Hyundai IONIQ 5

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 10. 2021 03:28:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
Ko električna mobilnost dobi nov pomen

Hyundai IONIQ 5
Hyundai predstavlja IONIQ 5, kompaktnega križanca, ki je hkrati tudi prvi predstavnik nove podznamke vozil, imenovane IONIQ in je namenjena izključno baterijskim električnim vozilom (BEV). Novi model s širokim naborom trajnostno naravnanih rešitev in inovativnih funkcij postavlja nova merila na področju zelene mobilnosti in ekološkega življenjskega sloga.

IONIQ 5 je zasnovan na posebni platformi, imenovani Electric-Global Modular Platform (E-GMP), kar mu omogoča daljšo medosno razdaljo in s tem edinstvene proporce. Platforma E-GMP omogoča inovativno zasnovo notranjosti, ki jo krasijo okolju prijazni materiali, odlične zmogljivosti, ultra hitro polnjenje in uporaba tehnologije Vehicle-to-Load (V2L) oziroma možnosti polnjenja drugih električnih naprav s pomočjo baterije vozila. Paket prednosti zaokrožajo napredni asistenčni sistemi, ki izjemni vozniški izkušnji dodajo piko na i, predvsem pa zagotavljajo izjemno raven varnosti.

Zunanjost
Progresiven dizajn modela IONIQ 5 se naslanja na drzne linije modela Hyundai Pony, prvega serijskega avtomobila znamke. S svojim slogom je brezčasnemu dizajnu vdahnil novo življenje, vznemirljive linije pa bodo z novimi modeli dobile še več interpretacij.

Prednji del vozila zaznamuje Hyundaijev prvi motorni pokrov, ki objema celotno širino vozila, vtis pa dopolnijo vpadljive pozicijske luči v obliki črke V. Glavna žarometa se prav tako ponašata z edinstvenimi dnevnimi lučmi, ki jih, tako kot zadaj,krasijo mali grozdi parametričnih točk (pikslov).

Prednji in zadnji del vozila se pri vratih zlijeta v skladno celoto, ki predstavlja še en izjemen primer Hyundaijevega parametričnega dizajna, poznanega že iz TUCSON-a.

Stranski del zaznamujejo skrite kljuke vrat, ki poskrbijo za gladko površino in izboljšane aerodinamične lastnosti. Močan C-stebriček, ki ga je navdihnil koncept 45 EV, obenem poskrbi, da se IONIQ 5 na cesti v hipu loči od drugih vozil.

Aerodinamična 20-palčna platišča se ujemajo s slogom parametričnih točk.

Kupci lahko izbirajo med 9 barvami zunanjosti, od katerih so kar 5 odtenkov navdihnile podobe iz narave in so na voljo ekskluzivno za IONIQ 5.

Notranjost
Platforma E-GMP je oblikovalcem omogočila neverjetno raven svobode, na krilih katere so zasnovali inovativno in modularno kabino. Ravno dno kabine, pod katerim je nameščen baterijski sklop, ustvari več prostora za noge in tako pričara nivo prostornosti, značilen za številko večja vozila.

Kar 3.000 mm dolga medosna razdalja je oblikovalcem omogočila, da v notranjosti namesto klasične potniške kabine ustvarijo bivalni prostor. Njegovo srce je “univerzalni otok”, kot se imenuje vzdolžna premična konzola. Slednjo je mogoče premakniti za 140 mm naprej ali nazaj ter na ta način olajšati gibanje znotraj vozila.

IONIQ 5 je opremljen z električno nastavljivima prednjima sedežema, katerih naslonjali je mogoče nagniti in s tem pričarati popoln občutek breztežnosti. Za nameček se lahko električno nastavljiva sedežna klop v drugi vrsti premika za 135 mm naprej ali nazaj.

Veliko notranjih površin, od sedežev do stropne obloge, vratnih panelov, tal in naslonjala – prekrivajo okolju prijazni in trajnostno pridobljeni materiali. Med njimi najdemo reciklirane plastenke, tkanine rastlinskega izvora in naravno volneno prejo, ekološko usnje, obdelano z rastlinskimi olji ter bio barvo na rastlinski osnovi.

Električni pogonski sistem
IONIQ 5 se lahko prilagodi najrazličnejšim potrebam in zahtevam uporabnikov, saj nudi več pogonskih različic in na področju zmogljivosti ne sklepa kompromisov. Kupci lahko izbirajo med dvema baterijskima sklopoma, standardnim s kapaciteto 58 kWh in s povečanim dosegom 72,6 kWh. Prav tako sta na voljo dve motorni izbiri: v osnovi je električni motor nameščen le zadaj, na voljo pa je še zmogljivejša kombinacija sprednjega in zadnjega pogona. Vse konfiguracije omogočajo izjemen doseg in najvišjo hitrost 185 km/h.

Dvokolesno gnana različica z baterijo kapacitete 72,6 kWh in 19-palčnimi platišči z enim polnjenjem prevozi do 481 km (izmerjeno po mednarodnem standardu za osebna vozila standardu WLTP).

Ultra hitro polnjenje in funkcija Vehicle-to-Load (V2L)
Platforma E-GMP omogoča uporabo tako 400- kot 800-voltne polnilne infrastrukture. Pri tem serijsko podpira 800-voltni sistem polnjenja za ultra hitro oskrbo z elektriko, uporaba 400-voltnih sistemov pa je mogoča brez posebnih adapterjev ali drugih prilagoditev. Na polnilnici z močjo 350 kW se IONIQ 5 od 10 do 80 % napolni v le 18 minutah, za dodatnih 100 km dosega pa zadošča že pičlih 5 minut polnjenja.

IONIQ 5 nudi tudi inovativno tehnologijo V2L, ki voznikom omogoča, da s pomočjo baterije v vozilu napajajo druge električne porabnike, denimo električna kolesa, skuterje ali opremo za kampiranje. Funkcija V2L lahko zagotovi do 3,6 kW moči. Možno je tudi polniti drugo električno vozilo.

Napredne tehnologije in povezljivost
IONIQ 5 brezhibno integrira napredne tehnologije za izboljšano digitalno uporabniško izkušnjo. Srce voznikovega delovnega prostora predstavlja kombinacija 12-palčnega infozabavnega zaslona na dotik in 12-palčnega zaslona merilnikov, katerega prikaz je mogoče prilagoditi potrebam voznika. IONIQ 5 je kot prvi Hyundaijev model opremljen tudi s projekcijskim zaslonom z obogateno resničnostjo (AR HUD), ki vetrobransko steklo spremeni v velik zaslon. Vozniki se lahko odločijo za uporabo AR tehnologije za projiciranje ustreznih informacij, kot so napotki navigacijskega sistema ali opozorila varnostnih sistemov, in to naravnost v svoje vidno polje na vetrobransko steklo.

Hyundai ponuja tudi najnovejšo različico dodatno nadgrajene storitve Bluelink®, ki prinaša vrsto novih funkcij in strankam omogoča, da z vozilom upravljajo prek pametnega telefona ali celo z glasom. Tako bo njihova vozniška izkušnja praktična in prijetna.

Varnost in uporabnost
IONIQ 5 je opremljen z najnovejšo generacijo varnostnega paketa Hyundai Smart Sense, ki združuje kopico naprednih asistenčnih sistemov, s tem pa zagotavlja visoko raven varnosti in udobja na cesti.

Je prvi Hyundaijev model, ki ponuja sistem za pomoč pri vožnji po avtocesti 2 (HDA 2). HDA 2 s pomočjo sprednje kamere, radarskih senzorjev in navigacijskih podatkov nadzoruje hitrost vozila in varnostno razdaljo, pri tem pa vozilo drži na sredini voznega pasu.

Drugi aktivni varnostni sistemi vključujejo sistem za preprečevanje naleta (FCA), aktivni sistem za zaznavanje mrtvih kotov s funkcijo preprečevanja trka (BCA), inteligentni sistem za prepoznavanje hitrostnih omejitev (ISLA), sistem za nadzor voznikove zbranosti (DAW), sistem za samodejno zasenčenje dolgih žarometov (HBA) in druge sisteme.

IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7
Hyundai bo pod novo blagovno znamko predstavil paleto numerično poimenovanih električnih vozil, kjer bodo parne številke uporabljene za limuzine in lihe za športne terence.

IONIQ 5 je prvi model v sklopu blagovne znamke IONIQ. Temelji na konceptu EV '45', ki ga je Hyundai predstavil na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) 2019 v Frankfurtu, in sicer kot poklon svojemu prvemu serijskemu avtomobilu Hyundai Pony.

Hyundai bo v bližnji prihodnosti predstavil limuzino IONIQ 6, ki temelji na najnovejšem konceptu podjetja EV 'Prophecy', predstavljenem marca 2020; kasneje bo sledil IONIQ 7, SUV večjih dimenzij.

Modelom IONIQ bo skupna tema “brezčasna vrednost”. Navdihnili jih bodo pretekli Hyundaijevi avtomobili, hkrati pa bodo oživljali rešitve prihodnosti.

Vir: Hyundai

preberite še to

Avto tech
Henry, globok poklon

Henry, globok poklon

Če ga ne bi bilo, bi jo voznica precej huje odnesla…

Avto tech
Ne servis ampak zavarovalnica

Ne servis ampak zavarovalnica

Nadomestno vozilo iz naslova avtomobilske odgovornosti je dolžna zagotoviti zavarovalnica

Avto tech
Bo ladje poganjal amonijak?

Bo ladje poganjal amonijak?

Drugo leto naj bi pričela pluti prva ladja, ki jo poganja (tudi) amonijak

Avto tech
Dirkal bo tudi vodikov tovornjak

Dirkal bo tudi vodikov tovornjak

Na dirki Dakar 2022 bo prvič nastopil tudi tovornjak, ki ga poganjajo vodikove gorivne celice…

Avto tech
Subaru Solterra pri nas prihodnje leto

Subaru Solterra pri nas prihodnje leto

Znanega je nekaj več o Subarujevem prvem izključno električnem avtomobilu.

Avto tech
Brez zaslonov na dotik

Brez zaslonov na dotik

Zaradi pomanjkanja polprevodniških vezij nekateri novi BMW-ji ne bodo imeli zaslonov na dotik.

Avto tech
»Uau, kaj je to, space shuttle?!«

»Uau, kaj je to, space shuttle?!«

Promocijska vsebina
ENYAQ iV ne navdušuje le voznika, ampak tudi njegove potnike...

Avto tech
E-vinjete

E-vinjete

Konec lepljenja na steklo in veljavnost po želji...

Avto tech
Nevarni omejevalnik

Nevarni omejevalnik

Tovornjakov res ni, je pa zato kup poškodovanih avtomobilov

Avto tech
Nazaj v prihodnost

Nazaj v prihodnost

Nekdo je vložil ogromno časa in denarja v reprodukcijo DeLoreana iz filma Nazaj v prihodnost

Avto tech
Ko ni tvoj dan

Ko ni tvoj dan

Voznik tega vlečnega vozila pa res ni imel srečnega dne.

Avto tech
Hyundai IONIQ 5

Hyundai IONIQ 5

Promocijska vsebina
Ko električna mobilnost dobi nov pomen