Konec »tihe« elektrike

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 06. 2019 04:41:00, Kategorija: Avto tech

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Konec »tihe« elektrike
Ena od dobrih lastnosti električnih avtomobilov je ta, da so napram fosilni klasiki z notranjim izgorevanje izredno tihi. Tako tihi, da jih pri počasni vožnji pravzaprav niti ne slišimo. Posebej v mestih, kjer je še veliko drugega šuma.

Toda ta tišina ima tudi svojo slabo lastnost. In ta je, da avtomobilov ne slišijo drugi udeleženci v prometu. Najbolj kritični so seveda pešci, saj so ti, namesto na bi gledali na cesto, pogosto zatopljeni v svoje telefone in ne slišijo dogajanja okoli sebe ter seveda ljudje s težavami z vidom, ki avtomobile prepoznavajo skoraj izključno po zvoku. In če tega zvoka ni ali se ne sliši, lahko kaj hitro pride do nesreče. Da se to ne bi zgodilo, bodo morala vsa električna vozila s štirimi ali več kolesi, ki bodo vozila po evropskih cestah, od 1. julija letos biti opremljena z zvočnim sistemom opozarjanja na vozila (Acoustic Vehicle Alert System ali krajše AVAS). Bistvo sistema je, da pri hitrostih, nižjih od 20 km/h, oddaja zvok jakosti najmanj 56 dB in ne več kot 75 dB. Zvok kot tak ni definiran, je pa zapovedano, da mora biti tak, da je iz njega mogoče prepoznati ali vozilo zavira ali pospešuje. Teh 56 decibelov ni nekaj prav glasnega, saj je precej tišji od 75 dB, kot jih proizvaja povprečen avtomobil na mrtve dinozavre, je pa seveda dovolj slišen, da ga pešec registrira. Razen če seveda ne snosi slušalk, a v temn primeru tudi bencincev ne sliši.

Ideja je vsekakor dobra, saj bo verjetno rešila marsikakšno življenje, se pa postavlja vprašanje ali ne bi bilo dobro nekoliko bolje definirati dovoljene zvoke. Sedaj velja le to, da morajo biti dovolj glasni in da je iz njih mogoče sklepati ali vozilo pospešuje ali zavira, zvok sam pa je lahko poljuben. Kaj če bodo proizvajalci avtomobilov dali možnost, da si uporabnik sam izbere zvok ali še huje, kar sam izdela? Si lahko zamislite kakofonijo zvokov na naših cestah, ko se bo en avtomobil oglašal z Golico, drugi s Smoke on the water, tretji z Mozartom… In to v različnih hitrostih?

A o tem takrat, ko in če se bo to res zgodilo. Do takrat pa si lahko ogledate oziroma poslušate tri rešitve znanih avtomobilskih proizvajalcev.




Vir: InterRegs, slika Harman

preberite še to

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…