Zakaj pa ne kar na pločniku?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 07. 2025 06:19:00, Kategorija: Avto tech

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Zakaj pa ne kar na pločniku?
Pločniški polnilniki električnih vozil niso neka prav veliko novost, saj so na voljo v kar nekaj stanovanjskih blokih. Je pa tale, ki ga je razvilo nemško podjetje Rheinmetall AG, verjetno najmanj vsiljiv. Polnilnik s polnilno točko stopnje 2 namreč nadomesti kar - betonske robnike.

Koncept Curb Charger (polnilnik v robniku), ki ga je izdelal avtomobilski in obrambni proizvajalec iz Düsseldorfa, je bil prvič predstavljen na konferenci o e-mobilnosti leta 2022. »Polnilniki v robniku Rheinmetall se skoraj nevidno zlijejo z mestno podobo ter ponujajo rešitev za izzive obstoječih polnilnih sistemov, kot so velike prostorske zahteve, nizka gostota točk, estetske pomanjkljivosti in visoki stroški,« je takrat pisalo v sporočilu za javnost.

Tale nova zamisel je vsekakor bolj diskretna rešitev za polnjenje električnih vozil v središču mest kot so stebričaste polnilne točke podjetij Gravity in Ubitricity. Modul je izdelan iz jekla in aluminija, vključuje pa tudi 4G modem, Ethernet, tehnologijo RFID in zaslon. Aktivira se ga lahko prek mobilne aplikacije ali s skeniranjem QR-kode, vozilu pa je sposoben dostaviti do 22 kW električne energije. Za razliko od javnih polnilnih postaj bodo morali vozniki uporabiti lastne polnilne kable, vendar jih veliko evropskih uporabnikov električnih vozil tako ali tako vedno prevaža s seboj.

Rheinmetall navaja, da je elektronika zaščitena po standardu IP68 pred vremenskimi vplivi, vgrajen hladilni sistem preprečuje pregrevanje, integriran grelec pa zagotavlja delovanje tudi pri temperaturah pod lediščem. Upravljavci lahko okvarjene module hitro nadomestijo z novimi, zahvaljujoč konektorju CurbSwap.

Podjetje je lani v sodelovanju z operaterjem polnilne infrastrukture TankE GmbH nekaj takih polnilnikov v robniku namestilo na več lokacij v Köln-Lindenthalu. Rezultati pilotnega projekta so bili zdaj objavljeni in razkrivajo, da so štirje robni moduli uspešno delovali v vseh vremenskih pogojih več kot 99 % časa. V obdobju testiranja so enote opravile več kot 2800 polnilnih ciklov – kar pomeni približno dve polnjenji na dan na modul.

Skupno je bilo prek kablov v vozila prenesenih več kot 50 MWh energije, povprečno 19 kWh na cikel. Udeleženci preizkusa so storitev v anketi ocenili s povprečno oceno 4,38 od 5, kar dokazuje uspešnost glede enostavnosti uporabe ter »lažjega parkiranja, preproste uporabe neposredno s pločnika, odsotnosti nepotrebnih zaščitnih količkov in možnosti upravljanja z eno roko.« Nekaj točk so odvzeli zaradi pomanjkanja vidnosti.

»Naš izdelek v standardni robnik vgrajuje elektroniko polnilnika, da omogoči polnjenje električnih vozil neposredno ob cesti – brez motečih količkov, poseganja v površine za pešce ali kompromisov glede varnosti in estetike,« je dejal izvršni direktor Rheinmetall Power Systems, Christoph Müller. »Na ta način z inovativnimi rešitvami prispevamo k preobrazbi mobilnosti. Naš razviti Curb Charger je izdelek, pripravljen za serijsko proizvodnjo. Tako je mestna polnilna infrastruktura ponovno premišljena: prostorsko varčna, robustna, brez ovir – in vključena v obstoječe mestne strukture.«

Po zaključku enoletnega pilotnega projekta so štiri robne polnilne točke v Kölnu zdaj odprte za »redno delovanje.«


Vir: Rheinmetall

preberite še to

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…