Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 12. 2020 05:12:00, Kategorija: Avto tech

Končni cilj prehoda na 100% e-mobilnost je na dosegu roke. In ni tako draga, kot nekateri mislijo...

Kmalu 100% e-mobilnost v podjetjih?
Med vožnjo po naših cestah mogoče resda ne dobimo tega vtisa, toda tudi v Sloveniji je vedno več podjetij, v katerih električna vozila predstavljajo tudi 70 in več odstotkov voznega parka. Če jih vprašate, kaj so njihovi motivi za prehod, lahko odgovore strnemo v nekaj točk:
  • Celotni stroški nakupa, uporabe in vzdrževanja električnih vozil (EV) so nižji kot pri primerljivih vozilih z motorji na notranje izgorevanje (ICE-internal combustion engine),
  • Če polnimo EV na solarni elektrarni v samooskrbni shemi, se vozimo brezplačno,
  • Uporabniške izkušnje in vozne lastnost EV izstopajo v primerjavi z ICE. Zaposleni jih radi vozijo  in nemalokrat tudi svoja zasebna vozila zamenjajo za EV,
  • Pozitiven vpliv na okolje,
  • Subvencija EKO sklada 6.000 EUR za fizične osebe in do 6.000 EUR za pravne osebe v skladu s pogoji Eko sklada RS, 
  • Boniteta 0,3% za električna vozila, če vozijo zaposleni službeni avto v zasebne namene. Za klasična vozila je ta 1,5% nabavne vrednosti.
V Evropi zaznavamo trende rasti prodaje EV, kljub upadu celotnega avtomobilskega trga. V tem pogledu Slovenija ni nobena izjema in z določenim zamikom sledi razvitejšim trgom. Z letom 2021 lahko pričakujemo dodatno spodbudo prodaji, saj prehajamo na obdavčitev vozil glede na emisije, pri čemer EV seveda ne bodo obdavčena.

Vse skupaj se sliši zelo lepo, a prehod na e-mobilnost ni brez izzivov. Pomembno vprašanje, ki se zastavlja z vidika podjetij je, kako rešiti množično e-mobilnost skoncentrirano na enem odjemnem mestu, torej takrat, ko je veliko vozil hkrati priključenih na polnilne postaje. Recimo v nočnem času, ko je potrebno napolniti baterije vseh avtomobilov v voznem parku ali pa čez dan, ko polnjenje električnih vozil zaposlenih predstavlja dodatno obremenitev običajni porabi v delovnem procesu. Težavo je seveda mogoče odpraviti s povečanjem priključne moči omrežja, vendar je ta rešitev stroškovno precej draga.

Druga, precej bolj smotrna rešitev priklopa e-polnilnic je optimizacija stroškov z uporabo sistema delitve priključne moči (Load Management System - LMS). Enega takšnih sistemov v svoji ponudbi polnilnic ponuja podjetje Energija plus. V sodelovanju s partnerskim podjetjem Schneider Electric ponujajo rešitev, ki vključuje tako statični kot dinamični sistem delitve.. In kaj to pomeni?

V primeru statičnega deljenja priključne moči se moči objekta in polnilnih postaj predvidijo kot statične vrednosti, kar zagotavlja tako objektu kot polnilni postaji maksimalno razpoložljivo skupno moč sistema. Rešitev je  cenejša in primerna za objekte, kjer ni potrebe po izrabi maksimalne dovodne moči v vsakem trenutku.

Statični LMS:


Če želimo maksimizirati porabo tako objekta kot polnilnic v vsakem trenutku, uporabimo dinamični LMS, kjer se priključna moč sproti prilagaja tako, da je enakomerno razporejena vsem vozilom, ki se polnijo, vsa vozila pa se polnijo z največjo trenutno razpoložljivo močjo.

Dinamični LMS:

Statični ali dinamični LMS deluje v kombinaciji s polnilnicami Schneider Electric Smart Wallbox, kjer je možno priklopiti od 5, 15, 50, 100 pa vse do 1000 polnilnih postaj. V Sloveniji se danes pri novogradnjah že srečujemo z večjim številom polnilnic na enem mestu (100+) in jih je praktično nemogoče priklopiti direktno brez pametnih omejevalnih sistemov, ki zagotavljajo nemoteno oskrbo pri optimalnih stroških.

Dinamični ali statični LMS predstavljata vmesno rešitev med direktnim priklopom polnilnic brez omejitev na eni in sistemi, ki zahtevajo dodatno baterijo, s katero seveda sežemo v čisto drug cenovni razred, na drugi strani. Gre za priklop večjega števila polnilnic, kjer čim krajši čas polnjenja ni na prvem mestu (primerno za podjetja, trgovske centre, javna parkirišča, garažne hiše, hotele itn).

Linija polnilnih sistemov Schneider Electric:


Če povzamemo najpomembnejše elemente, ki jih mora združevati kakovosten polnilni sistem za podjetja:
  • Pametne električne polnilnice, ki jih je mogoče statično ali dinamično prilagajati porabi (standard OCPP 1.6 naprej),
  • Združljivost in nadgradljivost sistema s sistemi nadzora porabe (LMS-load management system),
  • Združljivost z zalednimi sistemi v oblaku, ki zagotavljajo analitiko, zaračunavanje, uporabo aplikacij (Android, iOS), možnost roaminga…,
  • Visoko kakovost opreme primerne za množično rabo in nizkimi stroški obratovanja in vzdrževanja,
  • Postopno etapno rast,
  • Združljivost z opremo pametnih zgradb.
V kolikor smo v vas vzbudili zanimanje po prihodnosti, jih lahko kontaktirate na tel. 02/ 22 00 379 ali elektronski naslov emobilnost@energijaplus.si in kot specialisti za integracijo celotnih sistemov vam bodo pomagali do celotne rešitve na področju E-mobilnosti. 

Kaj pa avtomobil?
Ker se s 1. januarjem 2021 ukinja obdavčitev električnih avtomobilov, bodo ti posledično nekoliko cenejši in zato tako podjetjem kot posameznikom bolj zanimivi. Podjetje Energija plus je zato pripravilo poseben popust pri nakupu sončne elektrarne in/ali hišne polnilnice, ki ga boste deležni vsi kupci ta trenutek enega najbolj zanimivih električnih avtomobilov – MG ZS EV, za katerega vam slovenski zastopnmik ponuja še 50% popusta pri kasko zavarovanju.

In s čem se ponaša MG ZS EV? Gre za povsem električnega športnega terenca (SUV), katerega baterija kapacitete 44,5 kWh ob porabi 186 Wh/km nudi doseg do 335 km (NEDC) oziroma 263 km (WLTP). S hitrim enosmernim polnjenjem bo baterija od 0 do 80% polna v vsega 40 minutah, z izmeničnim tokom pa jo boste »do vrha« napolnili v 7,5 ure. Na voljo je v dveh modelih (Comfort in Luxury) in petih barvah, proizvajalec pa na vozilo nudi 5 let ali 150.000 km garancije na vozilo, 8 let ali 150.000 km na baterijo, 10 let na prerjavenje.

Pri vsem skupaj je izredno zanimiva tudi cena. Maloprodajna cena z vključenim DDV-jem in odšteto subvencijo ter dodatnim popustom 1.500 € znaša za model MG ZS EV COMFORT 26.790,00 €, za model MG ZS EV LUXURY pa 28.290,00 €. Tako velikega športnega terenca za takšno ceno za trenutek ne prodaja nihče. In če vemo, da gre za skoraj 100 let staro priznano britansko blagovno znamko… Več o MG ZS EV lahko najdete na tem naslovu.


Vir: Energija Plus

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...