger v živo

Frogger v živo

Takole pa je videti, ko se računalniška igrica spremeni v realnost…

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Sladkor v gorivu

Sladkor v gorivu

Ali lahko sladkor v gorivu res uniči avtomobilski motor? Ne!

Avto tech
Varnost sodobnih avtomobilov

Varnost sodobnih avtomobilov

Kaj se zgodi, ko se Fiat Uno iz leta 1983 zaleti v sodoben BMW?