Temu je namenjen..

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 21. 10. 2024 04:03:00, Kategorija: Avto tech

Če ste se kdaj vprašali, čemu tisti strmi kratki pasovi ob avtocesti… Temu...

Temu je namenjen..
Pri nas jih ni kaj dosti, tako iz glave se spomnimo samo enega pri Črnem Kalu, v tujini pa jih je kar nekaj. Govorimo o tako imenovanih zasilnih izhodih za tovornjake oziroma pasovih za zasilno zaviranje. V praksi so videti kot kratki slepi odcepi z avtoceste, ki običajno gredo strmo navkreber ali pa so ravni, toda namesto da so asfaltni, so prekriti z mehkim gramozom. Odcepi so postavljeni praviloma na dnu spustov, namenjeni pa so vozilom, ki jim odpovedo zavore ali imajo kakšne druge težave, zaradi katerih se ne morejo ustaviti. Voznik lahko v tem primeru zapelje na ta pas in pusti, da svoje naredita gravitacija ali pa trenje, odvisno od izvedbe.

In kako je to videti v praksi? Pred nekaj dnevi je po internetu zaokrožil posnetek tovornjaka, ki so mu v okolici mesta Silverthorne v ameriški zvezni državi Kolorado, odpovedale zavore in je uporabil tak izvoz. In glede na strmino tega izvoza je bila hitrost očitno kar precejšnja, saj je tovornjak zlezel skoraj do vrha, preden se je ustavil.


A omenjeni rešitvi – odcep navkreber ali gramozna »jama« imajo tudi svoje slabe lastnosti. Slabost pasov navkreber  je v tem, da na mestih, kjer bi bili takšni odcepi smotrni, ni vedno hriba, kamor bi ga bilo mogoče speljati, slabost gramoza pa je v tem, da je potrebno vzdrževati njegovo sipkost, da se zagotovi dovolj veliko trenje, kar je pozimi, ko je več padavin in zmrzal, pogosto težko izvedljivo. Zato obstajajo še nekatere druge ideje. Ena takšnih so recimo jeklene izvlečne mreže, kot jih lahko vidite v spodnjem predstavitvenem videu. Ker je ta precej dolg, smo ga »prestavili« na mesto, kjer se začne zanimiv praktični del.


Vir: YouTube

preberite še to

Avto tech
Hyundai EV: električna mobilnost, ki ni omejitev, temveč svoboda
Avto tech
Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

Zažgal Porsche zaradi zavarovalnine...

... a ga je, na njegovo nesrečo, ujela edina varnostna kamera daleč naokoli.

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.