Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Misterij števila 42

Misterij števila 42

Je vsota treh kubov zadnja skrivnost, ki jo skriva Adamsovo »magično« število 42? Zaenkrat....

Trendi
»Navpični gozd« je razočaral...

»Navpični gozd« je razočaral...

Namesto svežega zraka so dobili komarjev polno džunglo, pravijo...

Trendi
Prevajalnik hieroglifov

Prevajalnik hieroglifov

Bi komunicirali s hieroglifi? Lahko!

Trendi
Premog kot živalska krma? Zakaj pa ne...

Premog kot živalska krma? Zakaj pa ne...

Menda pretvorba premoga v beljakovine porabi tisočkrat manj kmetijskih površin, pa tudi proizvodnja je ...

Trendi
Sta bilijon milijarda ista stvar? Ne...

Sta bilijon milijarda ista stvar? Ne...

Kar zadeva številke, se z Američani, Kanadčani, Britanci in mogoče še kom, strinjamo le do milij...

Trendi
Kitajska v vratolomnem tempu namešča vetrne in sončne zmogljivosti

Kitajska v vratolomnem tempu namešča vetrne in sončne zmogljivosti

Kitajsko pogosto obtožujejo gradnje novih termoelektrarn na premog, manj pa se govori o tem, da je v tej držav...

Trendi
Letalski zrak ni tako slab

Letalski zrak ni tako slab

Imate občutek, da je v letalih slab zrak? Ni…

Trendi
Čudežno zdravilo ali nevaren trend?

Čudežno zdravilo ali nevaren trend?

Kaj pravi znanost? So ledene kopeli res tako zdrave?

Trendi
Morali so ga razrezati

Morali so ga razrezati

Robotsko podjetje je na odru »odprlo« svojega humanoidnega robota, da bi dokazalo, da v njem ni ži...

Trendi
Občutiti demenco…

Občutiti demenco…

Kako razmišlja in kako se počuti nekdo, ki trpi za demenco.

Trendi
Kdo je začel z zaroto?

Kdo je začel z zaroto?

Kdo je prvi »ugotovil«, da Američani niso bili na Luni?

Trendi
Vse bolj natančen datum poroda

Vse bolj natančen datum poroda

Novi bio-markerji lahko datum poroda napovedo več tednov vnaprej.