Konec »tihe« elektrike

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 11. 06. 2019 04:41:00, Kategorija: Avto tech

V EU bodo s 1. julijem električni avtomobili glasnejši. In to zakonsko…

Konec »tihe« elektrike

Ena od dobrih lastnosti električnih avtomobilov je ta, da so napram fosilni klasiki z notranjim izgorevanje izredno tihi. Tako tihi, da jih pri počasni vožnji pravzaprav niti ne slišimo. Posebej v mestih, kjer je še veliko drugega šuma.

Toda ta tišina ima tudi svojo slabo lastnost. In ta je, da avtomobilov ne slišijo drugi udeleženci v prometu. Najbolj kritični so seveda pešci, saj so ti, namesto na bi gledali na cesto, pogosto zatopljeni v svoje telefone in ne slišijo dogajanja okoli sebe ter seveda ljudje s težavami z vidom, ki avtomobile prepoznavajo skoraj izključno po zvoku. In če tega zvoka ni ali se ne sliši, lahko kaj hitro pride do nesreče. Da se to ne bi zgodilo, bodo morala vsa električna vozila s štirimi ali več kolesi, ki bodo vozila po evropskih cestah, od 1. julija letos biti opremljena z zvočnim sistemom opozarjanja na vozila (Acoustic Vehicle Alert System ali krajše AVAS). Bistvo sistema je, da pri hitrostih, nižjih od 20 km/h, oddaja zvok jakosti najmanj 56 dB in ne več kot 75 dB. Zvok kot tak ni definiran, je pa zapovedano, da mora biti tak, da je iz njega mogoče prepoznati ali vozilo zavira ali pospešuje. Teh 56 decibelov ni nekaj prav glasnega, saj je precej tišji od 75 dB, kot jih proizvaja povprečen avtomobil na mrtve dinozavre, je pa seveda dovolj slišen, da ga pešec registrira. Razen če seveda ne snosi slušalk, a v temn primeru tudi bencincev ne sliši.

Ideja je vsekakor dobra, saj bo verjetno rešila marsikakšno življenje, se pa postavlja vprašanje ali ne bi bilo dobro nekoliko bolje definirati dovoljene zvoke. Sedaj velja le to, da morajo biti dovolj glasni in da je iz njih mogoče sklepati ali vozilo pospešuje ali zavira, zvok sam pa je lahko poljuben. Kaj če bodo proizvajalci avtomobilov dali možnost, da si uporabnik sam izbere zvok ali še huje, kar sam izdela? Si lahko zamislite kakofonijo zvokov na naših cestah, ko se bo en avtomobil oglašal z Golico, drugi s Smoke on the water, tretji z Mozartom… In to v različnih hitrostih?

A o tem takrat, ko in če se bo to res zgodilo. Do takrat pa si lahko ogledate oziroma poslušate tri rešitve znanih avtomobilskih proizvajalcev.




Vir: InterRegs, slika Harman

preberite še to

Avto tech
Inovativna parkiranja

Inovativna parkiranja

Parkiranje je za nekatere ljudi rutina, za druge nočna mora, za tretje pa tekmovalni šport.

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
»Hekanje« registrske tablice

»Hekanje« registrske tablice

Na videz briljantna ideja, ki pa na žalost ni delovala tako, kot si je avtor zamislil…

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Ko Tesla eksplodira

Ko Tesla eksplodira

Neka družina je komaj odnesla živo glavo, ko je njihovi Tesli odpovedal »avtopilot«.

Avto tech
Karma

Karma

Tovornjakar jo je hotel odnesti brez cestnine, ostal pa brez treh koles…

Avto tech
Teslin konkurent

Teslin konkurent

Tesla Model X dobiva resno konkurenco v kitajskem HiPhi 1.

Avto tech
Sončni hibrid

Sončni hibrid

Pri novi Sonati bo do 60% baterije prispevalo - sonce.

Avto tech
Audijeva deska

Audijeva deska

Če je električni E-Tron SUV za vas predrag, si lahko omislite tole Audijevo električno desko.

Avto tech
To pa je odločenost

To pa je odločenost

Možak je z golimi rokami ustavil »pobegli« tovornjak.

Avto tech
Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro

310 konjičkov, več kot 300 kilometrov dosega in hitro polnjenje v 30 minutah

Avto tech
Nov trend?

Nov trend?

Kaj pa dela ta Tesla pred hišo? Krade elektriko…