Konec marca smo
poročali o tem, da se je v
Sueškem prekopu, eni najpomembnejših mednarodnih ladijskih »arterij«, brez katere bi ladje morale pluti okoli južne obale Afrike, zgodila nenavadna nesreča, zaradi katere je bil prekop več dni zaprt. Eni največjih tovornih ladij,
skoraj 400 metrov dolgi MV Ever Given, ki je bila na poti s Kitajske v Rotterdam in na kateri je
skoraj 20.000 kontejnerjev, je med plovbo po Sueškem prekopu menda odpovedal krmilni sistem. Ladja se je zato postavila povprek in se zagozdila med obali prekopa, ki je na tem mestu širok dobrih 200 in globok le 24 metrov. Reševanje ladje je trajalo
pet dni in ker je bil promet skozi prekop v tem času povsem onemogočen, je nastala precejšnja gospodarska škoda, ki jo nekdo seveda mora plačati. Egiptovske oblasti so zato ladji prepovedale odhod iz kanala in ji ukazale »parkirati« v Velikem grenkem jezeru (Great Bitter Lake), kjer bo ostala do poplačila škode. In kolikšna je ta? Egipčani od lastnika ladje, japonskega podjetja Shoei Kisen Kaisha, menda zahtevajo
milijardo dolarjev odškodnine. Vsota naj bi vključevala 95 milijonov dolarjev neposredne škode zaradi zaprtja prometa ter stroške reševanja ladje, kar zelo težko nanese milijardo. In ker eni zahtevajo veliko, drugi toliko niso pripravljeni plačati, je ladja s 25-člansko indijsko posadko
ujeta v prekopu. Posadka je medtem lahko odšla domov, ladja pa je še vedno tam, kjer je bila, saj je upravljavec prekopa,
Suez Canal Authority (SCA), ne pusti naprej, dokler podjetje Shoei Kisen Kaisha ne plača odškodnine.
A japonski lastnik se očitno ne bo dal kar tako obrati za
600 milijonov dolarjev, kolikor po novem zahteva SCA po tem, ko je zavarovalnica zavrnila zahtevek za skoraj milijardo. Odvetniška ekipa, ki so jo najeli, namreč izpodbija tudi ta zahtevek in trdi, da je vsega skupaj kriv SCA, ker je ladji dopustil prehod kljub
slabim vremenskim razmeram, poleg tega pa bi ladjo morala spremljati vsaj dva vlačilca, a upravljavec ni poslal nobenega. Posnetki pogovorov, ki jih je posnela ladja, kažejo tudi na to, da so se piloti vlačilcev sprli z nadzornim centrom SCA, saj so trdili, da ladja ne bi smela v prekop, SCA pa je opozorila ignoriral. Ker naj bi za vse skupaj bil kriv SCA, lastnik ladje zdaj zahteva 100 milijonov dolarjev odškodnine.
Vir:
Insider