Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 5. 03. 2025 05:19:00, Kategorija: Avto tech

Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Snežne verige kar del kolesa? Zakaj pa ne…
Hyundai je predstavil novo zasnovo kolesa in pnevmatike, ki vključuje vgrajene snežne verige, ki se namestijo in odstranijo s pritiskom na gumb, kar bi lahko odpravilo težavno in mrzlično nameščanje in odstranjevanje običajnih snežnih verig.

Zadeva deluje nekako takole. Vsaka od pnevmatik bo imela šest vrezanih utorov, ki bodo v ravnini s šestimi kraki platišča. V teh utorih so debele žice, podobne snežnim verigam, ki so potisnjene daleč nazaj v tekalno plast. Žica je izdelana iz posebne »pomnilne« zlitine, ki si »zapomni« svojo obliko, aktivira pa se z električni m tokom. Ko voznik ugotovi, da potrebuje pomoč verig, pritisne gumb, skozi zlitino steče električni tok, ki jo razširi tako, da ta pogleda nad raven tekalne plasti. Nič več mokrih kolen, razmočenih čevljev ali zmrzujočih prstov.

Poleg tega, da pomagajo pri vožnji po snegu, imajo te verige še eno dobro lastnost - so zelo viden (in slišen) opomnik, kdaj je čas za nove pnevmatike.

Pnevmatike so ta trenutek še v fazi idejne zasnove. Hyundai pravi, da je tehnologijo patentiral v Južni Koreji in ZDA ter da namerava Hyundai/Kia »po nadaljnjem tehnološkem razvoju, preskusih vzdržljivosti in zmogljivosti ter pregledu predpisov razmisliti o množični proizvodnji pnevmatik«.

Se zadeva lahko obnese? Bomo videli. Vsekakor se bo do komercialne rešitve potrebno spopasti s celo vrsto izzivi. Preoblikovati bo treba celoten kolesni sklop, vključno z električnimi povezavami, še težje pa bo verjetno prepričati proizvajalce pnevmatik in tudi platišč, ki bodo morali krepko spremeniti oziroma prilagoditi svojo proizvodnjo. In to bodo seveda naredili le, če bodo videli dobiček.

Vir: Hyundai

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...