Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Kriv je regrat!

Kriv je regrat!

Kako naj 19-letno dekle konservativnim staršem pove, kako to, da je noseča?

Trendi
Znanstveno o neznanstvenem

Znanstveno o neznanstvenem

Eden najbolj znanih fizikov o neznanih letečih predmetih, astrologiji in znanstvenih metodah…

Trendi
Kako vedo, da ni prava?

Kako vedo, da ni prava?

Preverjanje pravilnosti številk kreditnih kartic obstaja že 60 let…

Trendi
Počitnice v ZDA? Pripravite se na tole…

Počitnice v ZDA? Pripravite se na tole…

ZDA bodo ob vstopu pregledovale tudi vaša družbena omrežja in zahtevale podatke tudi o vaših ožj...

Trendi
Zaporniška statistika

Zaporniška statistika

Glede na število zaprtih ljudi smo kar nizko na lestvici…

Trendi
Se tudi rastline pogovarjajo?

Se tudi rastline pogovarjajo?

Znanstveniku je uspelo pripraviti dve rastlini do tega, da sta se pogovarjali med seboj... Recimo...

Trendi
Besede, zapisane na nagrobnikih, so lahko...

Besede, zapisane na nagrobnikih, so lahko...

Nekateri ohranjajo smisel za humor tudi po smrti. Tu je 40 takšnih…

Trendi
Obojeročna šola

Obojeročna šola

V majhni indijski vaški šoli učence od prvega razreda naprej učijo pisati z obema rokama. Baje n...

Trendi
Zakaj ravno zvezdica?

Zakaj ravno zvezdica?

Če se pri pošiljanju sporočila zmotite, besedo ponovite in pred njo postavite zvezdico. Zakaj?

Trendi
O Rimljanih govori tudi arktični led

O Rimljanih govori tudi arktični led

Arktika je verjetno zadnja, kjer bi iskali podatke o starem Rimu. A jih skriva presenetljivo veliko. Posebej g...

Trendi
Kmetovati je mogoče tudi pod zemljo

Kmetovati je mogoče tudi pod zemljo

Imenujejo se »globoke kmetije« in so menda idealne za uporabo v premogovnikih.

Trendi
Umetna inteligenca bere misli in vrača glas paraliziranim

Umetna inteligenca bere misli in vrača glas paraliziranim

S pomočjo umetne inteligence lahko možganski valovi postanejo izgovorjene besede