
Orbea je največji španski proizvajalec koles, ki dvokolesnike izdeluje že od tridesetih let prejšnjega stoletja – čeprav je podjetje začelo skoraj stoletje prej kot izdelovalec strelnega orožja. Družinsko podjetje se je konec šestdesetih let znašlo v finančnih težavah, zato so zaposleni ustanovili zadrugo in prevzeli lastništvo nad Orbeo. Kmalu zatem je podjetje postalo del velikega združenja delavskih zadrug s sedežem v Baskiji. Svoje prvo e-kolo so predstavili na sejmu Unibike v Madridu leta 2016, Muga urban explorer pa je najnovejši model v vrhunski liniji, ki vključuje tudi modele Rise, Wild in Diem.

Ta vsestranska pridobitev družine Orbea je zasnovana tako, da služi kot vsakodnevno prevozno sredstvo, ima pa tudi toliko »terenskega značaja«, da boste lahko brez skrbi prevozili tudi poti zunaj mestnih meja, pri tem pa s sabo vzeli tudi nekaj tovora. Pogonsko pomoč zagotavlja sredinsko nameščen motor Bosch Performance Line CX, povezan z v okvir integrirano baterijo PowerTube – s kapaciteto 600 Wh pri modelu Muga 30 in 750 Wh pri ostalih izvedbah.
Boschev sistem nudi štiri nivoje pomoči pri poganjanju (pedal-assist) in do 400 % ojačanja vašega vložka, poleg tega pa omogoča fine nastavitve preko aplikacije Bosch Flow. Podrobni podatki o dometu na eno polnjenje za te modele sicer niso razkriti, a pri Orbei pravijo, da v okvir integrirane baterije »stlačijo ogromno kilometrov v majhen prostor in zagotovijo dovolj energije za celodnevne vožnje«. Če boste želeli še več dosega, si lahko omislite dodatno baterijo (range extender) z zmogljivostjo 250 Wh.

Vsak od treh modelov Muga ima drugačen pogonski sklop. Model 30 ima verižni pogon z 11-stopenjskim ročnim Shimano Cues prestavljanjem, različica 20 ponuja 11-stopenjsko elektronsko prestavljanje Cues, najdražji model 10 pa nima verige KMC ampak uporablja jermen Gates CDX v kombinaciji z Enviolo Automatiq prestavljanjem, ki omogoča čistejšo, tišjo in manj zahtevno vožnjo glede vzdrževanja. Okvir lahko prilagodite svojim potrebam in željam – med drugim s patentiranim štiristopenjskim krmilnim sistemom podjetja.
E-kolo se ponaša z nastavljivim vzmetenjem spredaj in zadaj. Muga 30 ima 120-mm prednjo vilico SR Suntour, medtem ko imata Muga 20 in Muga 10 izboljšano Fox 34 Float AWL Sport. Zadnje vzmetenje je pri vseh modelih zaščiteno pred vremenskimi vplivi in je sestavljeno iz Fox Float Performance Trunnion 2-POS Custom Tune blažilnika s 115 mm hoda ter možnostjo zaklepa za bolj gladke površine. Na krmilu je tudi daljinski upravljalnik, s katerim lahko spustite sedežno oporo in si tako zagotovite več stabilnosti in nadzora med spusti.
Modeli Muga imajo zadaj 27,5-palčno kolo in spredaj 29-palčno, obe obuti v pnevmatike Schwalbe Johnny Watts LR. Hidravlične kolutne zavore Shimano bodo poskrbele za zanesljivo zavorno moč, vsi modeli pa imajo polne blatnike, ki se dobro prilegajo tudi širšim gumam. Močno stransko stojalo bo kolo obdržalo na mestu, ko ga ne boste uporabljali.

Na krmilu vas čaka SP Connect nosilec za pametni telefon in vgrajena sprednja luč Supernova, ki – skupaj z zadnjo lučjo – samodejno zasveti, ko pade mrak. Okvir vključuje tudi svetlobni pas za večjo vidnost v prometu, poleg tega pa je tam še priključek USB-C za polnjenje naprav.
Vsak model vsebuje skriti prostor, kamor lahko pospravite sledilnik Bluetooth, kot so Bosch Connect Module, AirTag ali Tile Mate, kar omogoča iskanje kolesa v primeru kraje. Zadnji prtljažnik, združljiv s sistemom MIK, lahko prevaža do 30 kg tovora, zraven pa je nameščen še priključek za prikolico, ki dopolni opremo bikepacking. Orbea poleg tega prodaja številne dodatke za tovor – torbe in košare – na okvirju pa so predvidena pritrdilna mesta za bidone ali ključavnice.
Kaj pa cena? Muga 30 se začne pri 4.999 €, Muga 20 pri 5.999 €, najdražja Muga 10 pa stane 7.099 €.
Vir: Orbea Muga