Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Laboratorij v straniščni školjki

Laboratorij v straniščni školjki

Revolucija v stranišču ali kako bo straniščna školjka postala vaš osebni zdravstve...

Trendi
Donosna tovarniška napaka

Donosna tovarniška napaka

Tale športni copat je zaradi tovarniške napake vreden 125.000 €. In cena še raste...

Trendi
Sadje, zelenjava in depresija

Sadje, zelenjava in depresija

Študija na dvojčkih razkriva vpliv prehrane na simptome depresije pri starejših od 45 let.

Trendi
Ne, ni bil Enrique

Ne, ni bil Enrique

63-letna ženska je bila prepričana, da je v spletnem razmerju z Enriquejem Iglesiasom. In je še vedno.....

Trendi
Tudi psi znajo »programirati«

Tudi psi znajo »programirati«

Tudi psi znajo razmišljati več korakov vnaprej. Živ dokaz sta labradorca Albert in Delta…

Trendi
Visa uvaja nov protokol za varno in pametno z UI podprto nakupovanje
Trendi
So našli Nezemljane?

So našli Nezemljane?

Zakaj so agenti FBI leta 2018 vdrli v vesoljski observatorij, evakuirali vse zaposlene in ga zaprli?

Trendi
Pišite otroške pesmice, ne bo vam žal...

Pišite otroške pesmice, ne bo vam žal...

Otroška pesmica je na YouTubu dosegla rekordnih 15,7 milijarde ogledov…

Trendi
Je vsega je kriv napačen prevod?

Je vsega je kriv napačen prevod?

So telefoni res vzrok za prezgodnjo puberteto? Ne, znanstveniki se ne strinjajo turško študijo, ...

Trendi
Bi spali na javnem stranišču?

Bi spali na javnem stranišču?

V Veliki Britaniji je nek podzemni javni WC ponovno oživel kot - butični hotel.

Trendi
Prozorna koža?

Prozorna koža?

Si lahko zamislite koliko lažje bi lahko kirurgi, fizioterapevti opravljali svoje delo, če bi lahko dogajanje ...

Trendi
Piščanci brez perja

Piščanci brez perja

Ni jih treba skubiti, ni jim vroče, hitreje rastejo… ampak…