Prikolica, ki vozi sama

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 26. 08. 2018 08:01:00, Kategorija: Avto tech

Počitniška prikolica z lastnim električnim pogonom se sliši nenavadno, ko malo razmislimo pa vidimo, da je ideja pravzaprav odlična.

Prikolica, ki vozi sama
Podjetje Dethleffs je lani predstavilo dve novosti – prva je bila E.Home, koncept počitniške prikolice, prekrite s sončnim celicami, ki so lahko zadovoljile vse uporabnikove potrebe po elektriki, druga pa nova serija lahkih prikolic Coco. Letos je podjetje oba koncepta združilo v enega in izdelalo E.Home Coco, majhno lično počitniško prikolico, ki ima v tla vgrajeno litijevo baterijo, ki napaja dva 40 kW motorja, nameščena ob kolesi, od katerih vsak zmore 470 Nm navora, napajajo pa jo sončne celice, s katerimi je prekrita prikolica.

Seveda se pojavi vprašanje, zakaj kaj takega početi. Najprej nam seveda na pamet pade pomoč pri premikanju oziroma nameščanju prikolice na mesto, kjer naj bi stala. Da, E.Home Coco to zmore, toda za to ne potrebujete 80 kW baterije (več kot osnovni model Tesle Model S), ki je za kaj takega seveda absolutno predimenzionirana in seveda tudi predraga.

Bistvo pogona je drugje – v zmanjšanju naporov, ki jih trpi avtomobil med vleko prikolice. Pri Dethleffs pravijo, da pogon zmanjša vlečno težo do te mere, da se 900 kilogramov težka prikolica avtomobilu »zdi« kot bi bila težka le 100 kilogramov. To pomeni, da bodo prikolico lahko vlekli tudi majhni avtomobili, da se bo poraba goriva pri vleki krepko zmanjšala, krepko pa se bo podaljšal tudi doseg električnih avtomobilov, ki jih sedaj za vleko počitniških prikolic prav iz tega razloga praviloma ne uporabljamo.

Seveda tak koncept zahteva dokaj pametno elektroniko, ki bo kolesa prikolice poganjala le do te mere, da bo ta še vedno »vlečna« in ne »potisna«.

Kakšna bo cena E.Home Coco še ni znano, saj mora najprej prestati kopico praktičnih testov, ki se bodo pričeli v prvi polovici prihodnjega leta.

Vir: Dethleffs

preberite še to

Avto tech
»Empatično« šolanje

»Empatično« šolanje

Da bodo vozniki avtobusov vedeli, kako se med prehitevanjem počuti kolesar.

Avto tech
Varnostni pasovi prepovedani

Varnostni pasovi prepovedani

Na tej 26 km dolgi cesti ne smete voziti med 25 in 40 km/h in ne smete biti pripeti…

Avto tech
Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacija nas dobesedno poneumlja

Navigacijske naprave zmanjšujejo umski napor, ki ga je potrebno vložiti za to, da pridemo iz točke A v ...

Avto tech
Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Je zaviranje z motorjem res škodljivo?

Vam je kdo rekel, da zaviranje z motorjem ni dobro, saj se s tem avtomobil uničuje? No – ni res. Zakaj?

Avto tech
Dvakratna (ne)sreča

Dvakratna (ne)sreča

Pod kakšno zvezdo moraš biti rojen, da se ti zgodi kaj takega.

Avto tech
Adijo vztrajnik?

Adijo vztrajnik?

Zanimiva ideja, po kateri bi se v štiritaktnih motorjih vztrajnik zamenjal z majhnim elektromotorjem.

Avto tech
Še slaba dva meseca do obvezne »hitrostne pomoči«

Še slaba dva meseca do obvezne »hitrostne pomoči«

Od julija letos bo moral imeti vsak nov avtomobil, prodan v EU, vgrajen sistem za preprečevanje prehitre ...

Avto tech
Pametni prehod za pešce

Pametni prehod za pešce

Pametni prehodi za pešce bodo povečali varnost predvsem v nočnih urah.

Avto tech
Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Od 0 do 100 km/h v manj kot sekundi

Ekipa švicarskih študentov je podrla rekord za najhitreje pospešujoče električno vozilo n...

Avto tech
Bakterije proti luknjam na cesti

Bakterije proti luknjam na cesti

Dodajanje bakterij posipnim sredstvom bi lahko preprečil nastajanje razpok v asfaltu.

Avto tech
Tovor je lahko usoden, če...

Tovor je lahko usoden, če...

Kaj se zgodi pri trku s 50 km/h, če težak tovor ni pravilno pritrjen?... Nekaj grdega...

Avto tech
Sladkor v gorivu

Sladkor v gorivu

Ali lahko sladkor v gorivu res uniči avtomobilski motor? Ne!