Zakaj pa ne kar na pločniku?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 07. 2025 06:19:00, Kategorija: Avto tech

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Zakaj pa ne kar na pločniku?
Pločniški polnilniki električnih vozil niso neka prav veliko novost, saj so na voljo v kar nekaj stanovanjskih blokih. Je pa tale, ki ga je razvilo nemško podjetje Rheinmetall AG, verjetno najmanj vsiljiv. Polnilnik s polnilno točko stopnje 2 namreč nadomesti kar - betonske robnike.

Koncept Curb Charger (polnilnik v robniku), ki ga je izdelal avtomobilski in obrambni proizvajalec iz Düsseldorfa, je bil prvič predstavljen na konferenci o e-mobilnosti leta 2022. »Polnilniki v robniku Rheinmetall se skoraj nevidno zlijejo z mestno podobo ter ponujajo rešitev za izzive obstoječih polnilnih sistemov, kot so velike prostorske zahteve, nizka gostota točk, estetske pomanjkljivosti in visoki stroški,« je takrat pisalo v sporočilu za javnost.

Tale nova zamisel je vsekakor bolj diskretna rešitev za polnjenje električnih vozil v središču mest kot so stebričaste polnilne točke podjetij Gravity in Ubitricity. Modul je izdelan iz jekla in aluminija, vključuje pa tudi 4G modem, Ethernet, tehnologijo RFID in zaslon. Aktivira se ga lahko prek mobilne aplikacije ali s skeniranjem QR-kode, vozilu pa je sposoben dostaviti do 22 kW električne energije. Za razliko od javnih polnilnih postaj bodo morali vozniki uporabiti lastne polnilne kable, vendar jih veliko evropskih uporabnikov električnih vozil tako ali tako vedno prevaža s seboj.

Rheinmetall navaja, da je elektronika zaščitena po standardu IP68 pred vremenskimi vplivi, vgrajen hladilni sistem preprečuje pregrevanje, integriran grelec pa zagotavlja delovanje tudi pri temperaturah pod lediščem. Upravljavci lahko okvarjene module hitro nadomestijo z novimi, zahvaljujoč konektorju CurbSwap.

Podjetje je lani v sodelovanju z operaterjem polnilne infrastrukture TankE GmbH nekaj takih polnilnikov v robniku namestilo na več lokacij v Köln-Lindenthalu. Rezultati pilotnega projekta so bili zdaj objavljeni in razkrivajo, da so štirje robni moduli uspešno delovali v vseh vremenskih pogojih več kot 99 % časa. V obdobju testiranja so enote opravile več kot 2800 polnilnih ciklov – kar pomeni približno dve polnjenji na dan na modul.

Skupno je bilo prek kablov v vozila prenesenih več kot 50 MWh energije, povprečno 19 kWh na cikel. Udeleženci preizkusa so storitev v anketi ocenili s povprečno oceno 4,38 od 5, kar dokazuje uspešnost glede enostavnosti uporabe ter »lažjega parkiranja, preproste uporabe neposredno s pločnika, odsotnosti nepotrebnih zaščitnih količkov in možnosti upravljanja z eno roko.« Nekaj točk so odvzeli zaradi pomanjkanja vidnosti.

»Naš izdelek v standardni robnik vgrajuje elektroniko polnilnika, da omogoči polnjenje električnih vozil neposredno ob cesti – brez motečih količkov, poseganja v površine za pešce ali kompromisov glede varnosti in estetike,« je dejal izvršni direktor Rheinmetall Power Systems, Christoph Müller. »Na ta način z inovativnimi rešitvami prispevamo k preobrazbi mobilnosti. Naš razviti Curb Charger je izdelek, pripravljen za serijsko proizvodnjo. Tako je mestna polnilna infrastruktura ponovno premišljena: prostorsko varčna, robustna, brez ovir – in vključena v obstoječe mestne strukture.«

Po zaključku enoletnega pilotnega projekta so štiri robne polnilne točke v Kölnu zdaj odprte za »redno delovanje.«


Vir: Rheinmetall

preberite še to

Avto tech
Uber je slab za promet

Uber je slab za promet

Storitve neprofesionalnih prevozov na klic, kot so Uber, Lyft in podobni, naj bi zmanjšali promet v mes...

Avto tech
Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Najdaljši cestni prometni zastoj trajal 12 dni

Raztezal se je 100 kilometrov in »ustvaril tudi popolnoma novo družbeno in ekonomsko dinamiko«.

Avto tech
Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

Avtomobilska nesreča s svetlobnimi efekti

V kanadskem Ontariu se je zgodila prometna nesreča, pri kateri je enega od udeležencev odbilo v električni dro...

Avto tech
Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Širjenje avtocest ni rešitev za zastoje

Ponekod se je izkazalo, da jih je celo bolje odstraniti.

Avto tech
E-sklopka tudi za »začetnike«

E-sklopka tudi za »začetnike«

Honda e-sklopko v svoje vstopne modele prostornine 250 kubičnih centimetrov.

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...