Ko odpove akumulator

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 29. 04. 2024 04:50:00, Kategorija: Avto tech

Kako zagnati avtomobil, ko zmanjka akumulatorja in ga ni mogoče potisniti? Tako! Recimo…

Ko odpove akumulator
Pred slabimi šestimi leti se je na YouTubu pojavil video možaka, ki svojega jeklenega konjička zažene s pomočjo avtomobilske dvigalke in vrvi. Video je od takrat zabeležil že skoraj 7 milijonov ogledov, vsake toliko časa pa ponovno zaokroži po različnih socialnih omrežjih. In tako ne bodite presenečeni, če ga boste ugledali tudi na kakšnem svojem »zidu«.

In zakaj je video tako priljubljen? Možak v njem prikazuje enega od načinov, kako naj bi si bilo mogoče pomagati, če se nam izprazni akumulator. Ideja je neke vrste obrnjeno potiskanje, kjer kolesa zavrtimo ročno pri stoječem avtomobilu. V avtomobilu najprej damo kontakt in ga prestavimo, kot meni avtor prispevka, v tretjo prestavo. Nato avtomobil z dvigalko dvignemo tako, da je eno od pogonskih koles v zraku. Okoli kolesa nekajkrat navijemo močno vrv in jo potem čim siloviteje potegnemo. In avtomobil vžge… Vse skupaj nato podkrepi tudi s praktičnim prikazom postopka.


Ker zadeva zadnje tedne spet kroži po spletu in ker bo koga mogoče zamikalo, da jo preizkusi, se nam je zdelo umestno, da o tem spregovorimo nekaj besed. Ne toliko strokovnih kot varnostnih, saj je vse skupaj lahko precej problematično.

Avtor videa na začetku pove, da tak zagon ne bo deloval pri vseh avtomobilih in ugiba, da bo zadeva delovala bolje pri bencinskih motorjih kot pri dizlih, da bo več uspeha pri manj zmogljivih motorjih in da mora avtomobil imeti ročni menjalnik. O teh »točkah« je seveda mogoče razpravljati, a te še zdaleč niso vse in tudi ne najpomembnejše. Pomislekov o tem, ali se takšnega početja sploh lotiti, je še kar nekaj.

Najprej to, da so avtomobilske dvigalke priprave, ki sicer lahko dvignejo veliko težo, premikanja levo-desno pa ne prenesejo ravno veliko. Zato je potrebno, če se zadeve že lotimo, kolesa podstaviti s kakšnimi kamni ali čem podobnim, da se čim bolje zagozdijo na mesto, sicer lahko avtomobil že s potegom samim  pade z dvigalke in pri tem poškoduje sebe, vas ali koga v bližini. In seveda ročne zavore ne smete pozabiti.

Druga težava je recimo v tem, da ima veliko avtomobilov, tudi če imajo tako imenovan odprt diferencial, vgrajen protizdrsni sistem, ki diferencialu ne pusti, da bi eno kolo mirovalo, drugo pa se vrtelo, saj je to klasičen primer zdrsavanja. In kaj se bo zgodilo? Začelo se bo vrteti tudi drugo kolo in avtomobil lahko pade iz dvigalke. V najboljšem primeru bo le ugasnil, v najslabšem pa koga ali kaj poškodoval. Torej, če se zadeve že lotevate, izključite protizdrsni sistem. Če veste, kako. In da, pri avtomobilih s stalnim štirikolesnim pogonom ali tistih, ki imajo diferencial z omejenim zdrsom (Limited-slip differential - LSD), zadeva že v osnovi ne bo delovala.

Zadeva tudi najverjetneje ne bo izvedljiva, če bo akumulator res popolnoma prazen, saj v tem primeru črpalka za gorivo ne bo dovajal goriva v motor. In primerov, zakaj vse skupaj ni najbolj pametno, je še kar nekaj.

Torej – metoda »dvigalka in vrv« mogoče res deluje, a vam njeno uporabo priporočamo le, če res, res, res... ni druge možnosti. Če je le mogoče, poskusite poklicati ali ustaviti koga, ki ima zaganjalne kable ali baterijski zaganjalnik, če tega ne, pa koga prosite, naj vas potisne. Je bolj varno, hitreje in manj naporno.

Vir: Shake the Future/YouTube

preberite še to

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...