Druga generacija – drugačna Kona

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 10. 2023 04:00:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
V novi generaciji je Kona večji, naprednješi, bolj povezan in intenzivneje elektrificiran model. Snovalci so drugo generacijo povsem prilagodili električno gnani različici – iz katere zdaj izhajajo vsi ostali pogonski sistemi.

Druga generacija – drugačna Kona
Pri Hyundaiju se zavedajo dejstva, da kompaktni športni terenci in križanci predstavljajo zajeten del prodajne pogače v Evropi. Zato so kompaktno Kono v drugo zasnovali mnogo bolj pogumno in samosvoje, z opaznim oblikovalskim odmikom od uveljavljenih smernic, obenem pa jo prilagodili zahtevam trga.

Tudi tako, da je nov model precej zrasel in to v vse dimenzije. Kljub temu se še vedno uvršča med modela Bayon in Tucson, le da je sedaj mnogo bliže drugemu. Hkrati s tem so oblikovalci pri Hyundaiju na novo zastavili proporce avtomobila, ki so sedaj bolj zrele in homogene. Prevedeno v številke, to pomeni, da je novinec dolg 4.350 mm, kar je 145 mm več kot v prvi generaciji. Medosna razdalja znaša 2.660 mm, kar pomeni kar 60 mm prirastka. V širino meri 1.825 mm, s čimer je 25 mm širša. Zrasla pa je tudi v višino (+ 5 mm) in je v novi podobi visoka 1.570 mm.

Nove dimenzije in predvsem večja medosna razdalja se odražajo predvsem v darežljivejših notranjih merah – tako je na zadnji klopi za 77 mm več prostora za noge, in 11 več za glave, širina v predelu ramen pa je 1402 mm, kar je največ med tekmeci. Številke superlativov gredo še naprej, tja, kjer jih bodo kupci znali najbolj ceniti. Kona namreč ponuja še za 30 odstotkov več prtljažnega prostora – kar 466 litrov ga je na voljo, kar je resnih 105 več od prve generacije. K temu pa gre dodati še praktično možnost podiranja naslonjal v razmerju 40:20:40.

Tudi notranjosti so se lotili tako zavzeto kot svežih zunanjih linij. Vsestranska izpopolnjena podoba prinaša še bolj zračno, odprto zasnovo, s tem pa več udobja za potnike in več prostora za prtljago. Arhitektura prednjega dela vozila je podrejena predvsem vozniku. Zaznamuje ga vodoravni infozabavni panel z dvema 12,3-palčnima zaslonoma, ki še poudarja sodoben značaj nove Kone. Za več prostora spredaj skrbi tik za volanskim obročem nameščena prestavna ročica. Po zaslugi nove postavitve le-te je med prednjima sedežema več prostora za odprto in prečiščeno sredinsko konzolo, ki brez težav sprejme tako plastenke ali steklenice kot tudi večje torbe.

Kot protiutež visokotehnološkemu slogu in za še bolj funkcionalno ter prijetno atmosfero je notranjost odeta v različne barvne kombinacije in materiale. Za zračnost in svetlobo v kabini pa poskrbi podaljšano strešno okno, ki se odpira in tako poskrbi za še zračnejši občutek v kabini.

Trije pogonski sistemi
Še vedno sta na voljo dva bencinska motorja 1,0 T-GDi in 1.6 T-GDi. Prvi razvije 88,3 kW (120 KM) in do 200 Nm navora, 1,6-litrski pa 145,6 kW (198 KM) in do 265 Nm navora. Oba motorja sta na voljo s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Močnejši motor pa je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

Kombinacija motorja 1,0 T-GDi in šeststopenjskega ročnega menjalnika je lahko opremljena z 48-voltnim blagim hibridnim sistemom, ki poskrbi za še več dinamike pri nizkih hitrostih in obenem za več varčnosti.

Hibridni pogonski sklop je kombinacija zmogljivosti in varčnosti. Kombinira delo 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika, ki zmore 77,2 kW (105 KM) in 147 Nm navora ter električnega motorja, ki prispeva še 32 kW (43,5 KM, navor 170 Nm), oba agegata lahko delujeta v sovpregi in se dopolnjujeta ali pa poganjata Kono posamično.

Za zalogo energije skrbi litij-ionska baterija z zmogljivostjo 1,56 kWh, ki se ponaša z učinkovitim delovanjem, pametno porabo energije in hitrim polnjenjem. Pogonski sklop tako razvije 103,6 kW (141 KM) in do 265 Nm navora (sistemska moč) in tako omogoča dinamično vozniško izkušnjo in odločen pospešek 10,9 s do 100 km/h. Ta model je sicer opremljen s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko in pogonom na prednji kolesi.

Asistenčni sistemi za pomoč vozniku
Ne gre pozabiti tudi na izjemen nabor sodobnih vozniški asistenčnih in varnostnih sistemov (Hyundai Smart Sense), k pomagajo vozniku med vožnjo in dvigujejo raven varnosti in udobja, hkrati pa zmanjšujejo stres in napor. Tako je v naboru kamera, ki analizira zbranost voznika, pa sistem za nadzor mrtvih kotov (BVM), pametni sistem za daljinsko parkiranje (RSPA), sistem za preprečevanje naleta, pametni sistem za prednastavitev hitrosti, podprt z navigacijo (NSCC), sistem za samodejno ohranjanje voznega pasu (LFA) in še in še.

Sicer pa ima voznik in lastnik na voljo tudi dolg spisek digitalnih in povezljivostnih funkcij, kjer je mogoče najti kup koristnih elementov – od digitalnega ključa (ko se telefon s pomočjo NFC sistema spremeni v ključ), brezžičnega polnjenja, posodobitvami po zraku (OTA), … pa do storitev, ki omogočajo vozniku, da s svojo Kono upravlja na daljavo preko aplikacije (iskanje vozila, alarm, diagnostika, podatki o vožnji, odklepanje in zaklepanje, …).

Vir: Hyundai

preberite še to

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.
Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Štirikolesni dvosedežnik…

Štirikolesni dvosedežnik…

…, ki skoraj preseže mestne omejitve hitrosti… In je videti zelo zabaven.

Avto tech
Bizarne posledice varnejšega prometa

Bizarne posledice varnejšega prometa

Avtonomni avtomobili bodo zelo zmanjšali količino darovanih organov…

Avto tech
Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Strešni kovčki, kolesa, jadralne deske in še kaj na strehi avtomobila seveda poveča njegovo pora...

Avto tech
Do več konjičkov z - vodo

Do več konjičkov z - vodo

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...