Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Nova rešitev za staro bolečino… in to brez skalpela

Nova rešitev za staro bolečino… in to brez skalpela

Nekirurško zdravljenje lajša kronične bolečine v hrbtu in obnavlja funkcijo

Trendi
So spomini shranjeni v mikroskopskih predalčkih?

So spomini shranjeni v mikroskopskih predalčkih?

Fascinantne nove ugotovitve kažejo, da bi se spomini lahko shranjevali v skupkih »možganskih zvezdic&laq...

Trendi
Kamere namesto orožja

Kamere namesto orožja

Kako bi bilo, če bi gangsterji med seboj obračunavali s kamerami in ne pištolami?

Trendi
»Varnost je varnost,« so rekli

»Varnost je varnost,« so rekli

Kukalnik je dokaj pomemben varnostni element vhodnih vrat. Recimo…

Trendi
Potres? Lezite v posteljo!

Potres? Lezite v posteljo!

Če se bojite, da vas bo ponoči presenetil potres, si lahko omislite posteljo, ki vas bo obvarovala vsega hudeg...

Trendi
Kvadratna enačba »po novem«

Kvadratna enačba »po novem«

Iskanje rešitev oziroma korenov kvadratne enačbe se je po 4000 letih poenostavilo.

Trendi
Tudi dinozavri so imeli popke

Tudi dinozavri so imeli popke

Znanstveniki odkrili prvi znani fosilizirani »popek« dinozavra...

Trendi
»Gobice« so lahko tudi zdrave

»Gobice« so lahko tudi zdrave

Občutek strahu je posledica imunskega odziva, ki pa ga lahko ustavijo psihedeliki

Trendi
Hitler JE umrl v Berlinu

Hitler JE umrl v Berlinu

Torija zarote, po kateri naj bi Hitler preživel vojno in pobegnil v Argentino, ne drži. Analiza DNK je pokazal...

Trendi
Prihodnost je tukaj

Prihodnost je tukaj

Promocijska vsebina
Visa z uvajanjem umetne inteligence napoveduje novo dobo trgovine

Trendi
Vetrna sprememba

Vetrna sprememba

Protitočne navpične turbine bi lahko vetrnim elektrarnam na morju dale povsem drugo dimenzijo.

Trendi
Do Marsa v manj kot štirih mesecih

Do Marsa v manj kot štirih mesecih

Nov načrt fuzijskega raketnega motorja bi lahko krepko skrajšal potovanje na Mars