Tekoče verige

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 03. 2023 06:33:00, Kategorija: Avto tech

Tale iznajdba iz leta 1969 se ni prijela… Zakaj?

Tekoče verige
Vožnja v hladnejšem podnebju, kjer so sneg, brozga in led v zimskih mesecih stalnica, je brez ustrezne opreme lahko zelo nevarna, zato seveda potrebujemo dodatke, kot so na primer verige. Te svoje delo načeloma dobro opravljajo, težava je le v tem, da jih je zelo zoprno natikati. Zato proizvajalci že desetletja iščejo ustrezno alternativo. Eden takšnih je bil tudi ameriški General Motors (GM), ki je leta 1969 kot dodatno opremo za avtomobile znamke Chevrolet nudil tudi tako imenovane »tekoče verige«.

Zadeva se je imenovala Liquid Tire Chain Traction Dispenser, šlo pa je za dve majhni aerosolni posod ali po domače dva spreja, nameščena nad zadnjimi (pogonskimi) pnevmatikami. V njima je bil poseben polimer, ki se je ob aktivaciji preko gumba v kabini, razpršil na zadnje pnevmatike in povzročil, da je postala tekalna površina bolj prožna, s čemer se je izboljšal oprijem. Pravzaprav so hoteli povzročiti, da se klasične letne pnevmatike spremenijo v zimske, torej takšne, ki ohranjajo prožnost tudi pri nizkih temperaturah.


Je stvar delovala? Nekateri trdijo, da je šlo za čudovit izum, bolj verjetno pa je, da se stvar ni ravno obnesla. Opcijo V75, kot se je imenovala stopnja opreme vozil Chevrolet, ki je vključevala »tekoče verige«, si je leta 1969 omislilo le okoli 2600 kupcev, saj je bila precej draga, že modelno leto 1970 pa Liquid Tire Chain Traction Dispenserja ni več vsebovalo. GM nikoli ni uradno pojasnil, zakaj, le tehnični liste za modele leta 1970 je opremil z žigom "Canceled".

Vir: GM

preberite še to

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...

Avto tech
Citroënovo nagajanje

Citroënovo nagajanje

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno sabotiralo Nemce.

Avto tech
Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Motocikel, za katerega ne potrebujete čelade

Po BMW-ju je še en nemški proizvajalec lansiral »motocikel brez čelade«.

Avto tech
Bujenje ni ravno dobra rešitev

Bujenje ni ravno dobra rešitev

Če kdaj na križišču vidite kakšen avtomobil s »poduhovljenim« voznikom, ki je zaspal...

Avto tech
»Fantom« končno ujet

»Fantom« končno ujet

Češka policija je po šestih letih le ujela voznika, ki se je po cestah vozil s čisto pravim - &n...

Avto tech
10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

10 najboljših ameriških »mišičnjakov«

Ameriški noro močni avtomobili imajo tudi pri nas veliko navdušencev. Zbrali smo deset najb...