Najnevarnejši serijski avto

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 24. 01. 2024 05:49:00, Kategorija: Avto tech

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno vožnjo.

Najnevarnejši serijski avto
Pisalo se je leto 1909, ko je Marcel Leyat, inženir iz mesteca Die (?) na jugovzhodu Francije razvil in izdelal svoje prvo letalo. In potem mu je zmanjkalo denarja, vojska, ki je nadzirala tedanjo letalsko industrijo pa za njegovo znanje ni pokazala zanimanja, tako da je možak moral letalske sanje dati na stranski tir. A ne popolnoma, saj se je preusmeril v nekaj, čemur je rekel »letalo brez kril« ali po domače – propelerski avtomobil. Menil je, da bi aerodinamični principi, ki omogočajo letalu leteti, bili uporabni tudi pri cestnih vozilih, ki bi, po njegovih izračunih, na ta način postala hitrejša in porabila manj goriva.

In ga je izdelal. Za razvoj je sicer potreboval pet let in precejšnjo vsoto denarja, a ker je bila pariška elita v tistem času obsedena s hitrostjo, finance očitno niso bile problem. Leyat je svoje vozilo, imenoval Hélica oziroma Helicycle (iz gršega helix – spirala), narejeno pa je bilo, no ja, precej grozljivo. Karoserija vozila je imelo obliko kapljice, izdelana pa je bila, da bi bilo vozilo kar najlažje, iz vezanega lesa. Hélica je imela na prednji strani nameščen 1,5-metrski propeler, pričvrščen na fiksni aluminijasti kolesi, krmilila pa se je preko zadnjega kolesa. Najprej enega, kasnejši model pa je imel tudi zadaj dve.

Kot lahko vidite na zgornjem posnetku iz leta 1920, je ta 250-kilogramski avtomobil dejansko vozil, še več, Leyatu je uspelo celo pridobiti dovoljenje za javno cestno vožnjo in celo za serijsko proizvodnjo. Slednja je dejansko tudi »stekla«, izdelanih je bilo 30 avtomobilov, prodanih 23 (do danes sta se obdržala dva), nato pa je javnost ugotovila, da je stvar prenevarna, preglasna, prehitra pre… Skratka ne vsota ampak produkt nevarnosti… Da bi nekdo s takšnim vozilom dirkal po cesti 170 km/h, si niti sedaj ne moremo predstavljati, kaj šele pariška elita pred skoraj 100 leti.

Hélica sicer ni bil ravno dolgoživ avtomobil, se pa lahko ponaša z nazivom »prvi in edini serijski propelerski avtomobil na svetu«. Tudi to je nekaj…

Da bi dobili boljši občutek, kako je bilo potovati s Hélico, so oglejte spodnji video, v katerem se avtor popelje z rekonstruirano različico avtomobila.

Vir: Helica, slike: Jorbasa Fotografie/Flickr/Creative Commons, YouTube/British Pathé, Rama/Creative Commons

preberite še to

Avto tech
Ozimnica...

Ozimnica...

Za težave z avtomobilom so lahko krivi tudi – orehi.

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...