Bomo dobili standard?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 02. 2019 05:04:00, Kategorija: Avto tech

Menda smo na dobri poti, da dobimo standardni način brezžičnega polnjenja električnih avtomobilov.

Bomo dobili standard?

Spopadi tehnologij z namenom postati standard je nekaj, kar nas spremlja že desetletja. V osnovi seveda gre za denar, je pa prisotno tudi precej miselnosti »kdo ima večjega«. Spomnimo se vojne med formatoma Beta in VHS, pa VideoCD in DVD, pa vojno napajalnih priključkov za telefone, pa… Primerov je cel kup. In uporabniki tega ne maramo. Zakaj? Zato, ker se, posebej če radi kupujemo novotarije, z izbiro pogosto opečemo. Kupimo eno, čez nekaj mesecev pa se izkaže, da je imel konkurent »večjega«.

Konkurenca standardov se do neke mere kaže tudi pri polnilnih postajah električnih vozil. Kar nekaj proizvajalcev ponuja lastne rešitve, ki pogosto niso združljive s konkurenčnimi in lahko v praksi privede do tega, da na vseh polnilnih postajah ne bo mogoče polniti vseh električnih avtomobilov. Kot bi imeli bencinske črpalke, namenjene posameznim znamkam avtomobilov. No, če bo vse po sreči, se vsaj na področju brezžičnega polnjenja to, kot kaže, ne bo zgodilo. Pa ne zato, ker so se različni ponudniki dogovorili, ampak so se med seboj – kupili.

Eno vodilnih podjetij na področju brezžičnega polnjena avtomobilov je WiTricity. Gre za tako imenovani »spinoff« univerze MIT, razvijajo pa talne plošče, ki »oddajajo« magnetno polje, preko katerega se polnijo baterije avtomobila, parkiranega nad temi ploščami. Njihova rešitev naj bi nudila tako 7,7- kot 11-kilovatno polnjenje, kar je kar hitro prepričalo Toyoto in Delphi (dobavitelj rešitev za GM), preko investicijskega podjetja Foxconn pa so dobili povezavo tudi z Intelom.

Nekaj podobnega je pred leti razvijala tudi univerza v novozelandskem Aucklandu, a iz tega ni nastal spinoff ampak je tehnologijo za »več milijonov dolarjev« odkupil Qualcomm. Pri tehnologiji »Halo«, kot se imenuje, gre prav tako za brezžični način polnjenja, vendar kar med vožnjo. To seveda zahteva ustrezne senzorje na avtomobilu in ustrezno opremljene ceste, a zadeva testno menda dokaj dobro deluje.

No, WiTricity je sedaj od Qualcomma odkupil Halo in s tem pravico do uporabe preko 1500 patentov. Cena transakcije ni znana, je pa Qualcomm z njo postal manjšinski lastnik WiTricityja.

In kaj to pomeni za nas, bodoče uporabnike? Poenotenje pasivnih načinov polnjenja avtomobilskih baterij je vsekakor dobrodošlo, saj to pomeni, da bomo lažje prišli do neke univerzalne rešitve in uporabnikom ne bo potrebno iskati polnilnih postaj, ki ustrezajo njegovi znamki avtombila.

Vir: WiTricity

preberite še to

Avto tech
Največje električno vozilo je…

Največje električno vozilo je…

…45-tonski tovornjak, ki ga poleg tega sploh ni treba polniti.

Avto tech
Poskušal jo je ozdraviti

Poskušal jo je ozdraviti

Nek genij je luknjo v pnevmatiki popravljal z gazo in obliži…

Avto tech
Inovativna parkiranja

Inovativna parkiranja

Parkiranje je za nekatere ljudi rutina, za druge nočna mora, za tretje pa tekmovalni šport.

Avto tech
Če ne gre mimo, gre pa skozi

Če ne gre mimo, gre pa skozi

Kaj narediti, če nekdo zaustavi avtomobil na prehodu za pešce? Tole!

Avto tech
»Hekanje« registrske tablice

»Hekanje« registrske tablice

Na videz briljantna ideja, ki pa na žalost ni delovala tako, kot si je avtor zamislil…

Avto tech
Bolj opazni prometni znaki

Bolj opazni prometni znaki

Prometnih znakov je toliko, da jih včasih sploh ne zaznamo več. Je potrebna sprememba?

Avto tech
Ko Tesla eksplodira

Ko Tesla eksplodira

Neka družina je komaj odnesla živo glavo, ko je njihovi Tesli odpovedal »avtopilot«.

Avto tech
Karma

Karma

Tovornjakar jo je hotel odnesti brez cestnine, ostal pa brez treh koles…

Avto tech
Teslin konkurent

Teslin konkurent

Tesla Model X dobiva resno konkurenco v kitajskem HiPhi 1.

Avto tech
Sončni hibrid

Sončni hibrid

Pri novi Sonati bo do 60% baterije prispevalo - sonce.

Avto tech
Audijeva deska

Audijeva deska

Če je električni E-Tron SUV za vas predrag, si lahko omislite tole Audijevo električno desko.

Avto tech
To pa je odločenost

To pa je odločenost

Možak je z golimi rokami ustavil »pobegli« tovornjak.