Najnevarnejši serijski avto

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 01. 2024 05:49:00, Kategorija: Avto tech

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno vožnjo.

Najnevarnejši serijski avto
Pisalo se je leto 1909, ko je Marcel Leyat, inženir iz mesteca Die (?) na jugovzhodu Francije razvil in izdelal svoje prvo letalo. In potem mu je zmanjkalo denarja, vojska, ki je nadzirala tedanjo letalsko industrijo pa za njegovo znanje ni pokazala zanimanja, tako da je možak moral letalske sanje dati na stranski tir. A ne popolnoma, saj se je preusmeril v nekaj, čemur je rekel »letalo brez kril« ali po domače – propelerski avtomobil. Menil je, da bi aerodinamični principi, ki omogočajo letalu leteti, bili uporabni tudi pri cestnih vozilih, ki bi, po njegovih izračunih, na ta način postala hitrejša in porabila manj goriva.

In ga je izdelal. Za razvoj je sicer potreboval pet let in precejšnjo vsoto denarja, a ker je bila pariška elita v tistem času obsedena s hitrostjo, finance očitno niso bile problem. Leyat je svoje vozilo, imenoval Hélica oziroma Helicycle (iz gršega helix – spirala), narejeno pa je bilo, no ja, precej grozljivo. Karoserija vozila je imelo obliko kapljice, izdelana pa je bila, da bi bilo vozilo kar najlažje, iz vezanega lesa. Hélica je imela na prednji strani nameščen 1,5-metrski propeler, pričvrščen na fiksni aluminijasti kolesi, krmilila pa se je preko zadnjega kolesa. Najprej enega, kasnejši model pa je imel tudi zadaj dve.

Kot lahko vidite na zgornjem posnetku iz leta 1920, je ta 250-kilogramski avtomobil dejansko vozil, še več, Leyatu je uspelo celo pridobiti dovoljenje za javno cestno vožnjo in celo za serijsko proizvodnjo. Slednja je dejansko tudi »stekla«, izdelanih je bilo 30 avtomobilov, prodanih 23 (do danes sta se obdržala dva), nato pa je javnost ugotovila, da je stvar prenevarna, preglasna, prehitra pre… Skratka ne vsota ampak produkt nevarnosti… Da bi nekdo s takšnim vozilom dirkal po cesti 170 km/h, si niti sedaj ne moremo predstavljati, kaj šele pariška elita pred skoraj 100 leti.

Hélica sicer ni bil ravno dolgoživ avtomobil, se pa lahko ponaša z nazivom »prvi in edini serijski propelerski avtomobil na svetu«. Tudi to je nekaj…

Da bi dobili boljši občutek, kako je bilo potovati s Hélico, so oglejte spodnji video, v katerem se avtor popelje z rekonstruirano različico avtomobila.

Vir: Helica, slike: Jorbasa Fotografie/Flickr/Creative Commons, YouTube/British Pathé, Rama/Creative Commons

preberite še to

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...

Avto tech
Dušik ali zrak?

Dušik ali zrak?

Nekateri avtomobilske pnevmatike namesto z zrakom polnijo z dušikom. Zakaj? Zato!