NuBike je sistem poganjanja kolesa, ki ne zahteva uporabe verige, saj deluje po drugačnem principu. Namesto »dvojnega« dogajanja, pri katerem je gonilka preko verige povezana z zobniki na zadnjem pestu, se vse skupaj dogaja le na zadnjem kolesu. Gonilki sta nameščeni kar nanj, kar se sliši nenavadno, je pa koristno, saj se s tem podaljša ročica, to pomeni večjo silo z manj napora, kar zmanjša potrebo po številu prestav. NuBike ima tako le štiri, ki so menda dovolj tako za hitro vožnjo po ravnini kot za vožnjo v hrib. Daljša ročica je tudi težja, to pa pomeni, da kolesarju v prid dela tudi gravitacija, ki pomaga na celotni poti od najvišje do najnižje točke gonilke in ne le pri 40 odstotkih, kot je to menda pri običajnih kolesih.
Celoten gonilno/prestavni sistem je lažji od tistega pri klasičnih deset-prestavnežih, narejen pa je tako, da je zadnje kolo mogoče sneti enako preprosto kot prednje. To pa pomeni, da je lažje zakrpati ali zamenjati plač, poleg tega pa je kolo mogoče lažje spraviti v prtljažnik in ni potrebe po strešnih nosilcih.
Kaj pa vožnja? Ta je menda manj naporna kot pri klasičnem kolesu, saj krožne gibe nadomesti gibanje navzgor in navzdol, ki naj bi manj obremenjevalo kolena in gležnje.
Ideja se zdi zanimiva, počakati pa je treba, da bo NuBike na trgu. Gorska različica naj bi prišla kmalu... Bomo videli…
Vir: NuBike