Škoda Octavia G-TEC

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 30. 06. 2020 05:30:00, Kategorija: Povedali so nam

Promocijska vsebina
Okolju prijazna in cenovno ugodna alternativa.

Škoda Octavia G-TEC

Nova Škoda Octavia G-TEC za pogon uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Octavia G-TEC ima 1,5-litrski motor TSI, ki razvije moč 96 kW (130 KM), in s čistim, okolju prijaznim pogonom na zemeljski plin lahko prevozi pribl. 500 kilo­metrov (po kriterijih WLTP). Pod dnom ima nameščene tri plinske jeklenke, v katerih je shran­jenega skupno 17,33 kg stisnjenega zemeljskega plina (CNG). 9-litrski rezervoar za bencin zagotavlja mobilnost na območjih brez razvejane mreže črpalk z zemeljskim plinom. Nova Octavia G-TEC bo na evropske trge prišla letos jeseni.

1,5-litrski motor TSI v Octavii G-TEC je prilagojen za pogon na zemeljski plin (CNG) in razvije moč 96 kW (130 KM). Zaradi izjemno čistega zgorevanja zemeljskega plina so emisije CO2 v načinu CNG za okoli 25 odstotkov nižje kot pri bencinskem pogonu, poleg tega je nižja tudi vrednost dušikovih oksidov (NOx), sajastih delcev pa sploh ni. Motor je zelo učinkovit, med drugim tudi zaradi prilagod­ljivega krmiljenja sesalnih ventilov po t. i. Millerjevem postopku zgorevanja. To omogoča porabo od 3,4 do 3,6 kg zemeljskega plina na 100 km v načinu CNG (po kriterijih WLTP) in 4,6 l goriva na 100 km pri pogonu na bencin.

Octavia G-TEC s prostornino za CNG, ki zadošča za 17,33 kg, ima pri pogonu na zemeljski plin doseg pribl. 500 km (po kriterijih WLTP), z bencinom iz 9-litrskega rezervoarja pa lahko prevozi še dodatnih 190 km, tako da skupni doseg znaša okrog 700 km. Preklop med pogonom na CNG in bencinskim pogonom poteka samodejno, brez voznikovega aktivnega sodelovanja.

Vozilo samo v določenih situacijah poseže po bencinu, npr. kadar motor zaženete po polnjenju CNG ali pri zunanji temperaturi pod –10°C, ali kadar je napolnjenost jeklenk za CNG tako nizka, da je tlak plina nižji od 11 barov. Za Octavio G-TEC sta značilna specifičen prikaz virtualne armaturne plošče in napis G-TEC na zadku. Prostornina prtljažnika pri limuzini meri 455 litrov, pri karavanski različici Combi pa 495 litrov.

V načinu CNG so emisije CO2 že pri uporabi naravnega zemeljskega plina za 25 odstotkov nižje kot pri klasičnem bencinskem motorju. Z dodanimi 20 % bio-CNG, kot je trenutno običajno v Nemčiji, se bilanca CO2 izboljša že za 35 do 40 %. Pri še večjih deležih bio-CNG iz rastlinskih odpadnih surovin in bioloških odpadkov je emisije mogoče zmanjšati za do 90 %. To pomeni, da je vožnja v tem primeru skoraj podnebno nevtralna. Popolno podnebno nevtralnost je mogoče doseči s sintetičnim metanom, ki ga proizvajajo z ekološko pridobljeno elektriko v postopku 'power-to-gas'. Ta postopek je trenutno še v fazi razvoja.

Vir: Škoda

preberite še to

Avto tech
Otrok, ki rešuje otroke

Otrok, ki rešuje otroke

Deklica je izdelala napravo, ki varuje otroke v pregretih avtomobilih…

Avto tech
Legenda se vrača

Legenda se vrača

Promocijska vsebina
Govorimo seveda ...

Avto tech
Tesla prehitela Toyoto

Tesla prehitela Toyoto

Kljub temu, da do sedaj ni prinesla nobenega dobička, je Tesla največ vredne proizvajalec avtomobilov na svetu...

Avto tech
Električni minibus

Električni minibus

Hyundai je predstavil svoj prvi električni mini avtobus z dosegom 250 km.

Avto tech
Kaj je levo in kaj desno?

Kaj je levo in kaj desno?

Gospodična ima »malce« težav s prostorsko orientacijo…

Avto tech
Konec sodelovanja

Konec sodelovanja

Mercedes in BMW sta prekinila svoje partnerstvo na področju avtonomnih vozil.

Avto tech
Najhitrejša ženska na svetu

Najhitrejša ženska na svetu

Jessi Combs je posthumno proglašena za najhitrejšo žensko na svetu oziroma kolesih.

Avto tech
Odklepanje avtomobila s telefonom

Odklepanje avtomobila s telefonom

iOS 14 s svojim digitalnim ključem omogoča odklepanje avtomobila kar s telefonom.

Avto tech
Formula E se vrača

Formula E se vrača

Po skoraj petih mesecih »virusnega premora« s vračajo dirke električnih bolidov.

Avto tech
Manj dizelske porabe

Manj dizelske porabe

Priprava, ki s pomočjo vodika zmanjša porabo in emisije velikih dizelskih motorjev

Avto tech
»Ne dela smernik!«

»Ne dela smernik!«

Nekdo je pripeljal avtomobil k mehaniku, ki je hitro ugotovil v čem je težava.

Avto tech
Polnjenje med vožnjo?

Polnjenje med vožnjo?

Je električni avtomobil mogoče (na)polniti kar med vožnjo? No, ja…