Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2020 05:12:00, Kategorija: Avto tech

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?
Med vožnjo po naših cestah mogoče resda ne dobimo tega vtisa, toda tudi v Sloveniji je vedno več podjetij, v katerih električna vozila predstavljajo tudi 70 in več odstotkov voznega parka. Če jih vprašate, kaj so njihovi motivi za prehod, lahko odgovore strnemo v nekaj točk:
  • Celotni stroški nakupa, uporabe in vzdrževanja električnih vozil (EV) so nižji kot pri primerljivih vozilih z motorji na notranje izgorevanje (ICE-internal combustion engine),
  • Če polnimo EV na solarni elektrarni v samooskrbni shemi, se vozimo brezplačno,
  • Uporabniške izkušnje in vozne lastnost EV izstopajo v primerjavi z ICE. Zaposleni jih radi vozijo  in nemalokrat tudi svoja zasebna vozila zamenjajo za EV,
  • Pozitiven vpliv na okolje,
  • Subvencija EKO sklada 6.000 EUR za fizične osebe in do 6.000 EUR za pravne osebe v skladu s pogoji Eko sklada RS, 
  • Boniteta 0,3% za električna vozila, če vozijo zaposleni službeni avto v zasebne namene. Za klasična vozila je ta 1,5% nabavne vrednosti.
V Evropi zaznavamo trende rasti prodaje EV, kljub upadu celotnega avtomobilskega trga. V tem pogledu Slovenija ni nobena izjema in z določenim zamikom sledi razvitejšim trgom. Z letom 2021 lahko pričakujemo dodatno spodbudo prodaji, saj prehajamo na obdavčitev vozil glede na emisije, pri čemer EV seveda ne bodo obdavčena.

Vse skupaj se sliši zelo lepo, a prehod na e-mobilnost ni brez izzivov. Pomembno vprašanje, ki se zastavlja z vidika podjetij je, kako rešiti množično e-mobilnost skoncentrirano na enem odjemnem mestu, torej takrat, ko je veliko vozil hkrati priključenih na polnilne postaje. Recimo v nočnem času, ko je potrebno napolniti baterije vseh avtomobilov v voznem parku ali pa čez dan, ko polnjenje električnih vozil zaposlenih predstavlja dodatno obremenitev običajni porabi v delovnem procesu. Težavo je seveda mogoče odpraviti s povečanjem priključne moči omrežja, vendar je ta rešitev stroškovno precej draga.

Druga, precej bolj smotrna rešitev priklopa e-polnilnic je optimizacija stroškov z uporabo sistema delitve priključne moči (Load Management System - LMS). Enega takšnih sistemov v svoji ponudbi polnilnic ponuja podjetje Energija plus. V sodelovanju s partnerskim podjetjem Schneider Electric ponujajo rešitev, ki vključuje tako statični kot dinamični sistem delitve.. In kaj to pomeni?

V primeru statičnega deljenja priključne moči se moči objekta in polnilnih postaj predvidijo kot statične vrednosti, kar zagotavlja tako objektu kot polnilni postaji maksimalno razpoložljivo skupno moč sistema. Rešitev je  cenejša in primerna za objekte, kjer ni potrebe po izrabi maksimalne dovodne moči v vsakem trenutku.

Statični LMS:


Če želimo maksimizirati porabo tako objekta kot polnilnic v vsakem trenutku, uporabimo dinamični LMS, kjer se priključna moč sproti prilagaja tako, da je enakomerno razporejena vsem vozilom, ki se polnijo, vsa vozila pa se polnijo z največjo trenutno razpoložljivo močjo.

Dinamični LMS:

Statični ali dinamični LMS deluje v kombinaciji s polnilnicami Schneider Electric Smart Wallbox, kjer je možno priklopiti od 5, 15, 50, 100 pa vse do 1000 polnilnih postaj. V Sloveniji se danes pri novogradnjah že srečujemo z večjim številom polnilnic na enem mestu (100+) in jih je praktično nemogoče priklopiti direktno brez pametnih omejevalnih sistemov, ki zagotavljajo nemoteno oskrbo pri optimalnih stroških.

Dinamični ali statični LMS predstavljata vmesno rešitev med direktnim priklopom polnilnic brez omejitev na eni in sistemi, ki zahtevajo dodatno baterijo, s katero seveda sežemo v čisto drug cenovni razred, na drugi strani. Gre za priklop večjega števila polnilnic, kjer čim krajši čas polnjenja ni na prvem mestu (primerno za podjetja, trgovske centre, javna parkirišča, garažne hiše, hotele itn).

Linija polnilnih sistemov Schneider Electric:


Če povzamemo najpomembnejše elemente, ki jih mora združevati kakovosten polnilni sistem za podjetja:
  • Pametne električne polnilnice, ki jih je mogoče statično ali dinamično prilagajati porabi (standard OCPP 1.6 naprej),
  • Združljivost in nadgradljivost sistema s sistemi nadzora porabe (LMS-load management system),
  • Združljivost z zalednimi sistemi v oblaku, ki zagotavljajo analitiko, zaračunavanje, uporabo aplikacij (Android, iOS), možnost roaminga…,
  • Visoko kakovost opreme primerne za množično rabo in nizkimi stroški obratovanja in vzdrževanja,
  • Postopno etapno rast,
  • Združljivost z opremo pametnih zgradb.
V kolikor smo v vas vzbudili zanimanje po prihodnosti, jih lahko kontaktirate na tel. 02/ 22 00 379 ali elektronski naslov emobilnost@energijaplus.si in kot specialisti za integracijo celotnih sistemov vam bodo pomagali do celotne rešitve na področju E-mobilnosti. 

Kaj pa avtomobil?
Ker se s 1. januarjem 2021 ukinja obdavčitev električnih avtomobilov, bodo ti posledično nekoliko cenejši in zato tako podjetjem kot posameznikom bolj zanimivi. Podjetje Energija plus je zato pripravilo poseben popust pri nakupu sončne elektrarne in/ali hišne polnilnice, ki ga boste deležni vsi kupci ta trenutek enega najbolj zanimivih električnih avtomobilov – MG ZS EV, za katerega vam slovenski zastopnmik ponuja še 50% popusta pri kasko zavarovanju.

In s čem se ponaša MG ZS EV? Gre za povsem električnega športnega terenca (SUV), katerega baterija kapacitete 44,5 kWh ob porabi 186 Wh/km nudi doseg do 335 km (NEDC) oziroma 263 km (WLTP). S hitrim enosmernim polnjenjem bo baterija od 0 do 80% polna v vsega 40 minutah, z izmeničnim tokom pa jo boste »do vrha« napolnili v 7,5 ure. Na voljo je v dveh modelih (Comfort in Luxury) in petih barvah, proizvajalec pa na vozilo nudi 5 let ali 150.000 km garancije na vozilo, 8 let ali 150.000 km na baterijo, 10 let na prerjavenje.

Pri vsem skupaj je izredno zanimiva tudi cena. Maloprodajna cena z vključenim DDV-jem in odšteto subvencijo ter dodatnim popustom 1.500 € znaša za model MG ZS EV COMFORT 26.790,00 €, za model MG ZS EV LUXURY pa 28.290,00 €. Tako velikega športnega terenca za takšno ceno za trenutek ne prodaja nihče. In če vemo, da gre za skoraj 100 let staro priznano britansko blagovno znamko… Več o MG ZS EV lahko najdete na tem naslovu.


Vir: Energija Plus

preberite še to

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.
Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Štirikolesni dvosedežnik…

Štirikolesni dvosedežnik…

…, ki skoraj preseže mestne omejitve hitrosti… In je videti zelo zabaven.

Avto tech
Bizarne posledice varnejšega prometa

Bizarne posledice varnejšega prometa

Avtonomni avtomobili bodo zelo zmanjšali količino darovanih organov…

Avto tech
Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Strešni kovčki, kolesa, jadralne deske in še kaj na strehi avtomobila seveda poveča njegovo pora...

Avto tech
Do več konjičkov z - vodo

Do več konjičkov z - vodo

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...