Če ne gre Mohamed h gori…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 12. 2019 07:47:00, Kategorija: Avto tech

… ali kako si Volkswagen predstavlja robotsko polnjenje električnega avtomobila.

Če ne gre Mohamed h gori…
Kar zadeva dostopnost energije imajo električni avtomobili tako svoje prednosti kot tudi slabosti. Slabost je recimo ta, da je polnilnih postaj zaenkrat relativno malo, in ker polnjenje traja kar nekaj časa, se lahko človek kar načaka. A to se bo verjetno kmalu popravilo, saj so polnilne postaje precej cenejše za izgradnjo in v primerjavi z bencinskimi črpalkami potrebujejo tudi bistveno manj prostora. Tako jih je recimo mogoče postavljati tudi v garažnih hišah in drugih parkiriščih, kjer lahko zanje rezerviramo posebna »električna« področja. So posebna parkirna področja res potrebna? Mogoče pa ne. Pri Volkswagnu so prišli na idejo, kako polniti električne avtomobile tudi na »navadnih« parkirnih mestih.

Vse skupaj je dokaj preprosto. Na parkirišču imamo poseben prostor, v katerem se polnijo in čakajo na uporabo – prenosne baterije. Neke vrste »powerbanki«, ki, za razliko od svojih telefonskih sorodnikov, dajejo od sebe do 50 kW. To sicer ni dovolj, da bi se v času obiska nakupovalnega središča avtomobil popolnoma napolnil, dopolniti na neko udobno raven pa ga je vsekakor mogoče. In kako te baterije pridejo do električnih vozil? S samovoznim robotom. Uporabnik avtomobil postavi na parkirno mesto, v telefonu zažene aplikacijo, preko katere zahteva polnjenje. Ko robot zahtevo prejme, se odpelje do prve proste in polne baterije, jo zgrabi in nato odpelje do avtomobila, ki ga je potrebno polniti. Tam baterijo postavi na tla, odpre loputo polnilnega priključka, jo priključi. In  se odpelje. Ko je polnjenje končano, se odpelje po njo, jo izključi, odpelje nazaj na svoje mesto in priključi na omrežje, da se spet napolni.

Ideja je vsekakor izredno zanimiva, saj še poenostavi in poceni gradnjo polnilnih postaj. Lastnikom parkirišč namreč ni potrebno vleči napeljave do vsakega parkirišča posebej, prav tako pa ni potrebno dodeljevanje posebnih parkirnih mest – dovolj je »domovanje« robota in baterij, vse ostalo pa ostane enako kot je bilo do sedaj.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Električno kolo za mlade pustolovce!

Električno kolo za mlade pustolovce!

Schwinn se z modelom Hurricane vrača 70. leta... A k nam šele, ko bo malce »upočasnil«...

Avto tech
Samozavesten z razlogom

Samozavesten z razlogom

Promocijska vsebina
Škoda Eny...