Eden najbolj znanih proizvajalcev električnih vozil, ki se hkrati ukvarja tudi z vozno avtonomijo je seveda Tesla. Njihovi avtomobili vsebujejo vedno več elementov avtonomije, ki pa je še daleč od stoodstotne zanesljivosti. Zato vsakič, ko si izmislijo kaj novega ali kakšno izboljšavo obstoječega, izdajo celo vrsto opozoril, navodil in opisov, kaj avtomobil na tem področju zmore, česa ne, vedno pa tudi opozarjajo, da je odgovornost vedno na vozniku, ki mora biti ves čas pozoren in biti pripravljen reagirati.
A ljudje smo pač ljudje in marsikdo tega seveda ne posluša. Na prometni avtocesti vključi avtopilota, ki lepo sledi avtomobilu pred njim – pospešuje, ko je treba in zavira, ko je treba - in vse je videti čudovito. Dokler ne poči. Kaj se je zgodilo?
Celotne stvar so sicer testirali s Teslinim avtomobilom, imajo brez izjeme vsi polavtonomni avtomobili na trgu. »Zgodba« gre takole:
- sedite v avtomobilu in vključen imate avtopilot,
- avtomobil vozi za avtomobilom pred vami
- avtomobil pred vami hitro zavije levo ali desno zaradi ovire (pokvarjenega vozila ali kaj podobnega)
- vaš avtomobil trešči v oviro.
Kaj pa realno življenje? Se takšne okoliščine pogosto pojavljajo? Pravzaprav se, a na njih takrat le reagiramo in potem pozabimo. Samo Teslina modela S sta imela v enem mesecu dve tovrstni nesreči, pri katerih se je avtomobil enkrat zaletel v policijski, drugič pa v gasilski avtomobil, leta 2016 pa sta dva voznika celo izgubil življenje – eden se je zaletel v betonsko predelno ograjo na avtocesti, drugi pa v vozilo za čiščenje cest.
Torej – če nameravate kupiti Teslo ali katerikoli drugi avtomobil, ki nudi avtonomno vožnjo, vedite, da so ti sistemi še daleč od varnih in da zahtevajo enako zbranost kot če jih ne bi bilo. Seveda se potem vprašamo, čemu sploh obstajajo…
Več v spodnjem videu...
Vir: Jalopnik