Če ne gre Mohamed h gori…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 12. 2019 07:47:00, Kategorija: Avto tech

… ali kako si Volkswagen predstavlja robotsko polnjenje električnega avtomobila.

Če ne gre Mohamed h gori…
Kar zadeva dostopnost energije imajo električni avtomobili tako svoje prednosti kot tudi slabosti. Slabost je recimo ta, da je polnilnih postaj zaenkrat relativno malo, in ker polnjenje traja kar nekaj časa, se lahko človek kar načaka. A to se bo verjetno kmalu popravilo, saj so polnilne postaje precej cenejše za izgradnjo in v primerjavi z bencinskimi črpalkami potrebujejo tudi bistveno manj prostora. Tako jih je recimo mogoče postavljati tudi v garažnih hišah in drugih parkiriščih, kjer lahko zanje rezerviramo posebna »električna« področja. So posebna parkirna področja res potrebna? Mogoče pa ne. Pri Volkswagnu so prišli na idejo, kako polniti električne avtomobile tudi na »navadnih« parkirnih mestih.

Vse skupaj je dokaj preprosto. Na parkirišču imamo poseben prostor, v katerem se polnijo in čakajo na uporabo – prenosne baterije. Neke vrste »powerbanki«, ki, za razliko od svojih telefonskih sorodnikov, dajejo od sebe do 50 kW. To sicer ni dovolj, da bi se v času obiska nakupovalnega središča avtomobil popolnoma napolnil, dopolniti na neko udobno raven pa ga je vsekakor mogoče. In kako te baterije pridejo do električnih vozil? S samovoznim robotom. Uporabnik avtomobil postavi na parkirno mesto, v telefonu zažene aplikacijo, preko katere zahteva polnjenje. Ko robot zahtevo prejme, se odpelje do prve proste in polne baterije, jo zgrabi in nato odpelje do avtomobila, ki ga je potrebno polniti. Tam baterijo postavi na tla, odpre loputo polnilnega priključka, jo priključi. In  se odpelje. Ko je polnjenje končano, se odpelje po njo, jo izključi, odpelje nazaj na svoje mesto in priključi na omrežje, da se spet napolni.

Ideja je vsekakor izredno zanimiva, saj še poenostavi in poceni gradnjo polnilnih postaj. Lastnikom parkirišč namreč ni potrebno vleči napeljave do vsakega parkirišča posebej, prav tako pa ni potrebno dodeljevanje posebnih parkirnih mest – dovolj je »domovanje« robota in baterij, vse ostalo pa ostane enako kot je bilo do sedaj.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Če bi pešci trobili…

Če bi pešci trobili…

Bi kot pešec tudi trobili, kot to počnete kot voznik?

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...

Avto tech
Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z »okusom« plastike

Asfalt z dodatkom odpadnih plastenk je mnogo bolj vzdržljiv od običajnega…