Samozavestno v prihodnost digitalnih plačil

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 6. 06. 2024 12:43:00, Kategorija: Trendi

Promocijska vsebina
Brez malih podjetij bi svetovno gospodarstvo omahnilo, saj mikro, mala in srednje velika podjetja ustvarjajo več kot polovico evropskega BDP-ja, zaposlujejo okoli 100 milijonov ljudi in tako predstavljajo srce evropskega gospodarstva.Brez malih podjetij bi svetovno gospodarstvo omahnilo, saj mikro, mala in srednje velika podjetja ustvarjajo več kot polovico evropskega BDP-ja, zaposlujejo okoli 100 milijonov ljudi in tako predstavljajo srce evropskega gospodarstva.

Samozavestno v prihodnost digitalnih plačil
V Sloveniji je v letu 2021 po podatkih Statističnega urada RS na novo nastalo 20.017 podjetij ali na letni ravni za približno 16 % več. Njihovo število se je izraziteje povečalo med samostojnimi podjetniki posamezniki in drugimi fizičnimi osebami (za 17 %) kot med pravnimi osebami (za 8 %). Med novonastalimi podjetji so prevladovale fizične osebe, tj. samostojni podjetniki posamezniki in druge fizične osebe. Njihov delež z leti narašča. V opazovanem letu je bilo med novimi podjetji 83 % fizičnih oseb ali za 13 odstotnih točk več kot pred desetletjem.

Prehod v digitalno okolje ostaja za mnoge lastnike mikro, malih in srednje velikih podjetij zastrašujoča naloga. Ko vodite podjetje, pogosto nosite več klobukov: ste tisti, ki plačuje račune in davke, nabavnik in prodajalec, logist, tajnica, hišnik, čistilka in še mnogo. Prehod na digitalno poslovanje se lahko tako vsestranko vpetemu posamezniku zdi le odvračanje od osnovnega posla. Pri oblikovanju digitalne strategije je treba upoštevati številne vidike, od trženja do tehnologije na prodajnih mestih in strokovnosti na področju plačil.

Gre za strmo učno krivuljo.
Raziskava Evropske centralne banke o uporabi gotovine, kartic ter drugih plačilnih instrumentov na prodajnih mestih iz 2022, kaže, da je bilo na prodajnih mestih v Sloveniji 73 odstotkov transakcij opravljenih z gotovino. Vrednost teh gotovinskih transakcij je predstavljala 59 odstotkov vrednosti vseh plačil, opravljenih na prodajnih mestih. Glede na to očitno nasprotje je v bližnji prihodnosti pričakovati veliko povpraševanje potrošnikov po prehodu na bolj inovativna digitalna plačilna sredstva. Da je razmislek o uvedbi digitalnih plačil lahko na mestu tudi na strani trgovca, kaže podatek, da je povprečna vrednost opravljenih gotovinskih plačil znašala 33 evrov, medtem ko je potrošnik s kartičnim plačilom v povprečju potrošil 70 evrov.  

Potrošniki iščejo enostavne, hitre in varne načine plačevanja
Potrošniki iščejo vse bolj priročne plačilne izkušnje. In tista podjetja, ki se tega zavedajo, prav tako zahtevajo enako - preprostejše, bolj intuitivne izkušnje pri sprejemanju plačil, ki jim pomagajo učinkoviteje upravljati poslovanje.

Pozitivnih učinkov sprejemanja digitalnih plačil za podjetja in podjetnike je več:
1.       Kupci se hitreje odločijo za nakup, vrednost nakupa pa je običajno višja – povečajo se torej prihodki od prodaje.
2.       Zadostitev potrebam mlajših in zahtevnejših generacij kupcev.
3.       Povečuje se varnost poslovanja - zaposleni niso izpostavljeni rokovanju z gotovino in torej je manj možnosti napak pri štetju, blagajna je manj zanimiva za kraje in rope
4.       Zmanjša se obseg zlorab na strani prodajnega osebja
5.       Enostavnejše zaključevanje dneva – hitrejši postopki.

Slovenija plačuje digitalno
Zaveza družbe Visa je, da mikro, malim in srednje velikim podjetjem zagotavlja najvišjo raven storitev ter pomaga uspevati in rasti. Zato je Visa v Sloveniji februarja 2023 predstavila triletni program Slovenija plačuje digitalno, ki poteka v partnerstvu s slovenskimi bankami, finančnimi institucijami, vladnimi in nevladnimi organizacijami od februarja 2023. Programu so se že pridružile Nova KBM d.d., NLB d.d., Banka Intesa Sanpaolo d.d. in SKB banka d.d. podpirajo pa ga tudi Združenje bank Slovenije, Slovenska turistična organizacija, Obrtna zbornica Slovenije in AmCham Slovenija.

Program prinaša nove priložnosti za mikro, mala in srednje velika podjetja, ki iščejo načine za okrevanje po gospodarski pretresih zadnjih let in se skušajo prilagajati hitro spreminjajočemu se digitalnemu okolju. Glavni cilj programa je omogočiti sprejemanje digitalnih plačil pri čim večjem številu ponudnikov blaga in storitev ter spodbujati digitalizacijo poslovanja v Sloveniji.

Program je korak k modernizaciji in povečanju konkurenčnosti mikro, malih in srednje velikih podjetij v državi. Trgovcem, ki bodo pristopili k programu Slovenija plačuje digitalno, bo Visa s partnerji programa omogočila subvencioniranje stroškov, povezanih z najemom POS terminala. Ugodnosti bodo ponudnikom blaga in storitev, predvsem mikro in malim podjetjem, na voljo za obdobje najmanj devet mesecev.

Vaša pametna naprava, vaš POS terminal
Rezultati prvega leta programa Slovenija plačuje digitalno kažejo, da je program pritegnil več kot tisoč novih trgovcev v segmentih fizičnega in spletnega poslovanja, del teh pa je že opremljen s t.i. Soft POS terminali, novo tehnologijo, ki omogoča uporabo pametne naprave kot plačilnega terminala.

Z uporabo pametnega telefona ali tablice kot varnega plačilnega terminala, Soft POS terminal omogoča sprejemanje brezstičnih plačil z uporabo plastične kartice ali kartice, dodane v mobilno denarnico posameznika.

preberite še to

Trendi
Je čas za spremembo koledarja?

Je čas za spremembo koledarja?

Tale komikova ideja enako dolgih in malce bolj logično poimenovanih mesecev se sploh ne zdi neumna.

Trendi
Kužki in baterije

Kužki in baterije

Pazite, kje puščate svojo polnilno baterijo, posebej če imate doma kužka.

Trendi
Silikon rešuje življenje

Silikon rešuje življenje

Silikonski prsni vsadki so spremenili pot naboja in ženski rešili življenje.

Trendi
So Omega-3 res tako zdrave?

So Omega-3 res tako zdrave?

Ali Omega-3 maščobne kisline res ščitijo pred srčno-žilnimi boleznimi in celo rakom? Kaj pravijo...

Trendi
Je megla (spet) kemično orožje?

Je megla (spet) kemično orožje?

Po spletu se ponovno širi teorija zarote, imenovana »fogvid-24«, ki je prvič zajela interne...

Trendi
Nevarnosti google-medicine

Nevarnosti google-medicine

Iskanje zdravstvenih nasvetov po internetu ni vedno najboljša ideja. Lahko vas celo stane življenja.

Trendi
Barva, ki hladi in zbira vodo

Barva, ki hladi in zbira vodo

Barva za strehe, ki lahko ohladi dom in hkrati pridobiva svežo vodo iz zraka, je tik pred komercialno uporabo.

Trendi
Prihodnost »urbanega smučanja«

Prihodnost »urbanega smučanja«

Zime so vse toplejše, snega vedno manj… Je to prihodnost smučanja v Sloveniji?

Trendi
Izvedljivo? Da... Neumno? Popolnoma...

Izvedljivo? Da... Neumno? Popolnoma...

Obstaja(la) je ideja, po kateri naj bi v Sahari ustvarili morje velikosti Slovenije. Z 213 jedrskimi bombami.

Trendi
Še je tu!

Še je tu!

Znanstveniki so našli čebelo velikanko, za katero so dolgo mislili, da je izumrla.

Trendi
Je odgovor 15? Ne...

Je odgovor 15? Ne...

Na prvi pogled preprosta uganka, ki pa se »zalomi« pri zadnjem številu in postane… z...

Trendi
Sončne elektrarne delujejo, a le...

Sončne elektrarne delujejo, a le...

Kaj nam bodo sončne elektrarne, če smog ne bo prepuščal sonca do njih?