Še huje bo

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 2. 08. 2023 06:08:00, Kategorija: Trendi

Promocijsko prikazovanje izdelkov bo verjetnoi v kratkem dobilo čisto nove dimenzije.

Še huje bo
Promocijsko prikazovanje izdelkov (product placement) je nekaj, kar se pojavlja že zelo dolgo in pogosto niti ne vemo, da smo »žrtev« reklamiranja. Če na neki fotografiji nekdo uporablja šampon tako, da se vidi njegova blagovna znamka, je to promocijsko prikazovanje izdelkov. Če nekdo v filmu vozi določeno znamko avtomobila (James Bond, Prenašalec…) je to promocijsko prikazovanje izdelkov. Ideja tovrstnega oglaševanja še zdaleč ni nova. Njen prvi primer naj bi segal v leto 1882, ko je slikar Eduard Manet na eno od svoji slik uvrstil steklenico piva s takrat dokaj prepoznavno blagovno znamko, 14 let kasneje, točneje leta 1896, pa se je prvo promocijsko prikazovanje izdelka, točneje mila, pojavilo tudi v filmu bratov Lumière.

Promocijsko prikazovanje izdelkov torej ni nič novega, čeprav se je pojem kot tak pričel uporabljati šele v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je stvar postala nepogrešljiv del filmske produkcije ali po domače – filmarji so našli način, kako do oglaševalskega denarja brez da bi svoje projekte prekinjali z reklamnimi bloki, kot je to na televiziji. V večini primerov pravzaprav ne gre za denar ampak za »blagovne usluge« - če v filmu potrebujejo avtomobil, jim ga proizvajalec brezplačno da ali posodi – filmarji dobijo brezplačen rekvizit, kar zniža stroške produkcije, proizvajalec pa vidnost, kar je seveda reklama… »Kupčija« pa je lahko tudi drugačna – recimo ta, da proizvajalec avtomobilov (ali česa drugega seveda) reklamo za film vključi v svojo marketinško kampanjo.

Tovrstno oglaševanje je v večini primerov dokaj nevsiljivo in ga niti ne opazimo (ali pa komaj), včasih pa dokaj očitno. Se spomnite kriminalistične nanizanke Detektiv na Floridi (The Glades)? V njem je glavna igralka vozila avtomobil, ki je bil očitna promocija, saj je skoraj vedno, ko se je vozila z njim, rekla kakšno o njem. Recimo sinu, da ni treba, da ima slušalke v ušesih, saj se lahko poveže z zvočnim sistemom v avtomobilu, ali pa da ji ni treba z roko zapirati prtljažnika, saj ga lahko z daljincem. V tem primeru očitno ni bilo dovolj, da se vidi znamka avtomobila ampak je bilo treba gledalce še dodatno nagovoriti.

V zadnjih desetletjih je bilo kar nekaj izredno odmevnih tovrstnih sodelovanj in nekatera so celo rešila ali poživila kakšno blagovno znamko. Recimo film Tvegan posel (Risky Business) iz leta 1983, ki je »rešil« legendarni model Ray Banovih plastičnih sončnih očal, pa E.T., ki je izredno uspešno promoviral Hersheyjeve bonbone, pa Svet igrač (Toy Story), ki je obudil celo serijo skoraj pozabljenih igrač, film Koktajl (Cocktail) iz leta 1988 pa je, čeprav se ime v filmu sploh ni prikazalo, sprožil bliskovito širitev verige restavracij TGI Friday's. Do takrat je bil TGI Friday's namreč majhen bar v New Yorku, se pa je v njem Tom Cruise, ki je igral glavno vlogo, učil točajskih veščin, kar je bilo dovolj, da je ime postalo znano in v nekaj letih zraslo v verigo, ki ima poreko 850 restavracij v 55 državah in okoli 74.000 zaposlenih. Ni slabo za en sam film…

In trend se z novimi tehnologijami, ki smo jim priča, še pospešuje. Zdaj lahko recimo na televiziji gledamo oddaje in filme za nazaj ali si jih posnamemo, to pa pomeni, da lahko reklame preprosto preskočimo oziroma program »prevrtimo« naprej, zadnja leta pa imamo na voljo vse več ponudnikov pretočnih vsebin tipa Netflix, HBO Go in podobnih, kjer klasičnih oglasov sploh ni. Tega se seveda zavedajo tudi oglaševalci in zato je promocijsko prikazovanje izdelkov vedno bolj priljubljeno. In ne le priljubljeno, analiza kažejo, da tudi precej bolj učinkovito od klasičnega oglaševanja.

In kako naprej? Nove tehnologije bodo promocijsko prikazovanje izdelkov premaknile še na raven višje, saj bodo omogočale naknadno digitalno spreminjanje vsebine glede na to, kdo gleda nek program. Se spomnite filma Posebno poročilo (Minority report) s (spet) Tomom Criuseom, v katerem se ta sprehaja skozi nakupovalno središče z vstavljeno ukradeno mrežico v očesu in se mu prikazujejo oglasi glede na preference »originalnega lastnika«? No, nekaj takega. Nove tehnologije bodo omogočale, da se za različno publiko prikazujejo različni izdelki. Tako bomo recimo lahko v filmu najprej videli, kako glavni igralec pije eno pijačo, čez nekaj mesecev ali let pa bo v ponovitvi istega filma pil nekaj drugega.

Ideje pravzaprav niso slabe, obstaja pa velike verjetnost, da bodo šli filmarji in televizijci čez mejo dobrega okusa in bo blagovnih znamk preprosto preveč in bomo spet tam, kjer smo – ko vemo, da brez reklam ne gre, gredo pa nam hudo na živce…


Vir: Cheddar/YouTube

preberite še to

Trendi
Kako se znebiti akviziterjev

Kako se znebiti akviziterjev

Vas pogosto kličejo po telefonu in ponujajo najrazličnejše izdelke in storitve?

Trendi
Ko bi le imeli šest prstov…

Ko bi le imeli šest prstov…

Če bi jih, bi uporabljali dvanajstiški številski sistem in življenje bi bilo precej lažje...

Trendi
Se res vidi iz vesolja?

Se res vidi iz vesolja?

Je Veliki kitajski zid res viden iz vesolja? Astronavti pravijo, da ne…

Trendi
Matematična ura

Matematična ura

Bi radi vadili svoje računske sposobnosti tudi ob tako banalnih opravilih kot je pogled na uro? Ali pa zmedli ...

Trendi
Kriv je regrat!

Kriv je regrat!

Kako naj 19-letno dekle konservativnim staršem pove, kako to, da je noseča?

Trendi
Znanstveno o neznanstvenem

Znanstveno o neznanstvenem

Eden najbolj znanih fizikov o neznanih letečih predmetih, astrologiji in znanstvenih metodah…

Trendi
Kako vedo, da ni prava?

Kako vedo, da ni prava?

Preverjanje pravilnosti številk kreditnih kartic obstaja že 60 let…

Trendi
Počitnice v ZDA? Pripravite se na tole…

Počitnice v ZDA? Pripravite se na tole…

ZDA bodo ob vstopu pregledovale tudi vaša družbena omrežja in zahtevale podatke tudi o vaših ožj...

Trendi
Zaporniška statistika

Zaporniška statistika

Glede na število zaprtih ljudi smo kar nizko na lestvici…

Trendi
Se tudi rastline pogovarjajo?

Se tudi rastline pogovarjajo?

Znanstveniku je uspelo pripraviti dve rastlini do tega, da sta se pogovarjali med seboj... Recimo...

Trendi
Besede, zapisane na nagrobnikih, so lahko...

Besede, zapisane na nagrobnikih, so lahko...

Nekateri ohranjajo smisel za humor tudi po smrti. Tu je 40 takšnih…

Trendi
Obojeročna šola

Obojeročna šola

V majhni indijski vaški šoli učence od prvega razreda naprej učijo pisati z obema rokama. Baje n...