Preprečevanje zdrsa

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 27. 03. 2023 03:40:00, Kategorija: Avto tech

Tale Boscheva ideja je sicer res nenavadna, a »reaktivni curek« bi dejansko lahko rešil kar nekaj življenj.

Preprečevanje zdrsa
Zdrs je eden od pogostejših vzrokov motociklističnih nesreč. Sodobni motocikli imajo sicer protiblokirne zavore, ki sicer pomagajo, niso pa vsemogočne. Pri Boschu so si zato že pred časom omislili dokaj nenavadno rešitev za preprečevanje zdrsa – močan zračni curek.

In kako naj bi stvar delovala? Vzemimo, da se vozite po cesti in v ovinku naletite na plast gramoza in motocikel začne drseti. Poseben senzor to drsenje zazna in iz šobe na stranskem delu motocikla se iz posebnega rezervoarja, podobnega tistemu za plin za zračne blazine, sproži močan »reaktivni« curek zraka, ki spodnji del motocikla potisne navznoter in ga tako spet dvigne. Vse skupaj od daleč spominja na tiste zračne šobe, ki pomagajo pri natančnem manevriranju vesoljskih plovil.

Ideja je vsekakor zanimiva, ima pa, kot vsaka, tudi slabe strani. Prva je ta, da je sistem na voljo, tako kot zračna blazina, le za enkratno uporabo, kar pomeni, da bo, če bo sploh kdaj pričel na trg, na voljo le za drage modele motociklov. Druga težava je ta, da bo moral imeti res kakovostne sistem proženja, ki se ne bo mogel sprožiti po nesreči, saj bi to pomenilo hudi nevarnost za motociklista. Da o povečanju tehnološke zapletenosti celotnega motocikla niti ne govorimo.

A ideja je vsekakor vredna razmisleka.

Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...