Posodobljena Škoda Scala in Kamiq

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 08. 2023 05:46:00, Kategorija: Avto tech

Promocijska vsebina
Škoda Auto celovito posodablja serijo kompaktnih modelov Škoda Scala in mestnih SUV-jev Škoda Kamiq.

Posodobljena Škoda Scala in Kamiq
Oba modela ponujata zelo visoko raven aktivne in pasivne varnosti, ki je rezultat togih karoserij in še naprednejših asistenčnih sistemov. Scala in Kamiq, ki sta zasnovana na isti platformi MQB-A0, sta opremljena z učinkovitimi, sodobnimi motorji TSI generacije evo2 z močjo od 70 kW (95 KM) do 110 kW (150 KM). Scala je s svojimi dodelanimi, ostro začrtanimi linijami videti še bolj dinamična, Kamiqu pa oblikovne prilagoditve dajejo bolj robusten SUV-jevski videz. Za oba modela so zdaj prvič opcijsko na voljo matrični TOP LED-žarometi. Večji delež recikliranih in naravnih materialov za zunanjost in notran¬jost zagotavlja večjo trajnost. Prenovljena struktura ponudbe obeh modelov je zdaj sestavljena iz treh nivojev opreme s šestimi različicami notranjosti in opcijskimi paketi opreme. Za vse modele sta serijska 8-palčni digitalni zaslon in 8,25-palčni zaslon sistema Škoda Infotainment. Osveženo serijo modelov zaokrožajo nove 'simply clever' rešitve.

Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto: »Ko sta Kamiq in Scala prišla na trg, sta za našo znamko in tudi širše na novo opredelila razred kompaktnih modelov. Zdaj smo oba modela še dodatno izpopolnili, tako da smo dizajn, notranjost in funkcionalnost dvignili na višjo raven. Nova Kamiq in Scala dopolnjujeta našo pestro ponudbo modelov z notranjim zgorevanjem in ohranjata svoj močni položaj na trgu.«

Johannes Neft, član uprave družbe Škoda Auto, odgovoren za tehnični razvoj: »Pri tej posodobitvi modelov Scala in Kamiq je bil velik poudarek na varnosti. Bogata varnostna oprema zdaj – prvič pri teh dveh modelih – vključuje tudi opcijske matrične TOP LED-žaromete. Škoda Auto želi v skladu z mednarodno pobudo Vision Zero aktivno prispevati k zmanjšanju števila smrtnih žrtev v cestnem prometu. Zato je za prenovljeni seriji modelov Kamiq in Scala na voljo široka ponudba naprednih asistenčnih sistemov, od katerih so nekateri bolj običajni v višjih avtomobilskih segmentih.«

Družba Škoda Auto je z modeloma Scala in Kamiq uspešno pridobila nove kupce znamke Škoda. Scala je ekspresivno oblikovan, praktičen petvratni model z bogato serijsko opremo, ki s svojo prostorno notranjostjo in velikim prtljažnikom postavlja merila v kompaktnem razredu. Od leta 2019, ko je prvič zapeljala v prodajne salone, se je zanjo na 57 trgih po vsem svetu odločilo skoraj 230.000 kupcev. Nekaj mesecev po predstavitvi modela Scala je češki proizvajalec avtomobilov z novim Kamiqom vstopil še v hitro rastoči segment mestnih SUV-jev. Kamiq se ponaša s prednostmi SUV-jev, kot so boljša preglednost, udobnejše vstopanje in izstopanje zaradi višjega sedežnega položaja ter večji odmik od tal, pri čemer vse te lastnosti združuje z okretnostjo in vodljivostjo kompaktnega avtomobila. Kot tretji model v aktualni SUV-ofenzivi češke znamke je hitro postal prodajna uspešnica. Do zdaj je s tekočega traku zapeljalo že več kot 351.000 Kamiqov, kar pomeni, da je bil to v letih 2021 in 2022 najbolje prodajani Škodin SUV; prehitel je svoja priljubljena večja brata Kodiaqa in Karoqa. Kamiqa so kupovali kupci na 60 trgih po vsem svetu.

Osvežitev z novim dizajnom in prvič z matričnimi TOP LED-žarometi
Škoda je zdaj predstavila celovito posodobljena modela Scala in Kamiq. Scala je zdaj videti še bolj dinamična; s prenovljeno Škodino mrežo hladilnika, ožjimi žarometi, preoblikovanima odbijačema spredaj in zadaj ter ekspresivnimi navpičnimi usmerniki zraka (zračnimi zavesicami) spominja na konceptno študijo Vision RS. Kamiq ima zdaj večjo in bolj pokončno Škodino mrežo hladilnika, nova odbijača z izrazitima difuzorjema pa mu dajeta bolj robusten SUV-jevski videz. Poleg tega imajo Kamiqovi značilni deljeni žarometi nova proporcionalna razmerja: zgornji svetlobni element je še bolj vitek, medtem ko se je spodnji povečal. V njem so nameščeni opcijski matrični TOP LED-žarometi z značilnimi šesterokotnimi matričnimi moduli, ki so prvič na voljo za modela Kamiq in Scala. Pri Scali so kristalasti LED-moduli oblikovani tako, da spominjajo na lesketajoče se majhne ledene kocke ali drage kamne.

Trajnostni materiali in učinkoviti pogonski sklopi
Škoda je še bolj povečala delež trajnostnih materialov v modelih Scala in Kamiq, ki jih proizvajajo v matični tovarni v Mladi Boleslavi. Rezervoar za vodo pod vetrobranskim steklom in obrobe kolesnih ohišij so denimo izdelani iz reciklirane plastike. V notranjosti so za obloge vrat in strukturo stropne obloge uporabljena naravna rastlinska vlakna iz konoplje in kenafa, za oblazinjenje, talne obloge in predpražnike pa reciklirane tkanine. V ponudbi motorjev so trije sodobni agregati TSI iz zelo učinko-vite generacije evo2. Osnovni motor je trivaljnik 1.0 TSI s 70 kW (95 KM) in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Motor 1.0 TSI s 85 kW (115 KM) je na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 7 stopenjskim menjalnikom DSG. Enako velja za najzmogljivejši motor, štirivaljni 1.5 TSI s 110 kW (150 KM), ki ima funkcijo ACT. Ta samodejno izklopi srednja dva valja, kadar njuna moč ni potrebna. Voznik tega praktično ne zazna, funkcija pa pripomore k manjši porabi goriva. Poleg serijskega podvozja sta za oba modela opcijsko na voljo tudi podvozje za slabše terene (s 15 milimetrov večjim odmikom od tal za Scalo) in športno podvozje z izbiro med dvema nastavitvama blažilnikov (znižano za 15 milimetrov pri Scali in za 10 milimetrov pri Kamiqu).

Varnost: izpopolnjen nabor funkcij za še boljšo aktivno in pasivno varnost
Kot je značilno za Škodo, sta posodobljena Kamiq in Scala opremljena s številnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi smo nekaterih bolj vajeni v višjih kategorijah vozil. Ti sistemi še dodatno zvišujejo raven aktivne in pasivne varnosti teh dveh kompaktnih modelov: serijska oprema za trge Evropske unije med drugim vključuje sistem Front Assist z nadzorom pešcev, sistem Lane Assist in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. V primeru nezgode potnike ščiti do devet varnostnih blazin.

Prenovljena struktura ponudba s tremi nivoji opreme in šestimi različicami notranjosti
S spremenjeno strukturo ponudbe so za Scalo in Kamiq odslej na voljo tudi paketi Design Selection, kakršne poznamo že iz družine popolnoma električnih vozil Enyaq. Te pakete navdihujejo sodobna bivalna okolja, zato jih sestavljajo usklajene barve in materiali. V treh novih nivojih opreme – Essence, Selection in športni vrhunski liniji Monte Carlo – je na voljo skupno šest oblikovnih različic. Poleg tega so v ponudbi paketi dodatne opreme različnih kategorij in številne posamične opcije. Priljubljene izvedbe Monte Carlo, ki so poklon Škodinim uspehom na rallyju Monte Carlo, tradicio¬nalno izstopajo s črnimi poudarki in umetnim usnjem Carbon v notranjosti. Za vse modele sta serijska 8-palčni digitalni zaslon in 8,25-palčni zaslon sistema Škoda Infotainment.

Škodino značilno paleto 'simply clever' rešitev dopolnjujejo funkcije, kot je virtualni pedal za opcijsko električno odpiranje pokrova prtljažnika, ki je prvič na voljo za ta dva modela. ▪

preberite še to

Avto tech
Neposrečena izbira

Neposrečena izbira

Motocikli že tako nimajo najraje dežja, če pa se jih še parkira takole…

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Kaj se dogaja v pnevmatiki?

Vas zanima, kako je videti notranjost avtomobilske pnevmatike med vožnjo?

Avto tech
Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Najnevarnejše serijsko vozilo v zgodovini

Kljub oznaki »eno najbolj nesmiselnih vozil na svetu« je Hélica dobila dovoljenje za cestno...

Avto tech
Če bi pešci trobili…

Če bi pešci trobili…

Bi kot pešec tudi trobili, kot to počnete kot voznik?

Avto tech
Bolj nov je, manj je pregleden

Bolj nov je, manj je pregleden

Sodobna vozila z večjimi mrtvimi koti, kot bi si mislili... in želeli...

Avto tech
Zelo vroče zelo hitro

Zelo vroče zelo hitro

Dober prikaz tega, da poleti v avtomobilu ne smemo pustiti ničesar, kar diha.

Avto tech
Kako umiriti promet?

Kako umiriti promet?

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Prvi serijski s trdim

Prvi serijski s trdim

Tehnologija baterij s trdnim elektrolitom dosega serijski avtomobil, in je noro poceni

Avto tech
Grda ali genialna?

Grda ali genialna?

Kar nekaj ljudi meni, da je bil Fiat Multipla najgrši avto v zgodovini… mogoče, a bil je eden na...

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Bencin in dizel... hkrati

Bencin in dizel... hkrati

Zamislite si avtomobil, ki ga hkrati poganjata bencin in dizel. Sliši se nenavadno, a deluje, in celo p...