Posodobljena Škoda Scala in Kamiq

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 08. 2023 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
Škoda Auto celovito posodablja serijo kompaktnih modelov Škoda Scala in mestnih SUV-jev Škoda Kamiq.

Posodobljena Škoda Scala in Kamiq
Oba modela ponujata zelo visoko raven aktivne in pasivne varnosti, ki je rezultat togih karoserij in še naprednejših asistenčnih sistemov. Scala in Kamiq, ki sta zasnovana na isti platformi MQB-A0, sta opremljena z učinkovitimi, sodobnimi motorji TSI generacije evo2 z močjo od 70 kW (95 KM) do 110 kW (150 KM). Scala je s svojimi dodelanimi, ostro začrtanimi linijami videti še bolj dinamična, Kamiqu pa oblikovne prilagoditve dajejo bolj robusten SUV-jevski videz. Za oba modela so zdaj prvič opcijsko na voljo matrični TOP LED-žarometi. Večji delež recikliranih in naravnih materialov za zunanjost in notran¬jost zagotavlja večjo trajnost. Prenovljena struktura ponudbe obeh modelov je zdaj sestavljena iz treh nivojev opreme s šestimi različicami notranjosti in opcijskimi paketi opreme. Za vse modele sta serijska 8-palčni digitalni zaslon in 8,25-palčni zaslon sistema Škoda Infotainment. Osveženo serijo modelov zaokrožajo nove 'simply clever' rešitve.

Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto: »Ko sta Kamiq in Scala prišla na trg, sta za našo znamko in tudi širše na novo opredelila razred kompaktnih modelov. Zdaj smo oba modela še dodatno izpopolnili, tako da smo dizajn, notranjost in funkcionalnost dvignili na višjo raven. Nova Kamiq in Scala dopolnjujeta našo pestro ponudbo modelov z notranjim zgorevanjem in ohranjata svoj močni položaj na trgu.«

Johannes Neft, član uprave družbe Škoda Auto, odgovoren za tehnični razvoj: »Pri tej posodobitvi modelov Scala in Kamiq je bil velik poudarek na varnosti. Bogata varnostna oprema zdaj – prvič pri teh dveh modelih – vključuje tudi opcijske matrične TOP LED-žaromete. Škoda Auto želi v skladu z mednarodno pobudo Vision Zero aktivno prispevati k zmanjšanju števila smrtnih žrtev v cestnem prometu. Zato je za prenovljeni seriji modelov Kamiq in Scala na voljo široka ponudba naprednih asistenčnih sistemov, od katerih so nekateri bolj običajni v višjih avtomobilskih segmentih.«

Družba Škoda Auto je z modeloma Scala in Kamiq uspešno pridobila nove kupce znamke Škoda. Scala je ekspresivno oblikovan, praktičen petvratni model z bogato serijsko opremo, ki s svojo prostorno notranjostjo in velikim prtljažnikom postavlja merila v kompaktnem razredu. Od leta 2019, ko je prvič zapeljala v prodajne salone, se je zanjo na 57 trgih po vsem svetu odločilo skoraj 230.000 kupcev. Nekaj mesecev po predstavitvi modela Scala je češki proizvajalec avtomobilov z novim Kamiqom vstopil še v hitro rastoči segment mestnih SUV-jev. Kamiq se ponaša s prednostmi SUV-jev, kot so boljša preglednost, udobnejše vstopanje in izstopanje zaradi višjega sedežnega položaja ter večji odmik od tal, pri čemer vse te lastnosti združuje z okretnostjo in vodljivostjo kompaktnega avtomobila. Kot tretji model v aktualni SUV-ofenzivi češke znamke je hitro postal prodajna uspešnica. Do zdaj je s tekočega traku zapeljalo že več kot 351.000 Kamiqov, kar pomeni, da je bil to v letih 2021 in 2022 najbolje prodajani Škodin SUV; prehitel je svoja priljubljena večja brata Kodiaqa in Karoqa. Kamiqa so kupovali kupci na 60 trgih po vsem svetu.

Osvežitev z novim dizajnom in prvič z matričnimi TOP LED-žarometi
Škoda je zdaj predstavila celovito posodobljena modela Scala in Kamiq. Scala je zdaj videti še bolj dinamična; s prenovljeno Škodino mrežo hladilnika, ožjimi žarometi, preoblikovanima odbijačema spredaj in zadaj ter ekspresivnimi navpičnimi usmerniki zraka (zračnimi zavesicami) spominja na konceptno študijo Vision RS. Kamiq ima zdaj večjo in bolj pokončno Škodino mrežo hladilnika, nova odbijača z izrazitima difuzorjema pa mu dajeta bolj robusten SUV-jevski videz. Poleg tega imajo Kamiqovi značilni deljeni žarometi nova proporcionalna razmerja: zgornji svetlobni element je še bolj vitek, medtem ko se je spodnji povečal. V njem so nameščeni opcijski matrični TOP LED-žarometi z značilnimi šesterokotnimi matričnimi moduli, ki so prvič na voljo za modela Kamiq in Scala. Pri Scali so kristalasti LED-moduli oblikovani tako, da spominjajo na lesketajoče se majhne ledene kocke ali drage kamne.

Trajnostni materiali in učinkoviti pogonski sklopi
Škoda je še bolj povečala delež trajnostnih materialov v modelih Scala in Kamiq, ki jih proizvajajo v matični tovarni v Mladi Boleslavi. Rezervoar za vodo pod vetrobranskim steklom in obrobe kolesnih ohišij so denimo izdelani iz reciklirane plastike. V notranjosti so za obloge vrat in strukturo stropne obloge uporabljena naravna rastlinska vlakna iz konoplje in kenafa, za oblazinjenje, talne obloge in predpražnike pa reciklirane tkanine. V ponudbi motorjev so trije sodobni agregati TSI iz zelo učinko-vite generacije evo2. Osnovni motor je trivaljnik 1.0 TSI s 70 kW (95 KM) in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Motor 1.0 TSI s 85 kW (115 KM) je na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 7 stopenjskim menjalnikom DSG. Enako velja za najzmogljivejši motor, štirivaljni 1.5 TSI s 110 kW (150 KM), ki ima funkcijo ACT. Ta samodejno izklopi srednja dva valja, kadar njuna moč ni potrebna. Voznik tega praktično ne zazna, funkcija pa pripomore k manjši porabi goriva. Poleg serijskega podvozja sta za oba modela opcijsko na voljo tudi podvozje za slabše terene (s 15 milimetrov večjim odmikom od tal za Scalo) in športno podvozje z izbiro med dvema nastavitvama blažilnikov (znižano za 15 milimetrov pri Scali in za 10 milimetrov pri Kamiqu).

Varnost: izpopolnjen nabor funkcij za še boljšo aktivno in pasivno varnost
Kot je značilno za Škodo, sta posodobljena Kamiq in Scala opremljena s številnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi smo nekaterih bolj vajeni v višjih kategorijah vozil. Ti sistemi še dodatno zvišujejo raven aktivne in pasivne varnosti teh dveh kompaktnih modelov: serijska oprema za trge Evropske unije med drugim vključuje sistem Front Assist z nadzorom pešcev, sistem Lane Assist in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. V primeru nezgode potnike ščiti do devet varnostnih blazin.

Prenovljena struktura ponudba s tremi nivoji opreme in šestimi različicami notranjosti
S spremenjeno strukturo ponudbe so za Scalo in Kamiq odslej na voljo tudi paketi Design Selection, kakršne poznamo že iz družine popolnoma električnih vozil Enyaq. Te pakete navdihujejo sodobna bivalna okolja, zato jih sestavljajo usklajene barve in materiali. V treh novih nivojih opreme – Essence, Selection in športni vrhunski liniji Monte Carlo – je na voljo skupno šest oblikovnih različic. Poleg tega so v ponudbi paketi dodatne opreme različnih kategorij in številne posamične opcije. Priljubljene izvedbe Monte Carlo, ki so poklon Škodinim uspehom na rallyju Monte Carlo, tradicio¬nalno izstopajo s črnimi poudarki in umetnim usnjem Carbon v notranjosti. Za vse modele sta serijska 8-palčni digitalni zaslon in 8,25-palčni zaslon sistema Škoda Infotainment.

Škodino značilno paleto 'simply clever' rešitev dopolnjujejo funkcije, kot je virtualni pedal za opcijsko električno odpiranje pokrova prtljažnika, ki je prvič na voljo za ta dva modela. ▪

preberite še to

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Olje za 30.000 kilometrov

Olje za 30.000 kilometrov

Zadnje čase se na trgu pojavljajo motorna olja, ki naj bi brez težav držala tudi več kot 30.000 kilometrov. Ka...

Avto tech
Ko ni tvoj dan

Ko ni tvoj dan

Voznik tega vlečnega vozila pa res ni imel srečnega dne.

Avto tech
Prihodnost avtomobilizma ali le nova oblika financiranja?
Avto tech
So nižje hitrosti res prava rešitev?

So nižje hitrosti res prava rešitev?

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z...

Avto tech
Digitalne registrske tablice

Digitalne registrske tablice

Bomo lahko končno tistemu za nami povedali, kaj si mislimo o njem? Niti ne, toda…

Avto tech
Ko avtomobili skačejo...

Ko avtomobili skačejo...

Tole dirkanje je vsaj tako zanimivo kot  F1, če ne celo bolj…

Avto tech
»Empatično« šolanje

»Empatično« šolanje

Da bodo vozniki avtobusov vedeli, kako se med prehitevanjem počuti kolesar.

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacijske naprave zmanjšujejo umski napor, ki ga je potrebno vložiti za to, da pridemo iz točke A v ...

Avto tech
Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Dvakratna (ne)sreča

Dvakratna (ne)sreča

Pod kakšno zvezdo moraš biti rojen, da se ti zgodi kaj takega.