Zakaj so na tem mestu ravni?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 17. 07. 2024 05:21:00, Kategorija: Avto tech

Ste se kdaj vprašali, zakaj je rob avtomobilskega blatnika večinoma raven?

Zakaj so na tem mestu ravni?
Če pogledate avtomobilski blatnik vidite, da je lok nad kolesi zadnjih nekaj centimetrov raven. In to ne le pri enem avtomobilu ampak pri mnogih, posebej tistih, narejenih po letu 2000, kjer je to skoraj standard. Zakaj je tako? A ne bi bilo lepše, če bi se blatnik končal zaobljeno?

To vprašanje so si pred časom postavili kolegi portala Jalopnik in najprej seveda ugibali, da je to zaradi aerodinamike, pa zato, da so kolesa videti večja, da se bolje odvaja voda, da gre za kakšno proizvodno »bližnjico«… In ker niso prišli do nekega zadovoljivega odgovora, so vprašali strokovnjaka, točneje T. Jon Mayerja, oblikovalca pri Volvu.

Odgovor je dokaj preprost – ravni del pripomore k togosti blatnika in k temu, da po tem, ko ga oblikujejo v preši, bolje ohranja svojo obliko. Nekaj malega je sicer tudi optične »iluzije«, ki naj bi pripomogla, da je lok videti bolj okrogel, a bistvo ostaja izključno strukturna trdnost. Nič posebej razburljivega torej…

Vir: Jalopnik

preberite še to

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Jetson ONE – je to naša mobilna prihodnost?

Spoznajte Jetson Aero, »enosedno električno osebno zračno vozilo«, namenjeno zabavni in rekre...

Avto tech
In mi se pritožujemo!

In mi se pritožujemo!

Vsaka zima na cestah pusti udarne luknje, nad katerimi bentimo. In kaj naj rečejo tile Američani?

Avto tech
So krive lutke?

So krive lutke?

Ali ženske pogosteje umirajo v prometnih nesrečah zaradi – napačnih lutk?

Avto tech
Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Bodo rotacijski motorji doživeli preporod?

Kompaktni Wanklov motor z izjemnim razmerjem med močjo in težo

Avto tech
Tako so jih zaganjali

Tako so jih zaganjali

V devetdesetih letih je zagon dirkalnika Formule 1 trajal – več ur…

Avto tech
Cilja ne bomo dosegli

Cilja ne bomo dosegli

Evropska unija bo po trenutnih podatkih močno zaostala za svojim ciljem vzpostavitve 3,5 milijona javno dostop...

Avto tech
Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Zakaj bi nekdo razvijal nekaj takega?

Ford je pred časom vložil patentno prijavo za tehnologijo, ki nevtralizira vonj novega avtomobila.

Avto tech
Je šlo na potep

Je šlo na potep

Kolesu tovornjaka je bilo dovolj monotonih potovanj s »težkimi bremeni na hrbtu«… In je &sc...

Avto tech
Matematika ne laže

Matematika ne laže

Osnovnošolski fizikalni dokaz za to, da je razlika med 130 km/h in 150 km/h pri trku ogromna.

Avto tech
Celoten pogon kar v kolesih?

Celoten pogon kar v kolesih?

Zasnova kolesa z neposrednim potiskom bi nadomestila celoten pogonski sklop… Trdi avtor…

Avto tech
Tale ga pa žge...

Tale ga pa žge...

Ni vse v motorju... Tudi znati je treba...