Res je, da je proizvodnja električnih avtomobilov zaenkrat bolj ogljično intenzivna od proizvodnje avtomobilov na fosilna goriva, a se zadeve v povprečju izenačijo že po enem letu. V tem času električni avtomobili namreč »nadoknadijo« bolj umazano proizvodnjo in to ne glede na to, iz katerih virov prihaja električna energija, s katero se polnijo.
V študiji so uporabili primer emisij srednje velikega električnega avtomobila, registriranega v letu 2021 ter upoštevali tako emisije, nastale v proizvodnji kot tiste pri proizvodnji električne energije. Na električno najbolj »umazanih« trgih, kot sta Indija in Kitajska, so emisije električnih avtomobilov v času njihove življenjske dobe (vzeli so 18 let) za do 45 odstotkov nižje, v Evropi, kjer uporabljamo več čistejših virov pa kar do 69 odstotkov. In ta odstotek se bo še povečal, saj se gradi vedno več okolju prijaznih virov elektrike, veliko pa bo k zmanjšanju proizvodnih emisij pripomoglo recikliranje baterij.
Torej – elektrika je v vsakem primeru bolj čista…
Vir: ICCT