Musk je konec maja zapustil svojo vlogo »vladnega varčevalca« v ZDA in se v začetku junija tudi javno sprl s Trumpom glede predsednikovega proračunskega zakona, a bo moral vložiti veliko napora, da popravi stanje, ki ga je v veliko meri povzročil kar on sam. V prvih petih mesecih leta 2025 je Teslina prodaja padla za 45,2 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani, tržni delež tega ameriškega podjetja na evropskem avtomobilskem trgu je upadel na 1,1 odstotka, potem ko je lani znašal dva odstotka.

Ta Teslin zdrs se je zgodil prav v času, ko so se prodajne številke električnih vozil v Evropi znova okrepile – v prvih petih mesecih leta so zrasle za 26,1 odstotka. Baterijsko-električni avtomobili so maja predstavljali 15,4 odstotka vseh prodanih vozil, kar je rast z lanskih 12,1 odstotka v istem mesecu. »Delež električnih vozil je še vedno daleč od tega, kjer bi moral biti in kjer smo pričakovali, da bo,« je opozorila glavna direktorica ACEA, Sigrid de Vries.
Evropska unija želi do leta 2035 končati prodajo novih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem, vendar visoke cene in občutek pomanjkanja polnilne infrastrukture še naprej odvračajo kupce. »Oklevanje potrošnikov vsekakor ni mit in moramo ustvariti spodbuden ekosistem – od infrastrukture za polnjenje do davčnih spodbud – da bo sprejemanje baterijsko-električnih modelov lahko resnično pospešeno,« je dodala de Vries.
Na splošno je prodaja avtomobilov pretekli mesec v Evropi narasla za 1,6 odstotka, vendar je bila v prvih petih mesecih leta kljub temu za 0,6 odstotka nižja.
Vir: ACEA, AFP