Konec »tihe« elektrike

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 06. 2019 04:41:00, Kategorija: Avto tech

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Konec »tihe« elektrike

Ena od dobrih lastnosti električnih avtomobilov je ta, da so napram fosilni klasiki z notranjim izgorevanje izredno tihi. Tako tihi, da jih pri počasni vožnji pravzaprav niti ne slišimo. Posebej v mestih, kjer je še veliko drugega šuma.

Toda ta tišina ima tudi svojo slabo lastnost. In ta je, da avtomobilov ne slišijo drugi udeleženci v prometu. Najbolj kritični so seveda pešci, saj so ti, namesto na bi gledali na cesto, pogosto zatopljeni v svoje telefone in ne slišijo dogajanja okoli sebe ter seveda ljudje s težavami z vidom, ki avtomobile prepoznavajo skoraj izključno po zvoku. In če tega zvoka ni ali se ne sliši, lahko kaj hitro pride do nesreče. Da se to ne bi zgodilo, bodo morala vsa električna vozila s štirimi ali več kolesi, ki bodo vozila po evropskih cestah, od 1. julija letos biti opremljena z zvočnim sistemom opozarjanja na vozila (Acoustic Vehicle Alert System ali krajše AVAS). Bistvo sistema je, da pri hitrostih, nižjih od 20 km/h, oddaja zvok jakosti najmanj 56 dB in ne več kot 75 dB. Zvok kot tak ni definiran, je pa zapovedano, da mora biti tak, da je iz njega mogoče prepoznati ali vozilo zavira ali pospešuje. Teh 56 decibelov ni nekaj prav glasnega, saj je precej tišji od 75 dB, kot jih proizvaja povprečen avtomobil na mrtve dinozavre, je pa seveda dovolj slišen, da ga pešec registrira. Razen če seveda ne snosi slušalk, a v temn primeru tudi bencincev ne sliši.

Ideja je vsekakor dobra, saj bo verjetno rešila marsikakšno življenje, se pa postavlja vprašanje ali ne bi bilo dobro nekoliko bolje definirati dovoljene zvoke. Sedaj velja le to, da morajo biti dovolj glasni in da je iz njih mogoče sklepati ali vozilo pospešuje ali zavira, zvok sam pa je lahko poljuben. Kaj če bodo proizvajalci avtomobilov dali možnost, da si uporabnik sam izbere zvok ali še huje, kar sam izdela? Si lahko zamislite kakofonijo zvokov na naših cestah, ko se bo en avtomobil oglašal z Golico, drugi s Smoke on the water, tretji z Mozartom… In to v različnih hitrostih?

A o tem takrat, ko in če se bo to res zgodilo. Do takrat pa si lahko ogledate oziroma poslušate tri rešitve znanih avtomobilskih proizvajalcev.




Vir: InterRegs, slika Harman

preberite še to

Avto tech
Prenovljeni Zoe

Prenovljeni Zoe

Renault je predstavil prenovljeno različico svojega električnega modela Zoe.

Avto tech
80 km/h s kolesom

80 km/h s kolesom

Bi imeli kolo, ki za več kot 50-krat poveča moč, s katero poganjate pedala?

Avto tech
Teslin podvodnež

Teslin podvodnež

Po besedah Elona Muska ima Tesla tudi bondovsko navdahnjeni podvodni avtomobil.

Avto tech
1200 konjev za »drobiž«

1200 konjev za »drobiž«

Če bi radi superavtomobil za dostojno ceno, potem je Ultima RS vsekakor dober kandidat.

Avto tech
Konec »tihe« elektrike

Konec »tihe« elektrike

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Avto tech
Novi Ford Mondeo

Novi Ford Mondeo

Ford je prejšnji teden strokovni javnosti predstavili izboljšan model Mondeo

Avto tech
Brezzračnica

Brezzračnica

Michelin in GM sta napovedala, da bo nov koncept plaščev na trgu leta 2024.

Avto tech
Hibridnih 340 km/h

Hibridnih 340 km/h

Ferrari SF90 Stradale – ko se športniki spogledajo z elektriko.

Avto tech
Najnevarnejše vozilo je…

Najnevarnejše vozilo je…

… seveda motocikel. In  to z naskokom, pravijo statistike…

Avto tech
Ni vse v motorju

Ni vse v motorju

Tale ga pa žge...

Avto tech
Kamere namesto ogledal

Kamere namesto ogledal

Boljša vidljivost ponoči in ob slabem vremenu, pa še mrtvih kotov ni.

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.