Olje za 30.000 kilometrov

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 18. 06. 2024 05:39:00, Kategorija: Avto tech

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Kakšna so ta olja? Kako se testira njihova vzdržljivost?

Olje za 30.000 kilometrov
Stari avtomehaniki so pogosto rekli, da »kdor maže, ta vozi«, s čemer so seveda poskušali poudariti pomen redne menjave motornega olja v avtomobilu. In kdor je to vzel resno, se je vsakih 5000 kilometrov (pri nekaterih znamkah še prej) odpeljal k mehaniku, da mu je ta zamenjal olje in oljni filter, nekoliko spretnejši pa so to naredili kar sami. A razvoj je šel naprej in z njim tudi kakovost motorjev in seveda motornih olj. Iz mineralnih smo prešli na delno oziroma popolno sintetična olja, ki dlje časa obdržijo svojo nazivno viskoznost, so bolj odporna na saje, usedline in zakisljevanje in s tem bolje varujejo motor pred obrabo. Servisni interval se je zato vedno bolj povečeval. Sicer je še vedno veljalo (in velja), da naj bi se olje menjalo enkrat letno ne glede na število prevoženih kilometrov, se pa je to število povečalo najprej na 10, nato na 20, sedaj pa imamo motorna olja, k naj bi kakovostno varovala motor več kot 30.000 kilometrov. Je to mogoče?

Naš sedaj že stari znanec Jason Fenske iz YouTubovega kanala Engineering Explained je pred časom obiskal Mobil, enega od proizvajalcev takšnih olj in si ogledal razvoj, proizvodnjo, predvsem pa testiranje njihovega olja Annual Protection, za katerega trdijo, da ge je potrebno menjati le na vsakih 30.000 kilometrov.


Olje gre najprej skozi celo vrsto laboratorijskih testov in če te uspešno opravil, sledijo testi v realnem življenju, kjer olje nalijejo v dejanske avtomobile, jih postavijo na dinamometre in z njimi vozijo, vozijo in vozijo, med vožnjo pa simulirajo mestno, primestno in avtocestno vožnjo. Ko avtomobil naredi 30.000 kilometrov, ga temeljito pregledajo in ugotavljajo, kako se je olje odrezalo. Omenjeno olje so testirali tudi tako, da so na dinamometer postavili dostavno vozilo in na njem naredili kar 800.000 kilometrov, pri čemer so vsakih 30.000 kilometrov zamenjali olje in oljni filter. Po končanem testu so motor avtomobila popolnoma razstavili in pregledali vsak delček, da bi ugotovili, kaj so vsi ti kilometri pustili na njem.

Kogar avtomobili malce resneje zanimajo so bo gornji video verjetno z veseljem ogledal saj poleg vpogleda v dogajanje nudi tudi precej resno tehnično razlago dogajanja.

Vir: Engineering Explained

preberite še to

Avto tech
Smodnik kot gorivo…

Smodnik kot gorivo…

… ni najbolj pametna ideja… Kdo bi si mislil?

Avto tech
Najboljše križišče je...

Najboljše križišče je...

Nekdo je opravil simulacijo 35 različnih vrst križišč z namenom ugotavljanja pretočnosti. Vse skupaj je...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…