Največje električno vozilo je…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 23. 08. 2019 05:39:00, Kategorija: Avto tech

…45-tonski tovornjak, ki ga poleg tega sploh ni treba polniti.

Največje električno vozilo je…
Kar zadeva električna vozila so ta omejena več ali manj na osebne avtomobile, »resno delo« pa v večini primerov opravljajo dizelske mrcine. A ni nujno, da je tako, dokaz pa je Elekto Dumper ali kratko eDumper, ki ga uporabljajo v Švici za prevoz laporja in apnenca iz kamnoloma do tovarne cementa.

Elekto Dumper je tovornjak, dolg 9,1 meter, širok in visok 4,2 metra, težak kar 45 ton, njegova nosilnost pa je 65 ton. Izdelalo ga je nemško podjetje Kuhn Schweitz, gre pa za tovornjak Komatsu HB 605-7, predelan tako, da ga poganja elektrika iz 600 kWh baterije.

Že ti podatki so precej impresivni, a tu se zadeva ne konča. Tovornjak se v enem delovnem dnevu približno 20-krat prazen povzpne po 13-stopinjskem klancu do kamnoloma, tam nanj naložijo 65 ton rude, nakar se spet spusti po klancu navzdol do tovarne. Pri spustu se vključi regenerativni zavorni sistem, ki, poleg tega, da zavira, proizvaja električno energijo in polni baterijo. Sistem je tako učinkovit, da pri spustu proizvede več električne energije kot je potrebuje za vzpon, kar pomeni, da tovornjak ne le električno »samozadosten« ampak da proizvaja višek energije. In to ne malo - kar 200 kWh dnevno, kar letno znese 73 MWh. To pa ni malo. In če vemo, da podobne dizelske zveri letno porabijo preko 80.000 litrov goriva, je eDumper še toliko bolj zanimiv.

Vir: Green Car Reports

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...