LED semaforji

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 01. 2024 04:51:00, Kategorija: Avto tech

Semaforji z lučmi LED imajo veliko prednosti, a tudi vsaj eno precejšnjo slabost.

LED semaforji
Tudi pri nas se semaforji, v katerih so klasične žarnice, počasi nadomeščajo s tistimi, v katerih svetloba nastaja s pomočjo polja diod LED. Prednosti so vsaj tri – luči LED bistveno redkeje odpovedujejo kot klasika z žarilno nitko, zaradi neprimerno manjše porabe je račun za elektriko precej nižji, pa tudi neprimerno bolj učinkovite so, saj se več energije namesto v toplotno pretvori v svetlobno. In prav ta zadnja lastnost se je izkazala za problematično.

Najcenejši način menjave sistemov z žarilno nitko z LED je, da se v obstoječi semafor vstavi »vložek« LED, narejen tako, da paše v obstoječo odprtino. Postopek je hiter, preprost in relativno poceni. A ima eno slabo lastnost. Ne greje se. Toda saj tega nočemo, mar ne? Kar zadeva izkoristek vsekakor ne, kar zadeva delovanje semaforja pa… Toplota, ki so jo proizvajale klasične žarnice je imela (nehote) dobro lastnost, da je grela semafor in ga s tem držala pri življenju tudi v največjem mrazu, hkrati pa talila led, ki se je nabiral na njem in pomagala k hitrejšemu izparevanju vlage.

Mislili bi si, da je problem nekaj, kar je mogoče hitro in preprosto rešiti, a ni tako. Ta »hladnost« tehnologije LED se je izkazala celo za dokaj problematično in za veliko zavoro pri njenem hitrejšem vpeljevanju. Zato so se pojavile rešitve, pri katerih je v vložek vgrajen tudi grelni element, kar pa seveda energetsko ni več tako ugodno kot v prvotni ideji. Več in podrobneje v spodnjem videu.


Vir: Technology Connections

preberite še to

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...