Redwood Energy, podjetje Redwood Materials, si prizadeva spremeniti, kako ljudje uporabljajo litij-ionske baterije. Namesto da baterije iz električnih vozil pošljejo neposredno v reciklažo, jim podjetje podaljša življenje in jih uporabi še enkrat, preden iz njih pridobi minerale, kot so litij, kobalt in nikelj. Inženirji in tehniki podjetja so ugotovili, da imajo številne baterije, ko niso več primerne za avtomobile, še vedno več kot polovico svoje izvirne kapacitete. Namesto da bi jih takoj razgradili, jih ekipa ponovno uporabi kot stacionarne enote za shranjevanje energije.
Redwood upravlja nacionalno logistično mrežo, ki vsako leto zbere več kot 70 odstotkov uporabljenih baterijskih sklopov v Severni Ameriki. Njihovi tehniki vsako zbrano baterijo temeljito testirajo in določijo, ali bo baterija ponovno uporabljena ali reciklirana. Tiste, ki opravijo preizkus, sestavijo v modularne sisteme za shranjevanje energije, ne glede na proizvajalca ali kemijsko sestavo. Njihova tehnologija omogoča, da ti raznoliki sklopi delujejo skupaj ter shranjujejo in oddajajo električno energijo.

Ponovno uporabljeni baterijski sistemi so naravno primerni za sodobna podatkovna središča, ki se hitro širijo zaradi vzpona umetne inteligence in računalništva v oblaku. Ti objekti porabljajo ogromne količine električne energije, analitiki pa napovedujejo znatno rast povpraševanja. Do leta 2028 bi podatkovna središča lahko porabila do 12 odstotkov vse proizvedene elektrike v ZDA. Tradicionalna širitev omrežja in proizvodnja baterij temu ne moreta slediti, veter in sonce pa sta sicer čista vira, vendar nezanesljiva. Velike baterijske shrambe pomagajo zapolniti vrzel s shranjevanjem odvečne energije, ko je na voljo, in sproščanjem, ko je ni.
Novo mikroomrežje, zgrajeno blizu Rena v Nevadi, skupaj s podjetjem Crusoe, ki razvija infrastrukturo umetne inteligence, prikazuje ta pristop v praksi. Namestitev zagotavlja 12 megavatov moči in 63 megavatnih ur shrambe, zaradi česar je to največja ponovna uporaba baterij na svetu – in največje mikroomrežje v Severni Ameriki. Stotine ponovno uporabljenih baterij električnih vozil, skupaj s sončnimi paneli, zdaj napaja podatkovno središče, ki poganja 2.000 grafičnih procesorjev. Celoten projekt so izvedli v samo štirih mesecih, kar je bistveno hitreje od let, ki jih običajno potrebujejo za vzpostavitev novih priključkov na omrežje ali gradnjo elektrarne.

Rešitev deluje dobro, ker stacionarno shranjevanje manj obremenjuje baterije kot pogon premikajočega se vozila. Baterije električnih vozil morajo omogočati hitro pospeševanje in stalne cikle praznjenja in polnjenja, mikroomrežja pa delujejo z nižjimi stopnjami praznjenja in nižjimi frekvencami. Posledično lahko baterije, ki niso več primerne za avtomobile, v tej vlogi še vedno zanesljivo delujejo – pogosto za polovico stroškov novih litij-ionskih sistemov, s podobno zmogljivostjo.
Redwoodov pristop zapira krog življenjskega cikla baterij: po ponovni uporabi v mikroomrežjih podjetje baterije na koncu reciklira in iz njih pridobi ključne minerale, ki se vrnejo v dobavno verigo. Ta model ima velik potencial. V ZDA vozi več kot pet milijonov električnih vozil, letno jih več kot 100.000 doseže konec življenjske dobe, zato se zaloga baterij za ponovno uporabo hitro povečuje. Redwood ocenjuje, da bi baterije" drugega življenja" lahko nekoč oskrbele polovico ali več celotnega trga shranjevanja energije.
JB Straubel, ustanovitelj Redwood Materials in soustanovitelj Tesle, pravi, da je to šele začetek. Za Bloomberg je povedal, da ima podjetje že zdaj dovolj baterij za ponovno uporabo, da bi lahko z mikroomrežji eno uro napajali več kot milijon domov, s projekti, ki so desetkrat večji od trenutnih zmogljivosti.
Vir: Redwood