Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
Lahko tri grame lepila drži več kot 17 ton? Lahko!

Lahko tri grame lepila drži več kot 17 ton? Lahko!

Spoznajte moč sodobnih industrijskih lepil...

Trendi
Katera evropska letalska družba ima najvišje skrite stroške?

Katera evropska letalska družba ima najvišje skrite stroške?

Reševalne takse, pristojbine za dojenčke, skupinske rezervacije… Razlike so precejšnje&he...

Trendi
Kdo za vraga je Cleo?

Kdo za vraga je Cleo?

Nihče ne ve, kdo je ta matematik/matematičarka

Trendi
Ali smo na poti v Idiokracijo?

Ali smo na poti v Idiokracijo?

Več študij zdaj nakazuje, da nas bo umetna inteligenca naredila za bedake.

Trendi
Nas bodo nehali odirati za ročno prtljago?

Nas bodo nehali odirati za ročno prtljago?

Evropska unija bo prepovedala letalskim družbam zaračunavanje dodatnih stroškov za ročno prtljago. Kaj ...

Trendi
Šprinterski netopirji

Šprinterski netopirji

Vampirski netopirji so se na tekaški stezi izkazali za izredno hitre…

Trendi
Do vodika brez elektrike?

Do vodika brez elektrike?

Reaktor »beam-down« proizvaja zeleni vodik s pomočjo sončne svetlobe

Trendi
Včasih so jih lovili (tudi) tako

Včasih so jih lovili (tudi) tako

Tale ideja je stara več kot 400 let, in priznati morate, da je ena bolj izvirnih...

Trendi
Bakterijski GPS

Bakterijski GPS

Bakterijska »navigacijska naprava« lahko presenetljivo natančno spremlja, kje ste bili…

Trendi
Matematika, da je kaj...

Matematika, da je kaj...

Nekdo je »dokazal«, da je 2+2 lahko 24.

Trendi
Prefrigani profesor

Prefrigani profesor

Profesor je na inovativen način ulovil »plonkarje«. Niti internetu ne gre več verjeti…

Trendi
Prepoznavanje s pomočjo - dihanja?

Prepoznavanje s pomočjo - dihanja?

Vzorec dihanja človeka je tako edinstven kot prstni odtis