Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Geotermalna baterija

Geotermalna baterija

Zakaj pa ne bi kot vir energije uporabili kar toplote zemlje? Saj jo, vendar...

Trendi
Mit, ki noče umreti

Mit, ki noče umreti

Ste že kdaj slišali, da menda uporabljamo le 10 odstotkov svojih možganov? No, to ni res…

Trendi
Rastlinsko »vstajenje«

Rastlinsko »vstajenje«

V dobrih treh urah iz posušene kepe v zeleno rastlino.

Trendi
Zakaj ZDA ne uporabljajo metričnega sistema? So krivi pirati?

Zakaj ZDA ne uporabljajo metričnega sistema? So krivi pirati?

Da so ZDA ena od le treh držav, ki še ni uvedla metričnega sistema, vemo že dolgo. Toda zakaj je tako? ...

Trendi
Matematika, ki bi jo morali poznati vsi pešci

Matematika, ki bi jo morali poznati vsi pešci

Si se kdaj vprašal, zakaj je včasih preprosto hoditi od točke A do točke B, spet drugič pa te skoraj sp...

Trendi
Tole je pa skoraj malo preveč!

Tole je pa skoraj malo preveč!

Včasih gredo praktične šale čez rob. In tale je ena od njih... Kje se to dobi? Mi bi to imeli!

Trendi
Draga »mačja radovednost«

Draga »mačja radovednost«

Francozinja je bila šokirana, ko je od sodišča dobila kazen 1.250 €, ker je njen hiš...

Trendi
Kako je razmišljal Einstein

Kako je razmišljal Einstein

Preprosta razlaga Einsteinove posebne in splošne teorije relativnosti.

Trendi
Kartirano skoraj 300.000 kilometrov rimskih cest

Kartirano skoraj 300.000 kilometrov rimskih cest

Cestno omrežje antičnega Rima se preučuje že stoletja, vendar je kljub temu še vedno nezadostno kartira...

Trendi
4 stvari, ki jih ne smete pozabiti spakirati za novoletni dopust
Trendi
Vsa čustva v 23 sekundah…

Vsa čustva v 23 sekundah…

… ali kako je 15-letno dekle gledalo porod od blizu.

Trendi
Trikrat letno namesto vsak dan

Trikrat letno namesto vsak dan

Bolnikom z diabetesom bo mogoče lahko kmalu malce odleglo…