Najdražje tipkarske napake v zgodovini

Avtor: Uredništvo, Objavljeno: 8. 08. 2023 05:18:00, Kategorija: Trendi

Vsi se kdaj zatipkamo. Včasih jo odnesemo brez posledic, včasih nam je nerodno, za nekatere pa je bilo tudi zelo drago.

Najdražje tipkarske napake v zgodovini
Imate dan, ko se vam zdi, da ste disleksični in da ne morete natipkati niti ene besede, brez da bi se zmotili? Vsi jih imamo. Včasih so napake majhne – manjka vejica, izgubili ali na novo smo našli kakšno črko, narobe smo uporabili dvojino, pozabili na rodilnik… Včasih pa so lahko napake precej drage. Leta 2013 je na primer nekaj prebivalcev Teksasa prišlo do dobre kupčije zaradi napake v prodajnem katalogu. Verižica, vredna 1500 USD se je v akciji prodajala za 497 USD, a se je nekdo zatipkal in pozabil na številko 9, tako da je zadeva stala le 47 USD. Seveda je celotna zaloga verižic pošla, še preden so opazili težavo.

To, da se zatipkate, ima zelo rad recimo Google. Raziskovalci harvardske univerze so ugotovili, da podjetje zasluži letno skoraj 500 milijonov USD samo zaradi ljudi, ki se zatipkajo v imenu spletne strani in jih sistem vrže na tako imenovane »typosquatterje«, kjer je seveda veliko – oglasov. In denar kaplja.

No, v Teksasu niso edini, ki jih je tipkarska napaka drago stala. Pa tudi najdražje je niso odnesli. Naslednji primeri so bili neprimerno hujši.

NASA IN IZGUBLJENI POMIŠLJAJ – škoda: 80 milijonov USD
Pomišljaj ni ravno najpomembnejše ločilo. A NASA si ga bo zapomnila kot nekaj, kar velja za najdražji pomišljaj v zgodovini. Zgodil se je že leta 1962, ko so v vesolje poslali prvo ameriško medplanetarno plovilo Mariner 1, ki naj bi letelo proti Veneri. Toda v programski kodi, ki je določala trajektorijo in hitrost plovila, je zmanjkal pomišljaj in plovilo se je raztreščilo le nekaj minut po vzletu.

ANTIČNO PIVO – škoda: 502.996 USD
En sam manjkajoči P je stal prodajalca na eBayu več kot pol milijona dolarjev. Naprodaj je bilo pivo z imenom Allsopp’s Arctic Ale. A prodajalec se je zmotil in napisal le Allsop’s Arctic Ale. Zaradi te napake poznavalci piva niso opazili, razen nekega srečnika, ki je pivo kupil za 304 USD, nato pa ga na eBayu takoj spet prodal, seveda s pravim imenom, za 503.300 USD.

SVETO PISMO S PROMISKUITETNO ZAPOVEDJO – škoda: 3000 funtov (in večno prekletstvo)
Tudi svete knjige niso imune na občasne napake. Leta 1631 je založnik biblij Baker Book House narobe zapisal sedmo zapoved, ki se je po njegovem glasila “Thou shalt commit adultery”. Takrat so takšne zadeve jemali zelo resno in o njej je razpravljal celo parlament, ki je biblijo razglasil za brezbožno, založnika pa kaznoval za takrat ogromnih 3000 funtov.

RASISTIČNE TESTENINE - škoda: 20,000 USD
Krožnik tagliatel s sardinami in pršutom bi v normalnih razmerah lahko bil žaljiv le za kakšnega ortodoksnega vegetarijanca. Povsem drugače pa je, če izdajaš kuharsko knjigo in v recept za omenjeno jed napišeš, da je vanjo treba dati »salt and freshly ground black people«. Takrat imaš težavo. In to se je zgodilo leta 2010 založbi Penguin Australia s knjigo The Pasta Bible. Ker je zadeva seveda kočljiva, so knjige potegnili iz prodaje in uničili tudi 7000 ostalih že natisnjenih, kar je povzročilo za 20.000 USD škode.

KUPOVAL DRAGO PRODAJAL POCENI – škoda: 175 milijonov USD
Trgovanje preko interneta je bilo leta 1994 še v povojih, a ga Juan Pablo Davila ne bo nikoli pozabil. Gospod je bil zaposlen v podjetju Codelco, ki je bilo v lasti čilske vlade in nekega dne je neke delnice, namesto da bi jih prodal, kupil. Napako je hitro odkril, a jo je hotel nekako nevtralizirati s tem, da je šel na pravi trgovski nakupovalno/prodajni pohod, ki je do konca delovnega dneva podjetje stal kar 175 milijonov USD. Reveža so seveda odpustili, podjetje pa je tožilo posrednike Merill Lynch, ki naj bi Davili dovolili nepooblaščeno trgovanje. Merill se je s podjetjem pogodil za 25 milijonov USD, še prej pa je v borzne leksikone zašla nova beseda: davilariti, pomeni epsko ga pihniti mimo.

VREDNOSTNI PAPIRJI SO POCENI, ZELO POCENI - škoda: 340 milijonov USD
Decembra leta 2005 je japonsko podjetje Mizuho predstavilo novega člana svojega portfelja, podjetje J-Com Co. Cena je bila 610.000 jenov za delnico, kar je bilo čisto v redu. No, kakšno leto po vstopu novega člana pa je nekdo naredil majhno napako – namesto da bi prodajal delnice podjetja po 610.000 jenov za delnico, je prodal 610.000 delnic za en jen. Vodstvo tokijske borze je bilo gluho za prošnje Mizuha, da se kupčija razveljavi.

PREAMBICIOZNE SREČKE – škoda: 50 milijonov USD ali 250,000 USD v darilnih bonih Walmarta
Leta 2007 je nek prodajalec avtomobilov iz New Mexica prišel na idejo, da bi svojo trgovino, ki ji ni šlo najbolje, promoviral s srečkami. Dal je natisniti 50.000 srečk, na eni od njih pa naj bi se potem, ko se spraska zaščitni sloj, prikazal dobitek 1000 USD. Ideja mogoče ni slaba, težava je le v tem, da je podjetje Force Events Direct Marketing Company iz Atlante naredilo napako in, verjetno že sumite, kaj se je zgodilo, natisnilo srečke tako, da je dobila vsaka. In tako je nastalo 50.000 dobitnikov, ki so skupaj bili upravičeni do 50 milijonov dolarjev. Ups. Trgovec seveda tega denarja ni imel, zato je vsakemu dobitniku dal po 5 USD v obliki darilnega bona za trgovsko verigo Walmart.

EKSOTIČNE POČITNICE POSTANEJO EROTIČNE- škoda: 10 milijonov USD (plus 230 USD mesečno)
Se spomnite rumenih strani v telefonskem imeniku? No, Američani so jih seveda tudi imeli , saj so idejo pri nas kopirali od njih. Kakor koli, rumene strani so bile telefonski imenik pravnih oseb, hkrati pa tudi oglasni prostor, če je katero podjetje hotelo, da njihovo ime malo izstopa iz seznama. In za tak oglas se je odločila tudi potovalna agencija iz kalifornijske Sonome z imenom Banner Travel Services. Poslala je oglas, da nudi eksotična potovanja, založnik imenika pa se je zatipkal in kar naenkrat so bili ponudnik - erotičnih potovanj. Oglas je sicer vzbudil precej zanimanja, le da to ni bilo takšno, kot si ga je podjetje želelo. Tiskarna je zadevo hotela popraviti tako, da agenciji odpisala 230 dolarjev mesečnih stroškov oglasa, a se Banner, lastnik agencije, s tem ni strinjal in je založnika tožil za 10 milijonov. In dobil, zato agencije več ni, saj Bannerju ni treba več delati.

Vir: Mentalfloss

preberite še to

Trendi
Najboljša pesmarica

Najboljša pesmarica

SongBook je ena redkih pesmaric, ki nudi več ali manj – vse…

Trendi
Koliko je star naš Floki?

Koliko je star naš Floki?

Razvita nova formula za preračun pasjih let v človekova.

Trendi
Amerika je leta 2022 izgubila en čevelj…

Amerika je leta 2022 izgubila en čevelj…

... ostal pa ji je drugi, 40 let mlajši, a zato menda »pravi«, mednarodni...

Trendi
Ko zdravilo zdravi »napačno« stvar

Ko zdravilo zdravi »napačno« stvar

Zdravilo proti ekcemom se je nepričakovano pokazalo tudi kot zdravilo proti plešavosti.

Trendi
Hokej brez hokeja

Hokej brez hokeja

So tudi za vas pretepi najboljši del hokeja? Potem ne zamudite tega novega športa…

Trendi
Kava in kakanje

Kava in kakanje

Znanstveniki so potrdili to, kar vemo že nekaj časa – kava blagodejno vpliva na prebavo.

Trendi
Identifikacija s pomočjo dlak

Identifikacija s pomočjo dlak

Osebo je po novem mogoče identificirati s pomočjo njenih dlak ali las tudi brez uporabe DNK.

Trendi
Najdaljša dostava hrane

Najdaljša dostava hrane

Dostavljalec hrane ni pričakoval, da bo njegov cilj tako – blizu…

Trendi
Ko digitalno ne doseže cilja…

Ko digitalno ne doseže cilja…

… si je potrebno pomagati s starimi dobrimi analognimi metodami. Če se nekdo, s katerim pričakuje&scaro...

Trendi
Vodikova superpasta

Vodikova superpasta

Bo kmalu rešena še zadnja prepreka na poti uporabe vodika za pogon avtomobilov?

Trendi
Vas zanima moja krasta?

Vas zanima moja krasta?

Človeško telo je res nekaj enkratnega. Tudi ko gre za navadne praske…

Trendi
Da bomo zdravo dihali

Da bomo zdravo dihali

Tale priprava naj bi sproti prečiščevala zrak, ki ga vdihujemo in ga hkrati "mineralizirala", deluje pa...