Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 14. 02. 2025 06:04:00, Kategorija: Avto tech

Volkswagen je predtavil načrte za prihodnost, kjer bodo ključno vlogo igrali majhni električni avtomobili.

Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?
V preteklih mesecih so pri Volkswagnu prevladovale slabe napovedi. Na zboru zaposlenih želi vodstvo koncerna zdaj ubrati strategijo pobega naprej. Predstavljen je bil tridelni načrt, ki naj bi največjega evropskega proizvajalca avtomobilov dolgoročno vrnil na pot uspeha. Pri tem imajo novo razviti električni avtomobili osrednjo vlogo.

Že letos bo uradno predstavljen VW ID.2all, katerega osnovni model bo stal manj kot 25.000 evrov. Na trgu bo v večjih količinah na voljo šele v začetku leta 2026. Volkswagen si bo vzel še eno leto časa za razvoj manjšega električnega modela, ki bo imel začetno ceno okoli 20.000 evrov. Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen, obljublja »dostopen, visokokakovosten in donosen električni Volkswagen iz Evrope za Evropo«. To naj bi bila »liga prvakov v avtomobilski industriji«.

Nižanje stroškov. Skupaj z modelom ID.2all bo novi avtomobil del nove družine električnih mestnih vozil, ki bo razvita pod okriljem skupine Core v koncernu Volkswagen. Da bi dosegli te cene, bo Volkswagen moral sprejeti določene kompromise, ki jih za zdaj še ne razkrivajo. Jasno pa je, da koncern računa na nadaljnje zniževanje proizvodnih stroškov baterij. Omenjena dva mestna avtomobila bosta z visoko verjetnostjo opremljena z litij-železo-fosfatnimi (LFP) baterijami, katerih energijska kapaciteta bo ustrezala minimalnim pričakovanjem večine kupcev.

LFP-baterije imajo v primerjavi z nikelj-mangan-kobalt (NMC) baterijami prednost v ceni. Kljub temu bo njihova kapaciteta najverjetneje omejena. Pri serijskem modelu pričakujemo osnovno različico s kapaciteto 40 kWh in zmogljivejše modele s 50 do 60 kWh. Podobno pot trenutno ubirajo tudi Stellantis in Mini. Konkurenčna podjetja skrbno spremljajo, kako bodo kupci sprejeli te rešitve.

Golf in T-Roc kot električna avtomobila. Proizvodnja naslednje generacije Golfa bo preseljena v Mehiko. Z zmogljivostmi, ki se bodo tako sprostile v tovarni v Wolfsburgu, želi Volkswagen zapolniti proizvodnjo prihajajočega električnega VW Golfa, zasnovanega na platformi Scalable Systems Platform (SSP), ter električne različice modela T-Roc. Po navedbah Volkswagna bo letna proizvodnja dosegla 500.000 vozil. Wolfsburg naj bi postal »prestolnica nove popolnoma električne kompaktne avtomobilske klase«, je poudaril Schäfer.

Pod oznako SSP pri Volkswagnu trenutno nastaja nova generacija popolnoma električne, digitalizirane in prilagodljive mehatronične platforme, ki temelji na enotni programski arhitekturi. Pri tem sodelujejo z novim partnerjem Rivian.

Dohiteti, napasti, voditi. Do leta 2030 želi Volkswagen izvesti tridelni načrt. Prvi cilj je »dohiteti« konkurenco – povečati konkurenčnost, znižati stroške in povečati dobiček na vozilo. Obenem naj bi obstoječo paleto modelov »ciljno razširili«. To verjetno pomeni, da bodo pri Volkswagnu analizirali tržne niše, predvsem v segmentu SUV-jev.

Druga faza nosi ime »napasti«. V naslednjih dveh letih bo Volkswagen predstavil devet novih modelov, pri čemer bosta omenjena majhna električna avtomobila igrala ključno vlogo. Možno je, da bo povpraševanje podobno kot pri modelu e-Up, ki je bil s polno opremo prodajan za 30.000 evrov – kar je bilo izvedljivo predvsem zaradi pomanjkanja konkurence. Dobro zasnovan mali avtomobil z zadostnim dosegom in brez nepotrebnih dodatkov bi lahko na trgu dosegel velik uspeh.

V tretji fazi želi Volkswagen »voditi«. Cilj je postati tehnološko vodilna znamka v množičnem segmentu in postaviti nove standarde za mobilnost po vsem svetu. Čeprav podrobnosti niso navedene, bo to verjetno vključevalo vsaj tri ključna področja. Prvič, Volkswagen mora izboljšati tehnologijo baterij in polnjenja, če želi povečati delež električnih avtomobilov v tem segmentu. To je ključno za uspeh na kitajskem trgu ter za izpolnjevanje evropskih zahtev glede emisij CO₂.

Drugo pomembno področje je informacijsko-razvedrilni sistem, ki ima večjo vlogo na kitajskem trgu kot v Evropi. Tretje ključno področje pa je razvoj avtonomne vožnje, kjer Volkswagen pozorno spremlja trende.

Visoki cilji. Že samo na teh treh ključnih področjih, kjer se tehnologija hitro razvija, je napoved tehnološkega vodstva izjemno ambiciozna. Da bi dosegli te cilje, bo moral koncern bistveno poseči v notranje strukture, predvsem zato, da bo lahko hitreje odziven na spremembe. Če bo hkrati uspel ohraniti zaupanje obstoječih kupcev, bi lahko ta strategija delovala. Na koncu ostaja še upanje za zaposlene v Volkswagnu, da so se vodilni iz napak pri lansiranju modela ID.3 kaj naučili.

Vir: VW

preberite še to

Avto tech
Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Do 260 km/h v štirih sekundah... z vodo...

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Bolj zelena električna vozila...

Bolj zelena električna vozila...

Grafenov oksid je vsestranski nanomaterial, ki se uporablja v različnih panogah, vključno z električnimi vozil...

Avto tech
Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Avto tech
Vsa čast Henryju!

Vsa čast Henryju!

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Ko tekmujejo - križišča

Ko tekmujejo - križišča

Nekdo je opravil simulacijo 30 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

So prihodnost mestnega prometa tekoči trakovi?

Kar zdaj najdemo več ali manj le na letališčih, bi lahko bil začetek mest brez avtomobilov.

Avto tech
Čudne nesreče

Čudne nesreče

Tako so videti prometne nesreče, če se jim odstrani enega od udeležencev.

Avto tech
Renault 5 E-Tech electric

Renault 5 E-Tech electric

Promocijska vsebina
Od klasike do prihodnosti električne mobilnosti.

Avto tech
Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Ne tako majhna, pa vendar zelo okretna

Bi tole idejo počitniške prikolice iz leta 1974 veljalo obuditi?

Avto tech
Je rumena prekratka?

Je rumena prekratka?

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Avto tech
Je širjenje avtocest res potrebno?

Je širjenje avtocest res potrebno?

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!