Pionirsko delo: EQV znamke Mercedes-EQ

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 10. 11. 2022 05:00:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
EQV še danes velja za prvega in edinega predstavnika v zahtevnem segmentu premijskih električnih velikoprostorcev. Mercedes-Benz je namreč letvico v tem primeru namenoma postavil res visoko, kot smo že navajeni pri modelih znamke z zvezdo.

Pionirsko delo: EQV znamke Mercedes-EQ
Zagotovo je danes znamka Mercedes-Benz med tistimi, ki na področju elektrifikacije svojih modelov vodijo eno najbolj progresivnih modelskih politik. V ponudbi tako lahko najdemo veliko število modelov v vseh karoserijskih oblikah in velikostih – od kompaktnih petvratnikov, limuzin do športnih terencev (EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, EQE SUV, EQS SUV). In seveda – tu je še velikoprostorec EQV, ki ni le pionir v svojem segmentu, pač pa je bil to model, ki je oral ledino na področju baterijsko električnih modelov znamke. Še več – EQV je bil tudi prvi električno gnan Mercedes v Sloveniji.

Pri Mercedesu so inženirji za osnovo vzeli razred V, ki je s prodajnimi rezultati, svojo vsestranskostjo, tehnično naprednostjo in udobjem več kot dokazal, zakaj je merilo v segmentu klasičnih velikoprostorcev.

Zmogljiva baterija in odločen motor
Inženirji so karoserijo vendarle dodobra predelali, da je v dno lahko sprejela najprej veliko pogonsko baterijo z zmogljivostjo kar 100 kWh (uporabnih 90), zmogljiv pogonski e-motor (150 kW/204 KM) pa so inženirji namestili spredaj, nad prednjo os, in tako preko enostopenjskega menjalnika poganja prednji kolesi. Impresiven je predvsem navor tega stroja, saj ga zmore kar 362 Nm že po prvih nekaj vrtljajih, kar je posebnost in prednost električnih motorjev. Zato je lahko tudi pospeševanje z mesta odločno, iskrivo in predvsem tiho ter brez nadležnih tresljajev.

100-odstotno električni EQV je avto brez emisij za VIP-stranke, ki poteka v nenavadni tišini. Z njim je dovoljeno zapeljati tudi v središča mest, ki vozilom s termičnimi motorji že omejujejo promet. Foto: Mercedes-Benz AG

Ne glede na spodobne karoserijske mere, ki zagotavljajo prostornost in udobje do osmim potnikom v kabini (na voljo sta dve dolžini – dolga s 5.140 in ekstra dolga s 5.370 mm), je doseg s polno baterijo tak, da omogoča tudi dovolj resne družinske izlete in poslovna potovanja. Do 363 kilometrov (po WLTP) daleč se je mogoče namreč pripeljati – s potniki in še zajetnim kupom prtljage (od 1.030 litrov z vsemi potniki, pa do resnih 4.630 l, če sedeže odstranite – velja za krajšo verzijo). Vse to je kot nalašč za tiste, ki iščejo udoben, prostoren in trajnostno naravnan avtomobil za poslovne, službene potrebe – tudi za tiste obrtnike, ki občasno potrebujejo več prostora za prevoz. V popoldanskem času je EQV s svojim zmogljivim, odzivnim in tihim pogonom praktičen dnevni spremljevalec, za konec tedna pa prostorsko razkošen velikoprostorec za trajnostno naravnan družinski izlet. Brezemisijska vožnja pa pomeni, da nihče v družini ne bo imel slabe vesti zaradi onesnaževanja ozračja.

Ob nakupu električnega vozila lahko izkoristite posebne finančne olajšave – možnost odbitka DDV in boniteto 0 eur za pravne osebe.

Seveda pa na porabo in s tem doseg vpliva kup dejavnikov: obremenitev, topografija, temperatura zunanjosti, še najbolj pa voznikova vnema. In njegova uporaba voznih programov (štirje so na voljo) ter učinkovita raba regeneracije (sprememba kinetične energije pri zaviranju v električno), saj ima EQV na voljo kar pet programov. Z dosledno uporabo je mogoče seveda precej podaljšati omenjen doseg.

Polnjenje baterije je enostavno in hitro

O tem, da je baterijska tehnika v tem modelu povsem varna in preizkušena, govori tudi samozavesten podatek o garanciji: 8 let garancije nudijo na baterijo oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov. Foto: Mercedes-Benz AG

Ko je zaloga energije pri koncu, jo je mogoče napolniti na hitri polnilnici (DC, enosmerni tok) z močjo do 110 kW, na polnilnicah z izmeničnim tokom (AC) pa znaša največja hitrost 11 kW. Sicer pa lahko voznik nadzoruje polnjenje kar prek pametnega telefona z aplikacijo Mercedes Me, med polnjenjem aktivira še klimatsko napravo, udobno in varno načrtuje pot, saj mu vozilo kar samo predlaga izbiro poti glede na polnilno infrastrukturo ob poti, zmore pa še marsikaj. Še lažje gre s pomočjo intuitivnega multimedijskega sistema MBUX in glasovnega pomočnika, ki ga voznik lahko aktivira s klicem Hey Mercedes – in potem preprosto pove, kaj želi (najlaže v angleškem ali nemškem jeziku). Vse funkcije pa lahko nadzoruje tudi prek 10,25 palca velikega osrednjega zaslona na dotik na osrednji konzoli.

Vozilo je opremljeno s preverjenim multimedijskim sistemom MBUX, ki poleg širokozaslonskega 10-palčnega zaslona vključuje sledilno ploščico za hitro in enostavno izbiro želenega ukaza. Foto: Mercedes-Benz AG

Zračno vzmetenje je merilo v tem razredu
Ker je tudi EQV predvsem Mercedes, je skrb za udobje, dobro počutje in varnost potnikov visoko na listi prioritet. Tako je mogoče v njem dobiti tudi visoko zmogljivo in učinkovito zračno vzmetenje Airmatic, ki počutje dvigne na novo raven, obenem pa vozniku omogoča boljšo vodljivost. Tudi sicer je seznam opreme premijsko dolg, posebne želje pa je mogoče potešiti s še daljšim spiskom dodatne opreme – npr. s konfiguracijo sedežev, povsem motoriziranimi drsnimi in zadnjimi vrati, zvočnim sistemom Burmester, ambientno osvetlitvijo v kokpitu, instrumentno ploščo v usnju z okrasnim šivom in številnimi drugimi atributi.

Varnost? Vse, kar je mogoče …
In še varnost, seveda. Ta je pri znamki, kjer se lahko pohvalijo z zgodovinskim pionirskim delom na varnostnem pasu in sistemu ESP, pisana z velikimi črkami. Kar sedem varnostno asistenčnih sistemov je serijskih: aktivni zavorni asistent, asistent za ohranjanje smeri, sistem za nadzor voznikove pozornosti Attention Asist, asistent za mrtvi kot, asistent za pomoč pri speljevanju navkreber, asistent za prepoznavanje prometnih znakov in asistent za bočni veter. Številne druge pa si je mogoče omisliti v omenjenem dolgem naboru dodatne opreme – na primer tempomat za uravnavanje varnostne razdalje ali pa zelo uporaben paket za parkiranje s 360-stopinjsko kamero.

EQV še vedno je in ostaja na vrhu ponudbe baterijsko električnih velikoprostorcev. Pogon je resda revolucionarno nov, toda vse drugo v tem modelu je natančno to, kar ste vedno pričakovali od Mercedesa. Vrhunsko udobje torej, brezkompromisna varnost, kakovostni materiali in obdelava ter prepričljive vozne lastnosti.

EQV ponuja kup praktičnih prostorskih rešitev, zaradi katerih je to avtomobil, namenjen tako družinski kot poslovno-službeni rabi – pogosto celo v istem dnevu. Foto: Mercedes-Benz AG



preberite še to

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
To ni več nesreča, to je že mojstrovina.
Avto tech
Križ vseh križev

Križ vseh križev

To pravzaprav ni več avtocestni križ ampak avtocestni makrame.

Avto tech
Štirikolesni dvosedežnik…

Štirikolesni dvosedežnik…

…, ki skoraj preseže mestne omejitve hitrosti… In je videti zelo zabaven.

Avto tech
Bizarne posledice varnejšega prometa

Bizarne posledice varnejšega prometa

Avtonomni avtomobili bodo zelo zmanjšali količino darovanih organov…

Avto tech
Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Kako »požrešna« je strešna prtljaga?

Strešni kovčki, kolesa, jadralne deske in še kaj na strehi avtomobila seveda poveča njegovo pora...

Avto tech
Do več konjičkov z - vodo

Do več konjičkov z - vodo

Vbrizgavanje vode v motor lahko precej poveča njegovo moč.

Avto tech
Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Protihrupne ograje - služijo svojemu namenu?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Dovolj je minuta »zvočne začimbe«

Zanimivo zdravilo proti potovalni slabosti

Avto tech
Mobilne javne hiše?

Mobilne javne hiše?

Avtonomni avtomobili bodo marsikaj spremenili. .. Tudi tovrstne storitve...

Avto tech
Kaj za vraga?

Kaj za vraga?

Zakaj si Ford želi v svoja električna vozila vgraditi lažni ročni menjalnik?

Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...