Bomo dobili standard?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 02. 2019 05:04:00, Kategorija: Avto tech

Menda smo na dobri poti, da dobimo standardni način brezžičnega polnjenja električnih avtomobilov.

Bomo dobili standard?
Spopadi tehnologij z namenom postati standard je nekaj, kar nas spremlja že desetletja. V osnovi seveda gre za denar, je pa prisotno tudi precej miselnosti »kdo ima večjega«. Spomnimo se vojne med formatoma Beta in VHS, pa VideoCD in DVD, pa vojno napajalnih priključkov za telefone, pa… Primerov je cel kup. In uporabniki tega ne maramo. Zakaj? Zato, ker se, posebej če radi kupujemo novotarije, z izbiro pogosto opečemo. Kupimo eno, čez nekaj mesecev pa se izkaže, da je imel konkurent »večjega«.

Konkurenca standardov se do neke mere kaže tudi pri polnilnih postajah električnih vozil. Kar nekaj proizvajalcev ponuja lastne rešitve, ki pogosto niso združljive s konkurenčnimi in lahko v praksi privede do tega, da na vseh polnilnih postajah ne bo mogoče polniti vseh električnih avtomobilov. Kot bi imeli bencinske črpalke, namenjene posameznim znamkam avtomobilov. No, če bo vse po sreči, se vsaj na področju brezžičnega polnjenja to, kot kaže, ne bo zgodilo. Pa ne zato, ker so se različni ponudniki dogovorili, ampak so se med seboj – kupili.

Eno vodilnih podjetij na področju brezžičnega polnjena avtomobilov je WiTricity. Gre za tako imenovani »spinoff« univerze MIT, razvijajo pa talne plošče, ki »oddajajo« magnetno polje, preko katerega se polnijo baterije avtomobila, parkiranega nad temi ploščami. Njihova rešitev naj bi nudila tako 7,7- kot 11-kilovatno polnjenje, kar je kar hitro prepričalo Toyoto in Delphi (dobavitelj rešitev za GM), preko investicijskega podjetja Foxconn pa so dobili povezavo tudi z Intelom.

Nekaj podobnega je pred leti razvijala tudi univerza v novozelandskem Aucklandu, a iz tega ni nastal spinoff ampak je tehnologijo za »več milijonov dolarjev« odkupil Qualcomm. Pri tehnologiji »Halo«, kot se imenuje, gre prav tako za brezžični način polnjenja, vendar kar med vožnjo. To seveda zahteva ustrezne senzorje na avtomobilu in ustrezno opremljene ceste, a zadeva testno menda dokaj dobro deluje.

No, WiTricity je sedaj od Qualcomma odkupil Halo in s tem pravico do uporabe preko 1500 patentov. Cena transakcije ni znana, je pa Qualcomm z njo postal manjšinski lastnik WiTricityja.

In kaj to pomeni za nas, bodoče uporabnike? Poenotenje pasivnih načinov polnjenja avtomobilskih baterij je vsekakor dobrodošlo, saj to pomeni, da bomo lažje prišli do neke univerzalne rešitve in uporabnikom ne bo potrebno iskati polnilnih postaj, ki ustrezajo njegovi znamki avtombila.

Vir: WiTricity

preberite še to

Avto tech
Prenovljena osebnost

Prenovljena osebnost

Promocijska vsebina
Ste vedeli, da j...

Avto tech
Nova Opel Frontera

Nova Opel Frontera

Promocijska vsebina
Prostoren in zabaven SUV, na voljo tudi s povsem električnim pogonom.

Avto tech
Bi se šli karting paintball?

Bi se šli karting paintball?

Voznik Formule je je zadevo opisal kot »Mario Kart v živo«

Avto tech
Ležeči policaji po švedsko

Ležeči policaji po švedsko

Hitrostne ovire so uspešne pri upočasnjevanju prometa, a zaradi njih trpijo tudi podvozja avtomobilov, ...

Avto tech
Koga bi pa vi povozili?

Koga bi pa vi povozili?

Dva milijona ljudi misli, da naj avtonomni avtomobili, če že morajo koga, povozijo starejše…

Avto tech
Citroënova sabotaža

Citroënova sabotaža

Zanimiva zgodba o tem, kako je podjetje med II. svetovno vojno na genialen način nagajalo Nemcem.

Avto tech
Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko tudi…

Hitrostne ovire so lahko koristne, a le, če so ustrezno postavljene. Če ne…

Avto tech
Kako umiriti promet

Kako umiriti promet

Če ne gre drugače, z optičnimi prevarami. Nekatere so zabavne, nekatere pa preprosto – zlobne. Kot je na...

Avto tech
Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Na vodni pogon do 260 km/h v štirih sekundah

Tale tricikel poganja čisto navadna voda, ki ga do 100 km/h požene v 0,55 sekunde.

Avto tech
Električna mobilnost

Električna mobilnost

Promocijska vsebina
Vstopni baterijski električni model bo Škoda Epiq

Avto tech
Kaj je v airbagu?

Kaj je v airbagu?

Varnostna blazina ali airbag je v bistvu vreča, ki se ob trku izredno hitro napihne. Toda kaj jo tako hitro na...