Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Bi radi naredili nekaj, kar ni še nihče?

Bi radi naredili nekaj, kar ni še nihče?

Stvar je pravzaprav izredno preprosta – vzeti morate le kupček kart in ga dobro premešati…

Trendi
Če morate, pojdite

Če morate, pojdite

Kaj se dogaja v vašem telesu, če vas tišči lulat, pa ne greste.

Trendi
Niso prav dobro razmislili...

Niso prav dobro razmislili...

Sušilnik rok, postavljen nad umivalnik, ni prav dobra rešitev…

Trendi
Telepatija? Ne, ni pa hudo daleč…

Telepatija? Ne, ni pa hudo daleč…

Znanstveniki so izdelali »omrežno povezavo« med možgani treh ljudi in omogočili »deljenje mi...

Trendi
Niso črvi!

Niso črvi!

Majhen otoček je postal simbol človekovega svinjanja narave…

Trendi
Devet kapljic v 95 letih

Devet kapljic v 95 letih

Najstarejši znanstveni poskus traja že 95. leto, njegovo bistvo pa je opazovanje - kapljanja smole...

Trendi
Prihaja Game Changer 3.0

Prihaja Game Changer 3.0

Promocijska vsebina
Od blizu doživite stičišče poslovnega in tehnološkega sveta

Trendi
Je nič na nič enako 1 ali 0?

Je nič na nič enako 1 ali 0?

Neko število na potenco 0 je vedno 1, nič na katerokoli potenco pa vedno nič... Koliko pa je nič na nič...

Trendi
Medvedek, ki zaznava duhove

Medvedek, ki zaznava duhove

Imenuje se BooBuddy in je plišasti medvedek, ki »zaznava paranormalne pojave v prostoru, v katere...

Trendi
Močan kot pravi

Močan kot pravi

Z uporabo hrustanca iz kevlarja naj bi bile poškodbe sklepov bistveno hitreje sanirane.

Trendi
Zamenjano v nekaj sekundah

Zamenjano v nekaj sekundah

Zamenjava zadnjega kolesa je precej zamudna. Kmalu ne več?

Trendi
Vikend zaspanci živijo dlje

Vikend zaspanci živijo dlje

Radi med vikendom zjutraj malce dlje spite? Kar dajte, boste dlje živeli…