Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 15. 10. 2024 05:24:00, Kategorija: Trendi

Zmaj, ki vleče ladjo, bi lahko za 20 odstotkov znižal porabo goriva in emisij.

Bodo tovorne ladje kmalu »kajtale«
Ladijski tovorni promet je eden večjih porabnikov fosilnih goriv in s tem seveda eden večjih onesnaževalcev okolja. Da bi težavo vsaj nekoliko omilili, se je do zdaj pojavilo že kar nekaj idej, od pogona na vodik ali amonijak, pa do ideje tovorne jadrnice, o kateri smo pisali že pred časom. Najnovejši in menda dokaj realen in cenovno ugoden poskus zmanjšanja emisij je zdaj predstavilo francosko podjetje Airseas. Imenuje se Seawing, gre pa za 1000 m2 velikega zmaja, ki vleče ladjo in s tem zmanjša porabo goriva za okoli 20 odstotkov.

Celoten sistem, je oziroma bo mogoče namestiti na več ali manj katerokoli ladjo in to v le dveh dneh. Ko je Seawing enkrat nameščen, njegova uporaba poteka nekako takole: ko navigacijski sistem ladje pokaže, da so vremenske razmere ustrezne, se jadro oziroma zmaj na posebnem vozičku iz skladišča pripelje do posebnega jambora, od koder se samodejno dvigne v zrak, da zajame veter. Ko je zmaj enkrat »poln«, se na jeklenicah dvigne na višino okoli 300 metrov, kjer pihajo močnejši vetrovi. Tam prične krožiti v obliki osmic s hitrostjo okoli 100 km/h, vse skupaj pa upravlja krmilni sistem, ki je hkrati povezan tudi z navigacijskim sistemom, kar mu omogoča sprotno prilagajanje smeri ladje glede na vetrovne pogoje tako, da se pri tem ne vpliva na čas prihoda na cilj.

Prvi testni sistem Seawing so pred dobrim letom namestili na 154 metrov dolgo ladjo Ville de Bordeaux, ki jo ima v najemu Airbus za prevoz velikih delov letal iz različnih proizvodnih obratov v Toulouse, kjer jih dokončno sestavijo. V tej prvi fazi je bil na ladjo nameščen zmaj velikosti 250 m2 in menda se je zelo dobro izkazal kar zadeva klasično vleko brez »osmic«. Te bodo menda pričeli testirati decembra, bodo obstoječe jadro nadomestili z načrtovanim velikosti 1000 m2.

Koliko stane vpeljava sistema ta trenutek še ni znano, a glede na porabo goriva tovornih ladij bi se lahko investicija povrnila precej hitro. Študija iz leta 2009 je pokazala, da tovorne ladje  zmogljivosti 8000 TEU (TEU je kratica za Twenty-foot Equivalent Unit in je enota za označevanje zmogljivosti kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov, v praksi pa pomeni, koliko 6,1 metrov dolgih (20 čevljev) in 2,44 metra širokih kontejnerjev lahko prepelje ladja) porabi okoli 225 ton goriva dnevno, kar je res dosti in 20-odstotni prihranek bi pomenil veliko tako glede stroškov kot onesaževanja.

Vir: Airseas

preberite še to

Trendi
So Omega-3 res tako zdrave?

So Omega-3 res tako zdrave?

Ali Omega-3 maščobne kisline res ščitijo pred srčno-žilnimi boleznimi in celo rakom? Kaj pravijo...

Trendi
Je megla (spet) kemično orožje?

Je megla (spet) kemično orožje?

Po spletu se ponovno širi teorija zarote, imenovana »fogvid-24«, ki je prvič zajela interne...

Trendi
Nevarnosti google-medicine

Nevarnosti google-medicine

Iskanje zdravstvenih nasvetov po internetu ni vedno najboljša ideja. Lahko vas celo stane življenja.

Trendi
Barva, ki hladi in zbira vodo

Barva, ki hladi in zbira vodo

Barva za strehe, ki lahko ohladi dom in hkrati pridobiva svežo vodo iz zraka, je tik pred komercialno uporabo.

Trendi
Prihodnost »urbanega smučanja«

Prihodnost »urbanega smučanja«

Zime so vse toplejše, snega vedno manj… Je to prihodnost smučanja v Sloveniji?

Trendi
Izvedljivo? Da... Neumno? Popolnoma...

Izvedljivo? Da... Neumno? Popolnoma...

Obstaja(la) je ideja, po kateri naj bi v Sahari ustvarili morje velikosti Slovenije. Z 213 jedrskimi bombami.

Trendi
Še je tu!

Še je tu!

Znanstveniki so našli čebelo velikanko, za katero so dolgo mislili, da je izumrla.

Trendi
Je odgovor 15? Ne...

Je odgovor 15? Ne...

Na prvi pogled preprosta uganka, ki pa se »zalomi« pri zadnjem številu in postane… z...

Trendi
Sončne elektrarne delujejo, a le...

Sončne elektrarne delujejo, a le...

Kaj nam bodo sončne elektrarne, če smog ne bo prepuščal sonca do njih?

Trendi
Najnevarnejši rekord

Najnevarnejši rekord

Obstaja svetovni rekord, katerega rušenje je v preteklosti večinoma pomenilo smrt.

Trendi
Oko iz epruvete

Oko iz epruvete

Znanstveniki so v petrijevkah vzgojili mini oči z namenom proučevanja slepote.

Trendi
Hej, Pi, kaj pa ti tu delaš?

Hej, Pi, kaj pa ti tu delaš?

Ludolfovo število lahko najdemo tudi s štetjem medsebojnih trkov dveh teles.