Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 20. 06. 2018 07:55:00, Kategorija: Avto tech

V avtošoli so vas učili, da je leva noga namenjena izključno sklopki. A če vozite rally, to ne velja, saj tam z levo nogo predvsem – zavirate.

Zakaj vozniki rallyja zavirajo z levo nogo?

Zaviranje z levo nogo je nekakšna "črna magija" avtomobilskega sveta. Če se malo zanimate za avtomobilsko tematiko, ste verjetno o tem že slišali, a tega (pametno od vas) niste preizkusili in niti ne veste, kdaj in kje bi vam prišlo prav. In zadeva je dejansko prava umetnost.

Človek bi mislil, da gre pri zaviranju le za to, da se zmanjša hitrost vozila. A ni tako. Gre tudi za nadzorovanje razporeditve teže vozila. Z zaviranjem se namreč poveča sila na prednje pnevmatike, torej tiste, preko katerih ga usmerjamo, kar vozilu daje večjo stabilnost, posebej na ledenih ali kako drugače drsečih podlagah. Zadeva je v praksi videti prav nenavadno. V spodnjem filmu se recimo vidi, da voznik večkrat hkrati pritiska plin in zavoro, kar je nam, ki se vsak dan vozimo po običajnih cestah z običajno hitrostjo, v bistvu nepojmljivo, njemu pa pripomore, da s to tehniko progo prevozi sekundo hitreje kot brez nje.

Zaviranje z levo nogo sicer uporabljajo tudi nekateri dirkači izven rallyja, predvsem za to, da zmanjšajo čas med spuščanjem plina in pritiskom na zavoro, a v normalnih okoliščinah, posebej sedaj, ko so dirkalni avtomobili že zelo napredovali, tudi tam tega več ni.

Se vam zdi, da bi vam levonožno zaviranje ležalo? Je precej težje, kot se zdi. Če postopka niste navajeni, boste skoraj zagotovo kar nekaj časa hodili po sklopki, preden se boste navadili na zavoro. A stvar je vsekakor zanimiva, le pazite, kaj delate in ne krivite nas, če boste zleteli s ceste. Mi smo vam le postregli z informacijo.


Vir: Road & Track

preberite še to

Avto tech
Pasji in stražarski

Pasji in stražarski

Teslini modeli avtomobilov so dobili dva nova načina delovanja – pasjega in stražarskega.

Avto tech
Bomo dobili standard?

Bomo dobili standard?

Menda smo na dobri poti, da dobimo standardni način brezžičnega polnjenja električnih avtomobilov.

Avto tech
Ne ravno lep, zato pa…

Ne ravno lep, zato pa…

Tale švedski električni motocikel mogoče ni privlačen na pogled, je pa videti zelo zabaven…

Avto tech
Malce drugačna dvigalka

Malce drugačna dvigalka

Kako priti do podvozja avtomobila? Tako, da ga dvignemo. Recimo na ta način...

Avto tech
Passat osme generacije

Passat osme generacije

Novi Passat z delno avtomatizirano potovalno hitrostjo, kapacitivnim volanom, večjim dosegom in še čem.

Avto tech
Drugačno prezračevanje

Drugačno prezračevanje

Avtomobil na vročem soncu – zoprno, neprijetno in nevarno. Ali pa tudi ne…

Avto tech
Svetovni prvak testira Kodiaqa RS

Svetovni prvak testira Kodiaqa RS

Promocijska vsebina
Ko je govor o av...

Avto tech
Za večjo prometno varnost

Za večjo prometno varnost

Občine se lahko do 31. januarja prijavijo za sofinanciranje sistemov za povečanje varnosti v prometu.

Avto tech
Evropske baterije

Evropske baterije

Volkswagen bo vložil 750 milijonov evrov v proizvodnjo lastnih baterij in mobilnih polnilnih postaj za elektri...

Avto tech
Robotsko parkiranje

Robotsko parkiranje

Gatwick bo tretje letališče, na katerem bodo avtomobile parkirali roboti.

Avto tech
Kot druga koža…

Kot druga koža…

Promocijska vsebina
Škodin novi urbani SUV se imenuje Kamiq.

Avto tech
»Prozorna« prikolica

»Prozorna« prikolica

Bi radi videli tudi »skozi« avtomobilsko prikolico? Lahko...