So nižje hitrosti res prava rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 05. 2024 05:29:00, Kategorija: Avto tech

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z zmanjšanjem dovoljene hitrosti. A rešitev očitno ni dobra, saj se lahko število žrtev celo poveča.

So nižje hitrosti res prava rešitev?
Pešci in kolesarji so vsekakor najbolj ranljivi udeleženci v prometu, saj jih, razen tu in tam kakšne kolesarske čelade, ne ščiti popolnoma nič, zato se lahko poškodujejo že ob relativno nizki hitrosti avtomobila, ki trči v njih (ali oni vanj). Zato je zelo pomembno, da so pešci in kolesarji na eni strani dobro vidni, na drugi strani pa morajo avtomobili imeti možnost čim hitrejšega ustavljanja. In kako se lahko avtomobil hitro ustavi? Če vozi počasi. In zato imamo v večjih mestih dovoljene hitrosti avtomobilov precej drastično omejene ali pa so ceste posejane s hitrostnimi ovirami. Če vozimo s 30 km/h se lahko ustavimo bistveno hitreje kot pri 50 km/h, mar ne? Sliši se logično. Toda ali takšna logika res deluje? V praksi niti ne.

Najprej cestne ovire. Te načeloma res znižujejo hitrosti vozil, ki vozijo čeznje, težava pa je v tem, ker pospeševanje in zaviranje povzroča večje emisije ogljikovega dioksida in porabo goriva, s čemer se ekološko osveščeni seveda ne strinjajo najbolj. Tu in tam kakšna ovira je seveda v redu, prepogoste pa ne.

Kaj pa omejitve hitrosti? V Veliki Britaniji so pred časom izvedli raziskavo in ugotovili, da kar 81 odstotkov voznikov ne upošteva omejitve hitrosti na 30 km/h in predvidevamo, da je ta odstotek podoben tudi pri nas. A to še ni najhujše – v nekaterih primerih se je celo izkazalo, da so večje omejitve celo povečale število mrtvih in težje poškodovanih pešcev in kolesarjev. Kako pa to?

Na cesti niso težava le vozniki motornih vozil, svoj del krivde nosijo tudi pešci in kolesarji. Ti namreč postanejo precej manj previdni če vedo, da na nekem delu velja recimo omejitev na 30 km/h, kot pa če velja klasičnih 50 km/h. A na žalost je tako, da lahko pride do hude ali celo smrtne poškodbe tudi v primeru, ko pešec stopi pred avtomobil, ki vozi s 30 km/h ali manj. In če sedaj to neprevidnost pešcev in kolesarjev kombiniramo z ignoranco voznikov motornih vozil, dobimo dober recept za nesreče.

Kaj torej narediti? Odgovora pravzaprav ne pozna še nihče. Lahko umetna inteligenca in napredni senzorji v vozilih kaj pomagajo? Malo že. A pri neprevidnih voznikih, pešcih in kolesarjih to vsekakor ni dovolj. Je res edina rešitev le popolna ločitev med enimi in drugimi? Očitno. ▪

preberite še to

Avto tech
Temu je namenjen..

Temu je namenjen..

Če ste se kdaj vprašali, čemu tisti strmi kratki pasovi ob avtocesti… Temu...

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Gasilec, ki »drifta«

Gasilec, ki »drifta«

Videti je precej strašljivo, saj se zdi, da bo prikolico zaneslo v ograjo, a ni tako. Le vodljivo zadnj...

Avto tech
E-Tourneo Courier - eleganten in prostoren

E-Tourneo Courier - eleganten in prostoren

Promocijska vsebina
Popolnoma novi ...

Avto tech
Karma je hudič…

Karma je hudič…

Voznik med vožnjo piše SMS, kolesar ga opozori, voznik ne uboga in…bum.

Avto tech
Tole pa ni bil hec

Tole pa ni bil hec

Menda je voznik med vožnjo izgubil zavest…

Avto tech
Svetovna premiera novega Tayrona: vsestranski SUV z do sedmimi sedeži

Svetovna premiera novega Tayrona: vsestranski SUV z do sedmimi sedeži

Promocijska vsebina
Novi SUV za evropski trg: Tayron je za Touaregom drugi največji Volkswagnov SUV v Evropi

Avto tech
Avtomobilski trg se hitro spreminja

Avtomobilski trg se hitro spreminja

V zadnjih dvajsetih letih se je, kar zadeva tržno vrednost avtomobilskih podjetij, dogajalo marsikaj

Avto tech
Poskušal jo je ozdraviti

Poskušal jo je ozdraviti

Nek genij je luknjo v pnevmatiki popravljal z gazo in obliži…

Avto tech
Kolesarska avtocesta

Kolesarska avtocesta

Nemčija načrtuje gradnjo več kot 270 kilometrov širokih cest, namenjenih le kolesarjem.

Avto tech
Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Protihrupne ograje - ali res delujejo?

Avtoceste, tudi naše, so na mnogih mestih ob dane s protihrupnimi ograjami. So te res dobra reši...

Avto tech
20 naj »šoferskih« pesmi

20 naj »šoferskih« pesmi

Bohemian Rhapsody skupine Queen vodi na lestvici pesmi za voznike.