Dizli še vsaj 20, bencinci pa 30 let

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 3. 07. 2019 04:27:00, Kategorija: Avto tech

BMW bo še naprej veliko vlagal v avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem…

Dizli še vsaj 20, bencinci pa 30 let
BMW je pred kratkim predstavil »Vision M Next«, svojo vizijo hibridne avtomobilske prihodnosti, a to ne pomeni, da je dvignil roke od bencincev in dizlov. Ti bodo po raziskavi, ki jo je izvedlo podjetje, aktualni še kar nekaj časa – dizli še vsaj 20, bencinci pa vsaj 30 let. To je dovolj dolga doba, da se v razvoj še vedno izplača aktivno vlagati.

Glede na dogajanje bi si mislili, da bodo hibridni in električni avtomobili prej prevzeli trg in da bodo »fosilneži« v nekaj letih le še eksotika, a analize kažejo, da ne bo tako. Težava bo infrastruktura, ki bo zavirala povpraševanje: »Obstajajo velika območja kot so Rusija, Bližnji vzhod in zahodni notranji del Kitajske, kjer živi veliko prebivalcev in kjer ni, in v kratkem tudi ne bo, infrastrukture za polnjenje. Zato se bodo zanašali na bencinske motorje za nadaljnjih 10 do 15 let,« pravi Klaus Froelich, član uprave podjetja. Meni, da se bo prodaja električnih in hibridnih vozil sicer krepko  povečala, vendar bo preteklo še kar nekaj časa, preden bodo ta vozila predstavljala večino prometa na naših cestah: »Najbolj optimistične napovedi pravijo, da bodo popolnoma električni avtomobili in priključni hibridi do leta 2025 predstavljali okoli 30 odstotkov prodaje, to pa pomeni, da bo še vedno več kot 80 odstotkov naših vozil na cestah imelo motorje z notranjim izgorevanjem.«

Kljub temu, da imajo motorji z notranjim izgorevanjem še vsaj nekaj desetletij časa, pa to ne pomeni, da  na tem področju ne bo sprememb. Če bo BMW hotel zadostiti strogim evropskim zahtevam glede izpustov, bo moral ukiniti nekaj modelov svojih motorjev. Tako bodo ukinili 1,5-litrski trivaljnik, ki ga prodajajo samo v Evropi, saj je njegova predelava, ki bi mu omogočala zmanjšanje izpustov pod dovoljeno mejo, predraga. V zgodovino bo šel tudi 400-konjski dizelski šestvaljnik, ki ga BMW vgrajuje v svoje modele 750d, saj bi bila predelava štirih turbopolnilnikov, kot jih ima motor, preveč zapletena. Štiri- in šestvaljne dizelske motorje bo podjetje še naprej razvijalo, vendar ti ne bodo imeli več kot tri turbopolnilnike. Kar zadeva bencinske motorje, bodo počasi ukinili 12-valjne (V12) modele, saj se po Froelichovih navedbah ne izplača investirati takšne količine denarja v prilagajanje njihovih izpustov.

Vir: Automotive News Europe

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...