So nižje hitrosti res prava rešitev?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 31. 05. 2024 05:29:00, Kategorija: Avto tech

Mnoga mesta želijo zmanjšati število nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji in pešci, z zmanjšanjem dovoljene hitrosti. A rešitev očitno ni dobra, saj se lahko število žrtev celo poveča.

So nižje hitrosti res prava rešitev?
Pešci in kolesarji so vsekakor najbolj ranljivi udeleženci v prometu, saj jih, razen tu in tam kakšne kolesarske čelade, ne ščiti popolnoma nič, zato se lahko poškodujejo že ob relativno nizki hitrosti avtomobila, ki trči v njih (ali oni vanj). Zato je zelo pomembno, da so pešci in kolesarji na eni strani dobro vidni, na drugi strani pa morajo avtomobili imeti možnost čim hitrejšega ustavljanja. In kako se lahko avtomobil hitro ustavi? Če vozi počasi. In zato imamo v večjih mestih dovoljene hitrosti avtomobilov precej drastično omejene ali pa so ceste posejane s hitrostnimi ovirami. Če vozimo s 30 km/h se lahko ustavimo bistveno hitreje kot pri 50 km/h, mar ne? Sliši se logično. Toda ali takšna logika res deluje? V praksi niti ne.

Najprej cestne ovire. Te načeloma res znižujejo hitrosti vozil, ki vozijo čeznje, težava pa je v tem, ker pospeševanje in zaviranje povzroča večje emisije ogljikovega dioksida in porabo goriva, s čemer se ekološko osveščeni seveda ne strinjajo najbolj. Tu in tam kakšna ovira je seveda v redu, prepogoste pa ne.

Kaj pa omejitve hitrosti? V Veliki Britaniji so pred časom izvedli raziskavo in ugotovili, da kar 81 odstotkov voznikov ne upošteva omejitve hitrosti na 30 km/h in predvidevamo, da je ta odstotek podoben tudi pri nas. A to še ni najhujše – v nekaterih primerih se je celo izkazalo, da so večje omejitve celo povečale število mrtvih in težje poškodovanih pešcev in kolesarjev. Kako pa to?

Na cesti niso težava le vozniki motornih vozil, svoj del krivde nosijo tudi pešci in kolesarji. Ti namreč postanejo precej manj previdni če vedo, da na nekem delu velja recimo omejitev na 30 km/h, kot pa če velja klasičnih 50 km/h. A na žalost je tako, da lahko pride do hude ali celo smrtne poškodbe tudi v primeru, ko pešec stopi pred avtomobil, ki vozi s 30 km/h ali manj. In če sedaj to neprevidnost pešcev in kolesarjev kombiniramo z ignoranco voznikov motornih vozil, dobimo dober recept za nesreče.

Kaj torej narediti? Odgovora pravzaprav ne pozna še nihče. Lahko umetna inteligenca in napredni senzorji v vozilih kaj pomagajo? Malo že. A pri neprevidnih voznikih, pešcih in kolesarjih to vsekakor ni dovolj. Je res edina rešitev le popolna ločitev med enimi in drugimi? Očitno. ▪

preberite še to

Avto tech
Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Električni Volkswagen za manj kot 20.000 evrov?

Volkswagen je predtavil načrte za prihodnost, kjer bodo ključno vlogo igrali majhni električni avtomobili.

Avto tech
Neeee, no…

Neeee, no…

Niti zamisliti si nočemo,  kako se je revež počutil…

Avto tech
Najgrši avtomobil na svetu?

Najgrši avtomobil na svetu?

Nov prototip ruskega električnega vozila Amber Yantar je bil zaradi svoje nenavadne in neprivlačne oblike razg...

Avto tech
Ročna zavora ima svoj namen...

Ročna zavora ima svoj namen...

...eden je recimo preprečevanje česa takega...

Avto tech
Malce preveč »momenta«...

Malce preveč »momenta«...

Kako popraviti zvito gred krmila? Tako vsekakor ne…

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Bi zaupali svojo varnost umetni inteligenci?

Pametna motoristična čelada, ki s pomočjo umetne inteligence odpravlja mrtve kote.

Avto tech
5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

5 sekund do skoraj 500 km/h... po cesti...

Avtomobil (če mu lahko tako reče), ki 400 metrov prevozi v petih sekundah in doseže skoraj 500 km/h.

Avto tech
Kdo je pravi krivec?

Kdo je pravi krivec?

Nesreča, v kateri je Lamborghini dobil »brco v rit«, ni takšna, kot je videti na prvi pogle...

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Do zdaj že 185 »obritih« tovornjakov

Most, ki že trinajst let »brije« tovorna vozila.