Še več vodika

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 25. 09. 2018 05:13:00, Kategorija: Avto tech

Zadnje čase je vse več indicev, da bo dizel v kratkem nadomestil vodik. Volkswagen recimo, ga načrtuje za svoje dostavnike Crafter.

Še več vodika
Včeraj smo pisali o tem, da je v Nemčiji začel voziti prvi vlak, ki ga namesto dizelskega goriva poganjajo vodikove gorivne celice, Hyundai pa bo Švici v naslednjih petih letih dobavil 1000 tovornjakov, ki bodo namesto dizla prav tako »kurili« vodik. A s tem zgodb, povezanih z vodikovimi gorivnimi celicami še ni konec. Volkswagen je na salonu IAA 2018 predstavil novo paleto brezemisijskih modelov avtomobilov z elektromotorjem, med katerimi je tudi Crafter HyMotion – dostavnik s pogonom na vodikovo gorivno celico.

Pri VW pravijo, da je Crafter HyMotion zasnovan predvsem za daljše vožnje. Daljše kot so dnevne razdalje, bolj zanimiv je pogon na vodikovo gorivno celico za velika gospodarska vozila. Kapaciteta rezervoarjev, integriranih v Crafter HyMotion, je 7,5 kg vodika. Doseg 4,25-tonskega dostavnika je tako več kot 500 km. Polnjenje Crafterja HyMotion poteka tako hitro kot pri njegovih bratih s klasičnim pogonom. To dejstvo naredi novo brezemisijsko različico nadvse privlačno za komercialno uporabo. Kljub znatno večjemu dosegu ima Crafter HyMotion višjo nosilnost kot e-Crafter (električna oziroma baterijska različica iz leta 2016).

Crafter HyMotion je zaenkrat še študija – takoj ko bo na voljo ustrezna infrastruktura, pa bo dostavnik z brezemisijskim elektromotorjem prišel na trg. Po vozilu Caddy Maxi HyMotion, ki je bil prvič predstavljen leta 2009 v okviru dogodka "Hydrogen Road Tour", je Crafter HyMotion druga študija z vodikovo gorivno celico znamke Volkswagen Gospodarska vozila.

In kdaj lahko pričakujemo večji prebij vodika tudi na področje osebnih vozil? Ta trenutek je proizvodnja gorivnih celic še predraga, a če se bodo prijele na tovornem področju, bo njihova cena začela padati. Pri VW-ju menijo, da bi se to lahko zgodilo do leta 2025, do takrat pa bo zrasla tudi ustrezna polnilna infrastruktura.

Vir: Volkswagen

preberite še to

Avto tech
Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Poleg hitrostnega tudi »telefonsko slikanje«

Se kaj takega obeta tudi pri nas? Verjetno slejkoprej…

Avto tech
Zakaj pa ne kar na pločniku?

Zakaj pa ne kar na pločniku?

Morajo biti polnilni moduli res tako glomazni? Pravzaprav ne…

Avto tech
Pa bo odbijač ostal cel...

Pa bo odbijač ostal cel...

Konec opraskanih avtomobilov v majhnih garažah…

Avto tech
Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Skok šefa v politiko se ni najbolje izšel

Medtem ko je povpraševanje raslo, so naraščajoča konkurenca in vezi Elona Muska z amerišk...

Avto tech
EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

EasyPark zdaj na voljo v vseh slovenskih mestih

Promocijska vsebina
Slovenija postal...

Avto tech
Tile pa divjajo!

Tile pa divjajo!

Vas zanima, kako je videti tekma svetovnega pokala v dirkanju – polžev? Takole.

Avto tech
Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je sistem Start-stop priporočljivo uporabljati?

Je prihranek goriva tak, da odtehta obrabo različnih električnih in elektronskih komponent v vozilu?

Avto tech
»Ko bi le poslušala moža!«

»Ko bi le poslušala moža!«

Zakaj se nikoli, ampak res nikoli, ne smete voziti z nogami na armaturni plošči.

Avto tech
Je to prihodnost urbanega prometa?

Je to prihodnost urbanega prometa?

Električni štirikolesnik, ki vijuga kot motocikel…

Avto tech
Čisto nalivanje olja

Čisto nalivanje olja

Olje je mogoče tudi brez lijaka naliti tako, da ostane motor čist...

Avto tech
Najdaljši tovornjak

Najdaljši tovornjak

Tako je videti najdaljši dovoljeni »cestni vlak« v Avstraliji. Kako dolgi pa so nedovoljeni...

Avto tech
Kako varno spremeniti vozni pas

Kako varno spremeniti vozni pas

Imate težavo oceniti razdaljo v vzvratnem ogledalu? Poskusite s tem »trikom«