Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2020 05:12:00, Kategorija: Avto tech

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?
Med vožnjo po naših cestah mogoče resda ne dobimo tega vtisa, toda tudi v Sloveniji je vedno več podjetij, v katerih električna vozila predstavljajo tudi 70 in več odstotkov voznega parka. Če jih vprašate, kaj so njihovi motivi za prehod, lahko odgovore strnemo v nekaj točk:
  • Celotni stroški nakupa, uporabe in vzdrževanja električnih vozil (EV) so nižji kot pri primerljivih vozilih z motorji na notranje izgorevanje (ICE-internal combustion engine),
  • Če polnimo EV na solarni elektrarni v samooskrbni shemi, se vozimo brezplačno,
  • Uporabniške izkušnje in vozne lastnost EV izstopajo v primerjavi z ICE. Zaposleni jih radi vozijo  in nemalokrat tudi svoja zasebna vozila zamenjajo za EV,
  • Pozitiven vpliv na okolje,
  • Subvencija EKO sklada 6.000 EUR za fizične osebe in do 6.000 EUR za pravne osebe v skladu s pogoji Eko sklada RS, 
  • Boniteta 0,3% za električna vozila, če vozijo zaposleni službeni avto v zasebne namene. Za klasična vozila je ta 1,5% nabavne vrednosti.
V Evropi zaznavamo trende rasti prodaje EV, kljub upadu celotnega avtomobilskega trga. V tem pogledu Slovenija ni nobena izjema in z določenim zamikom sledi razvitejšim trgom. Z letom 2021 lahko pričakujemo dodatno spodbudo prodaji, saj prehajamo na obdavčitev vozil glede na emisije, pri čemer EV seveda ne bodo obdavčena.

Vse skupaj se sliši zelo lepo, a prehod na e-mobilnost ni brez izzivov. Pomembno vprašanje, ki se zastavlja z vidika podjetij je, kako rešiti množično e-mobilnost skoncentrirano na enem odjemnem mestu, torej takrat, ko je veliko vozil hkrati priključenih na polnilne postaje. Recimo v nočnem času, ko je potrebno napolniti baterije vseh avtomobilov v voznem parku ali pa čez dan, ko polnjenje električnih vozil zaposlenih predstavlja dodatno obremenitev običajni porabi v delovnem procesu. Težavo je seveda mogoče odpraviti s povečanjem priključne moči omrežja, vendar je ta rešitev stroškovno precej draga.

Druga, precej bolj smotrna rešitev priklopa e-polnilnic je optimizacija stroškov z uporabo sistema delitve priključne moči (Load Management System - LMS). Enega takšnih sistemov v svoji ponudbi polnilnic ponuja podjetje Energija plus. V sodelovanju s partnerskim podjetjem Schneider Electric ponujajo rešitev, ki vključuje tako statični kot dinamični sistem delitve.. In kaj to pomeni?

V primeru statičnega deljenja priključne moči se moči objekta in polnilnih postaj predvidijo kot statične vrednosti, kar zagotavlja tako objektu kot polnilni postaji maksimalno razpoložljivo skupno moč sistema. Rešitev je  cenejša in primerna za objekte, kjer ni potrebe po izrabi maksimalne dovodne moči v vsakem trenutku.

Statični LMS:


Če želimo maksimizirati porabo tako objekta kot polnilnic v vsakem trenutku, uporabimo dinamični LMS, kjer se priključna moč sproti prilagaja tako, da je enakomerno razporejena vsem vozilom, ki se polnijo, vsa vozila pa se polnijo z največjo trenutno razpoložljivo močjo.

Dinamični LMS:

Statični ali dinamični LMS deluje v kombinaciji s polnilnicami Schneider Electric Smart Wallbox, kjer je možno priklopiti od 5, 15, 50, 100 pa vse do 1000 polnilnih postaj. V Sloveniji se danes pri novogradnjah že srečujemo z večjim številom polnilnic na enem mestu (100+) in jih je praktično nemogoče priklopiti direktno brez pametnih omejevalnih sistemov, ki zagotavljajo nemoteno oskrbo pri optimalnih stroških.

Dinamični ali statični LMS predstavljata vmesno rešitev med direktnim priklopom polnilnic brez omejitev na eni in sistemi, ki zahtevajo dodatno baterijo, s katero seveda sežemo v čisto drug cenovni razred, na drugi strani. Gre za priklop večjega števila polnilnic, kjer čim krajši čas polnjenja ni na prvem mestu (primerno za podjetja, trgovske centre, javna parkirišča, garažne hiše, hotele itn).

Linija polnilnih sistemov Schneider Electric:


Če povzamemo najpomembnejše elemente, ki jih mora združevati kakovosten polnilni sistem za podjetja:
  • Pametne električne polnilnice, ki jih je mogoče statično ali dinamično prilagajati porabi (standard OCPP 1.6 naprej),
  • Združljivost in nadgradljivost sistema s sistemi nadzora porabe (LMS-load management system),
  • Združljivost z zalednimi sistemi v oblaku, ki zagotavljajo analitiko, zaračunavanje, uporabo aplikacij (Android, iOS), možnost roaminga…,
  • Visoko kakovost opreme primerne za množično rabo in nizkimi stroški obratovanja in vzdrževanja,
  • Postopno etapno rast,
  • Združljivost z opremo pametnih zgradb.
V kolikor smo v vas vzbudili zanimanje po prihodnosti, jih lahko kontaktirate na tel. 02/ 22 00 379 ali elektronski naslov emobilnost@energijaplus.si in kot specialisti za integracijo celotnih sistemov vam bodo pomagali do celotne rešitve na področju E-mobilnosti. 

Kaj pa avtomobil?
Ker se s 1. januarjem 2021 ukinja obdavčitev električnih avtomobilov, bodo ti posledično nekoliko cenejši in zato tako podjetjem kot posameznikom bolj zanimivi. Podjetje Energija plus je zato pripravilo poseben popust pri nakupu sončne elektrarne in/ali hišne polnilnice, ki ga boste deležni vsi kupci ta trenutek enega najbolj zanimivih električnih avtomobilov – MG ZS EV, za katerega vam slovenski zastopnmik ponuja še 50% popusta pri kasko zavarovanju.

In s čem se ponaša MG ZS EV? Gre za povsem električnega športnega terenca (SUV), katerega baterija kapacitete 44,5 kWh ob porabi 186 Wh/km nudi doseg do 335 km (NEDC) oziroma 263 km (WLTP). S hitrim enosmernim polnjenjem bo baterija od 0 do 80% polna v vsega 40 minutah, z izmeničnim tokom pa jo boste »do vrha« napolnili v 7,5 ure. Na voljo je v dveh modelih (Comfort in Luxury) in petih barvah, proizvajalec pa na vozilo nudi 5 let ali 150.000 km garancije na vozilo, 8 let ali 150.000 km na baterijo, 10 let na prerjavenje.

Pri vsem skupaj je izredno zanimiva tudi cena. Maloprodajna cena z vključenim DDV-jem in odšteto subvencijo ter dodatnim popustom 1.500 € znaša za model MG ZS EV COMFORT 26.790,00 €, za model MG ZS EV LUXURY pa 28.290,00 €. Tako velikega športnega terenca za takšno ceno za trenutek ne prodaja nihče. In če vemo, da gre za skoraj 100 let staro priznano britansko blagovno znamko… Več o MG ZS EV lahko najdete na tem naslovu.


Vir: Energija Plus

preberite še to

Avto tech
Najbolj priljubljeni avtomobili so...

Najbolj priljubljeni avtomobili so...

Pri smo konec 2019 imeli najraje Renault Clio. Kaj pa drugje?

Avto tech
Bo dober voznik?

Bo dober voznik?

Je lahko nekdo dober in varen voznik, če »pade« teorijo 157-krat?

Avto tech
So še hujši…

So še hujši…

Včasih malce tolažbe nudi tudi to, da je nekje še huje kot pri nas…

Avto tech
Mercedes Hyperscreen

Mercedes Hyperscreen

Podjetje je predstavilo 56-palčni zaslon, ki bo domoval v njihovem električnem avtomobilu EQS.

Avto tech
Kako prepeljati vetrnico? Tako.

Kako prepeljati vetrnico? Tako.

Pogled na prevoz 67 metrov dolge lopatice vetrne turbine je res nekaj posebnega.

Avto tech
Skoraj sam

Skoraj sam

Tesla Model 3 je od San Francisca do Los Angelesa in nazaj vozil čisto sam… Skoraj...

Avto tech
Zadovoljni z elektriko

Zadovoljni z elektriko

Le 1% voznikov električnih avtomobilov pogreša bencinske/dizelske konjičke.

Avto tech
Polnilni robot

Polnilni robot

VW je prikazal, kako bo v praksi deloval njihov robot za polnjenje električnih avtomobilov.

Avto tech
Je to najbolj ugoden električni avto v Sloveniji?

Je to najbolj ugoden električni avto v Sloveniji?

Promocijska vsebina
Na slovenske ceste bo kmalu zapeljal ŠKODA ENYAQ iV.

Avto tech
Električni traktor(ček)

Električni traktor(ček)

Indijski električni  Sonalika Tiger lahko dve toni težak tovor vleče do osem ur…

Avto tech
Prehitro se je veselil

Prehitro se je veselil

»Ni konec, dokler ni konec« je dober nasvet...

Avto tech
Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...