Bomo dobili standard?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 12. 02. 2019 05:04:00, Kategorija: Avto tech

Menda smo na dobri poti, da dobimo standardni način brezžičnega polnjenja električnih avtomobilov.

Bomo dobili standard?

Spopadi tehnologij z namenom postati standard je nekaj, kar nas spremlja že desetletja. V osnovi seveda gre za denar, je pa prisotno tudi precej miselnosti »kdo ima večjega«. Spomnimo se vojne med formatoma Beta in VHS, pa VideoCD in DVD, pa vojno napajalnih priključkov za telefone, pa… Primerov je cel kup. In uporabniki tega ne maramo. Zakaj? Zato, ker se, posebej če radi kupujemo novotarije, z izbiro pogosto opečemo. Kupimo eno, čez nekaj mesecev pa se izkaže, da je imel konkurent »večjega«.

Konkurenca standardov se do neke mere kaže tudi pri polnilnih postajah električnih vozil. Kar nekaj proizvajalcev ponuja lastne rešitve, ki pogosto niso združljive s konkurenčnimi in lahko v praksi privede do tega, da na vseh polnilnih postajah ne bo mogoče polniti vseh električnih avtomobilov. Kot bi imeli bencinske črpalke, namenjene posameznim znamkam avtomobilov. No, če bo vse po sreči, se vsaj na področju brezžičnega polnjenja to, kot kaže, ne bo zgodilo. Pa ne zato, ker so se različni ponudniki dogovorili, ampak so se med seboj – kupili.

Eno vodilnih podjetij na področju brezžičnega polnjena avtomobilov je WiTricity. Gre za tako imenovani »spinoff« univerze MIT, razvijajo pa talne plošče, ki »oddajajo« magnetno polje, preko katerega se polnijo baterije avtomobila, parkiranega nad temi ploščami. Njihova rešitev naj bi nudila tako 7,7- kot 11-kilovatno polnjenje, kar je kar hitro prepričalo Toyoto in Delphi (dobavitelj rešitev za GM), preko investicijskega podjetja Foxconn pa so dobili povezavo tudi z Intelom.

Nekaj podobnega je pred leti razvijala tudi univerza v novozelandskem Aucklandu, a iz tega ni nastal spinoff ampak je tehnologijo za »več milijonov dolarjev« odkupil Qualcomm. Pri tehnologiji »Halo«, kot se imenuje, gre prav tako za brezžični način polnjenja, vendar kar med vožnjo. To seveda zahteva ustrezne senzorje na avtomobilu in ustrezno opremljene ceste, a zadeva testno menda dokaj dobro deluje.

No, WiTricity je sedaj od Qualcomma odkupil Halo in s tem pravico do uporabe preko 1500 patentov. Cena transakcije ni znana, je pa Qualcomm z njo postal manjšinski lastnik WiTricityja.

In kaj to pomeni za nas, bodoče uporabnike? Poenotenje pasivnih načinov polnjenja avtomobilskih baterij je vsekakor dobrodošlo, saj to pomeni, da bomo lažje prišli do neke univerzalne rešitve in uporabnikom ne bo potrebno iskati polnilnih postaj, ki ustrezajo njegovi znamki avtombila.

Vir: WiTricity

preberite še to

Avto tech
Kje je prosta polnilnica?

Kje je prosta polnilnica?

Google Maps v realnem času prikazuje, kje lahko napolnite vaš električni avtomobil.

Avto tech
Vnetljiva Tesla

Vnetljiva Tesla

Nadzorna kamera v garažni hiši je zabeležila, kako se je vnel avtomobil Tesla Model S.

Avto tech
Še manjši SUV

Še manjši SUV

Konec leta bo Hyundai na trg poslal model Venue, manjšo različico simpatične in dobro sprejete Kone.

Avto tech
Kako pogasiti električni avto?

Kako pogasiti električni avto?

Z vodo. Zelo veliko vode.

Avto tech
Bakterije proti luknjam na cesti

Bakterije proti luknjam na cesti

Dodajanje bakterij posipnim sredstvom bi lahko preprečil nastajanje razpok v asfaltu.

Avto tech
Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Čistejša in tišja mesta z manj zastoji

Dovolj bo, da spremenimo, kje polnimo svoja električna vozila. Ko bo tako daleč…

Avto tech
Uporabljajte varnostni pas

Uporabljajte varnostni pas

Tale dama se v prihodnje verjetno ne bo več vozila nepripeta... Zlobno...

Avto tech
»Bermudsko« parkirišče

»Bermudsko« parkirišče

Britanci imajo svoj Bermudski trikotnik, ki se nahaja na nekem Lidlovem na parkirišču.

Avto tech
Najdaljši električni avtobus

Najdaljši električni avtobus

Dolg je 27 metrov, prepelje pa lahko do 250 ljudi hkrati.

Avto tech
Kmalu doseg 1000 km?

Kmalu doseg 1000 km?

Švicarsko podjetje meni, da bi v treh do petih letih avtomobilske baterije bile tako daleč.

Avto tech
Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Avtomatizirano, ne pa še avtonomno

Volkswagen po Hamburgu vozi popolnoma avtomatizirano.

Avto tech
45 let Golfa

45 let Golfa

29. marca 1974 je Volkswagen zagnal proizvodnjo najuspešnejšega evropskega avtomobila.