Olje za 30.000 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 06. 2024 05:39:00, Kategorija: Avto tech

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Kakšna so ta olja? Kako se testira njihova vzdržljivost?

Olje za 30.000 kilometrov
Stari avtomehaniki so pogosto rekli, da »kdor maže, ta vozi«, s čemer so seveda poskušali poudariti pomen redne menjave motornega olja v avtomobilu. In kdor je to vzel resno, se je vsakih 5000 kilometrov (pri nekaterih znamkah še prej) odpeljal k mehaniku, da mu je ta zamenjal olje in oljni filter, nekoliko spretnejši pa so to naredili kar sami. A razvoj je šel naprej in z njim tudi kakovost motorjev in seveda motornih olj. Iz mineralnih smo prešli na delno oziroma popolno sintetična olja, ki dlje časa obdržijo svojo nazivno viskoznost, so bolj odporna na saje, usedline in zakisljevanje in s tem bolje varujejo motor pred obrabo. Servisni interval se je zato vedno bolj povečeval. Sicer je še vedno veljalo (in velja), da naj bi se olje menjalo enkrat letno ne glede na število prevoženih kilometrov, se pa je to število povečalo najprej na 10, nato na 20, sedaj pa imamo motorna olja, k naj bi kakovostno varovala motor več kot 30.000 kilometrov. Je to mogoče?

Naš sedaj že stari znanec Jason Fenske iz YouTubovega kanala Engineering Explained je pred časom obiskal Mobil, enega od proizvajalcev takšnih olj in si ogledal razvoj, proizvodnjo, predvsem pa testiranje njihovega olja Annual Protection, za katerega trdijo, da ge je potrebno menjati le na vsakih 30.000 kilometrov.


Olje gre najprej skozi celo vrsto laboratorijskih testov in če te uspešno opravil, sledijo testi v realnem življenju, kjer olje nalijejo v dejanske avtomobile, jih postavijo na dinamometre in z njimi vozijo, vozijo in vozijo, med vožnjo pa simulirajo mestno, primestno in avtocestno vožnjo. Ko avtomobil naredi 30.000 kilometrov, ga temeljito pregledajo in ugotavljajo, kako se je olje odrezalo. Omenjeno olje so testirali tudi tako, da so na dinamometer postavili dostavno vozilo in na njem naredili kar 800.000 kilometrov, pri čemer so vsakih 30.000 kilometrov zamenjali olje in oljni filter. Po končanem testu so motor avtomobila popolnoma razstavili in pregledali vsak delček, da bi ugotovili, kaj so vsi ti kilometri pustili na njem.

Kogar avtomobili malce resneje zanimajo so bo gornji video verjetno z veseljem ogledal saj poleg vpogleda v dogajanje nudi tudi precej resno tehnično razlago dogajanja.

Vir: Engineering Explained

preberite še to

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Napačna prestava

Napačna prestava

Če hočeš, da gre avto naprej, mora biti v ustrezni prestavi…

Avto tech
Električno kolo za mlade pustolovce!

Električno kolo za mlade pustolovce!

Schwinn se z modelom Hurricane vrača 70. leta... A k nam šele, ko bo malce »upočasnil«...

Avto tech
Samozavesten z razlogom

Samozavesten z razlogom

Promocijska vsebina
Škoda Eny...

Avto tech
Je mrtev človek tudi potnik?

Je mrtev človek tudi potnik?

Kaj se zgodi, ko zakonodaja ne predvidi vseh možnosti…

Avto tech
Električni štirikolesnik s pedali

Električni štirikolesnik s pedali

Pedalno-električno vozilo Frikar razširja svojo prisotnost po Evropi

Avto tech
Nazaj k motorističnim koreninam?

Nazaj k motorističnim koreninam?

Bo Škoda obudila izdelavo motornih koles? Namigi obstajajo…

Avto tech
5 mitov o priključnih hibridih, ki so daaaaaleč od resnice
Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.