Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 16. 08. 2023 05:24:00, Kategorija: Avto tech

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra rešitev?

Protihrupne ograje - ali res delujejo?
Avtoceste so udoben in hiter način potovanja, so pa dokaj neprijetne ljudem, ki stanujejo v bližini. Zato se tam, kjer so avtoceste blizu naseljem, postavljajo protihrupne ograje. Toda ali so te res učinkovite? Opravljajo svoje delo tako, kot morajo? Obstajajo kakšne alternative?

Teoretično so protihrupne ograje smiselne. Če med avtocesto in prostorom ob njej postavimo velik betonski zid, bo ta vsekakor zadušil nekaj zvoka, ki prihaja od motorjev predvsem pa izpod koles vozil, ki dirjajo mimo. A akustiki opozarjajo, da zadeva deluje le zelo blizu zidu, že na razdalji okoli 100 metrov (pri ograji višine 5 m), pa nima nobenega vpliva a več. Razen tega pa je hrup odvisen še od marsičesa drugega.

Vir: Wisconsin DOT

Je mogoče kaj narediti? Je. Ena od rešitev so ograje, izdelane iz materiala, ki zvoka ne odbija ampak ga absorbira. Te ograje so seveda dražje od klasičnih, a svoje delo tudi bolje opravljajo. Druga rešitev je uporaba »tišjih« asfaltov pri gradnji avtocest. Mogoče se sliši nenavadno, toda vrsta in kakovost asfalta še kako vpliva hrup v okolici. Celo bolj kot zvoki motorjev. V spodnjem videu lahko slišite razliko med različnimi vrstami asfalta.


Tretja rešitev, ki je lahko samostojna ali pa kot dopolnilo protihrupnim ograjam pa je ta, ki prihaja iz Nizozemske. Imenuje se 4Silence, gre pa za posebne robnike, ki se postavijo ob rob avtocest, njihova naloga pa je preusmerjanje zvoka navzgor, s čemer se lahko hrup, še preden doseže protihrupno ograjo, zmanjša tudi za polovico. Robniki po delovanju nekoliko spominjajo na Panovo piščal, le da ne piskajo ampak preusmerjajo zvok. Več si lahko ogledate v spodnjem videu.


Vir: Undark, 4Silence, grafikon Wisconsin DOT

preberite še to

Avto tech
Obstala proizvodnja v več Volkswagnovih tovarnah

Obstala proizvodnja v več Volkswagnovih tovarnah

Razlog je »okvara omrežnih komponent«

Avto tech
Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Ekipa švicarskih študentov je podrla rekord za najhitreje pospešujoče električno vozilo n...

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Avtocestno obračališče

Avtocestno obračališče

Ko na Kitajskem zgrešiš izvoz, se lahko tudi obrneš. Tu in tam…

Avto tech
Penisi proti luknjam

Penisi proti luknjam

Novozelandčan je udarne luknje na cestah začel označevati s penisi, da bi jih čim prej popravili…

Avto tech
Varna sprememba voznega pasu

Varna sprememba voznega pasu

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«

Avto tech
Okolju prijazen večkolesnik

Okolju prijazen večkolesnik

Štirikolesniki znajo precej zaorati po podlagi. Tale jih ima 18 in menda tega ne počne…

Avto tech
Motorje bi lahko mazala rožica

Motorje bi lahko mazala rožica

Tale vijolična rožica nosi v sebi snov, ki bi lahko nadomestila mineralna in sintetična maziva.

Avto tech
Pirotehnika za večjo varnost

Pirotehnika za večjo varnost

Bosch bo za večjo varnost električnih vozil uporabil – eksplozije.

Avto tech
Ne ravno uspelo nakladanje

Ne ravno uspelo nakladanje

Tile pa so naredili toliko neumnosti, da…

Avto tech
Dacia Spring je v tretje leto vstopila lepša in močnejša

Dacia Spring je v tretje leto vstopila lepša in močnejša

Promocijska vsebina
Najdostopnej&sca...

Avto tech
Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...