Je širjenje avtocest res rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 02. 2021 05:43:00, Kategorija: Avto tech

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Je širjenje avtocest res rešitev?
Avtoceste so vsekakor najbolj priročen in (vsaj pri nas) najhitrejši način potovanja med mesti. Zato je seveda fino, da jih imamo čim več, mar ne? Ja in ne. Pri vsem skupaj namreč naletimo na paradoks, ki ga že nekaj let opažamo tudi pri nas, posebej v okolici večjih mest – več kot imamo avtocest, večja gneča je na njih. Zakaj? Kakšna je rešitev?

Razlog je seveda jasen – ker je potovanje po avtocesti hitrejše kot po lokalnih cestah, se za pot po njej odločijo tudi tisti, ki so pred tem uporabljali druge načine za pot od A do B. Recimo tisti, ki so se prej vozili po stranskih cestah, ali pa tisti, ki so pred tem uporabljali javni transport, tisti, ki so zaradi prometa delali od doma… In smo, kjer smo.

Kako problem rešiti? Najprej nam seveda pade na pamet širjenje obstoječih avtocest v smislu dodajanja voznih pasov na mestih zastojev. A zadeva, kot lahko vidite in slišite v spodnjem videu, v praksi ne deluje. Zastoji se, kot smo zapisali, najpogosteje pojavljajo v okolici večjih mest. Dodajanje voznih pasov sicer res pomeni boljšo povezanost predmestij s centri mest, kar je dobro, pomeni pa tudi, da postajajo predmestja zaradi boljše prometne povezanosti bolj atraktivna, zato se tja seli vedno več ljudi, kar seveda pomeni vedno več avtomobilov – in čez nekaj let smo tam, kjer smo bili.

Kaj lahko naredimo? Ena od rešitev je vsekakor izboljšanje sistemov javnega transporta, a tudi to je več ali manj le zasilna rešitev, saj bodo nekateri potniki res pričeli uporabljati javni transport, jih bodo pa na cestah nadomestili drugi, ko bodo ugotovili, da ni pretirane gneče. Razen tega pa javni transport večinoma ni rešitev za potnike iz predmestij, saj jih preprosto ne more dovolj dobro »pokriti«. Kaj še lahko naredimo? Lahko se gremo »prisile« in obdavčimo potnike, ki uporabljajo avtoceste v času prometnih konic, kar do neke mere lahko deluje in mogoče vzpodbudi ljudi, da recimo delajo od doma, če lahko. Še bolj logična rešitev je, da se pri urbanističnem načrtovanju upošteva princip »gore in Mohameda« - če imajo potniki težavo priti od točke A (dom) do točke B (služba), je rešitev morda v tem, da se točka B, torej služba, premakne bližje točki A. A tega z gradnjo novih in širših avtocest ne bomo dosegli.

Kaj pa... Če dodajanje avtocestnih pasov v končni fazi povzroči povečanje prometa se lahko vprašamo, ali bi odstranjevanje teh pasov povzročilo njegovo zmanjšanje. Sliši se čudno, a praksa je pokazala, da zadeva deluje. Ko so v ameriškem Bostonu v zvezni državi Massachusetts v devetdesetih zožili eno od vpadnic in jo nadomestili v bulvarjem za pešce, kolesarje  in avtobuse, so se zastoji zmanjšali za kar 62 odstotkov. Ideja se je tako dobro obnesla, da je ameriški senat prejšnji mesec potrdil 30 milijard dolarjev vreden projekt, v okviru katerega bodo odstranili še nekaj avtocest oziroma vpadnic v velika mesta.

Bi se reševanja prometnih težav lahko lotili tako, da bi rušili vpadnice v velika mesta? Mogoče. Podjetja in uradi, ki so sedaj v mestih, bi uvideli, da zaposleni ne morejo do njih in jim ne bi preostalo drugega, kot da se preselijo bližje njim. In če bi hkrati s tem poskrbeli še za učinkovit in cenovno dostopen javni transport, bi zadeva celo lahko delovala. Tudi pri nas…


Vir: Voy/YouTube

preberite še to

Avto tech
Aston Martin se vrača v F1

Aston Martin se vrača v F1

Britanski proizvajalec je včeraj predstavil bolid AMR21, s katerim se bo letos pomeril dirkah F1.

Avto tech
Je rumena prekratka?

Je rumena prekratka?

Se tudi vam zgodi, da na semaforju niste prepričani ali naj zavirate ali pospešite?

Avto tech
Zdaj še ID.3 Performance

Zdaj še ID.3 Performance

Volkswagen ID.3 zdaj na voljo v različici Performance z baterijo 45 kWh.

Avto tech
Še eno letalo na avtocesti

Še eno letalo na avtocesti

Avtoceste so lahko dobra »zasilna letališča«… če so prazne…

Avto tech
Tri najdražje ceste na svetu

Tri najdražje ceste na svetu

Dve sta v naši neposredni soseščini.

Avto tech
Ledena nevarnost

Ledena nevarnost

Zakaj je treba z osebnih, še bolj pa tovornih vozil, odstraniti led s strehe? Zato…

Avto tech
Zakaj ravno katalizatorje?

Zakaj ravno katalizatorje?

V ZDA v letu 2020 beležijo skokovit porast kraj katalizatorjev.

Avto tech
To je športnica leta!

To je športnica leta!

[Promocijska vsebina]
Ne, ne govorim...

Avto tech
Je širjenje avtocest res rešitev?

Je širjenje avtocest res rešitev?

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
Če ni mosta, so pa hlodi

Če ni mosta, so pa hlodi

Tale voznik pa ima še kaj več kot le jajca…

Avto tech
Applov avto bo verjetno izdelovala Kia

Applov avto bo verjetno izdelovala Kia

Pogovori s Hyundaijem menda niso bili uspešni.

Avto tech
Dobro naloženo

Dobro naloženo

Trivratna Honda Accord ni ravno tovorni avto… Ali pač?